اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت اسدیه:

امام حسین (ع) برای احیای دین قیام کرد/ لزوم فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و فضای مجازی

امام حسین (ع) برای احیای دین قیام کرد/ لزوم فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و فضای مجازی
امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: مقصد اصلی امام حسین (ع) همان زنده کردن دین خدا و مبارزه با فساد در زمان خودشان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) مسئولیت شناسی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت‌وگو با,  , خاورستان, خاورستان, ، اظهار کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) مسئولیت شناسی بود.,

 

,

وی افزود: در زمانی که دین پیامبر (ص) از بین می‌رفت و حاکم وقت جامعه را به فساد کشانده بود امام حسین(ع) احساس مسئولیت کردند که برای احیای دین و فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید قیام کرد.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: مقصد اصلی امام حسین (ع) همان زنده کردن دین خدا و مبارزه با فساد در زمان خودشان بود.

,

 

,

مولوی عبدالهی تصریح کرد: امروز می‌بینیم بعد از هزار و 400 سال نیز امام حسین (ع) در دل همه مسلمانان جا دارد و محبوب دل همه مسلمانان و گاها غیر مسلمانان هستند چرا که امام حسین (ع) با ایثار و فداکاری این را در تاریخ ثبت کرد که حق ارزش دارد و باید برای آن هزینه کنیم هر چند به قیمت جان، مال و فرزندان تمام شود.

,

 

,

وی بیان کرد: امام حسین (ع)  را به عنوان الگوی ایثار، فداکاری، شجاعت و مدافع حق مثال می‌زنند بنابراین محبتشان در دل‌ها وجود دارد و همه به ایشان عشق می‌ورزند.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه امام حسین نوه‌ی پیغمبر (ص) هستند و آگاهی دارند که پیامبر برای این مبعوث شد که فساد و شرک را از جامعه بردارد، تأکید کرد: امام حسین (ع) با احساس مسئولیتی که داشتند و دیدند کسی زمام‌دار مسلمانان شده که خود فاسق است تحملش برای امام حسین (ع) مشکل بود و قیام کردند تا بتوانند جامعه را اصلاح کنند و اگر چه ایشان به ظاهر به شهادت رسیده اند اما در حقیقت نامشان جاودان ماند و نفرت نسبت به دشمنانشان در اذهان مردم برای همیشه به وجود آمد.

,

 

,

مولوی عبدالهی عنوان کرد: اهل سنت در ایام شهادت سید و سالار شهیدان در منابر عظمت، شأن و سجایای اخلاقی امام حسین (ع) را بیان می‌کنند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات مهم خداوند در قرآن است، متذکر شد: خداوند امر کرده باید کسانی باشند که امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به صورت فراگیر باشد یقینا جامعه، جامعه ایده‌آلی خواهد بود و مردم مطیع اوامر الهی خواهند شد در این زمان است که اصلاح در جامعه عمومی می‌شود.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: اگر مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر به این کار بسیار مهم و با ارزش بی تفاوت باشند و به آن اهمیت ندهند نتیجه آن این می‌شود که در جامعه فساد شیوع پیدا کرده و مردم از دین فاصله می‌گیرند و غفلت از خدا در جامعه عام می‌شود.

,

 

,

مولوی عبدالهی بیان کرد: خداوند نیز به همان وعده ای که نسبت به بندگان داده عمل می‌کند یعنی اگر در جامعه امر به معروف ونهی از منکر انجام شود خدای متعال به خاطر آن‌ها بر مردم جامعه رحم می‌کند و اگر به آن اهمیتی ندادند خدای متعال نیز آن مردم را به مصائب، پریشانی‌ها و مشکلات گرفتار خواهد کرد.

,

 

,

وی تصریح کرد: در طول تاریخ نیز اینگونه بوده و هر زمان امر به معروف و نهی از منکر بوده صلاح در آن جامعه ایجاد شده و اگر نبوده فساد آن جامعه را فراگرفته و عذاب خداوند به سراغ مردم آمده است.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه مطرح کرد: در فضای مجازی نیز باید وجدان خود را حاکم کنیم و در آن از فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز استفاه کنیم اما باید به این توجه داشته باشیم اگر کسی در فضای مجازی هر مطلبی بنویسد که حرمت افراد و اشخاص را بشکند این درست نیست.

,

 

,

مسئولان بر فضای مجازی نظارت داشته باشند

, مسئولان بر فضای مجازی نظارت داشته باشند, مسئولان بر فضای مجازی نظارت داشته باشند,

مولوی عبدالهی بیان کرد: بایستی مسئولان بر فضای مجازی نظارت داشته باشند تا خدای نکرده فضای مجازی فضایی نشود که مورد خشم و غضب خداوند و موجب اختلاف و کدورت بین آحاد جامعه شود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم روح امام حسین (ع) از ما شاد شود و خود را پیرو ایشان بدانیم باید به آنچه که امام حسین (ع) پایبند بودند ما نیز باید پایبند و مدافع حق باشیم و در برابر ظلم مسامحه نکنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه