اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

طرح های بانک مرکزی به سود رانت خواران تمام شد تا مردم / دولت به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه مردم را افزایش می داد

طرح های بانک مرکزی به سود رانت خواران تمام شد تا مردم / دولت به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه مردم را افزایش می داد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت به جای ارز 4200 تومانی یارانه مردم را افزایش می داد، گفت: طرح های بانک مرکزی در اختصاص ارز 4200 تومانی به سود رانت خواران تمام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز   در خصوص برخورد با محتکران و مفسدان اقتصادی اظهار داشت: برای مبارزه با فساد ما از نظر قانون در کشور کم نداریم و نیاز به ابزار قانونی جدید نیست.
وی افزود: حتی قانون بانک مرکزی که برای سال 1352 هم می باشد، اختیارات لازم را برای بانک مرکزی در نظر گرفته است.
حسینی ادامه داد: در همین ماه های اخیر شاهد هستیم که برخی از موارد پیدا می شود که وزارت صمت یا تعزیرات حکومتی با آن ها برخورد می کند.
وی تاکید کرد: اراده ای جهادی و قوی برای برخورد با محتکران و مفسدان باید وجود داشته باشد تا با تشکیل یک سازمان، نظام سازی کند و با این مقوله برخورد علمی داشته باشد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: باید به دنبال علت ها باشیم که چرا این احتکار شکل می گیرد.
وی در تشریح علت های احتکار گفت: یکی از دلایل اصلی احتکار وجود دو نرخی در بازار است که می تواند رانت ، فساد و احتکار را به دنبال خود بیاورد.
حسینی به اقدامات غلط و اشتباه بانک مرکزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: اقدام غیر کارشناسی که بانک مرکزی در 6 ماه گذشته داشت به طوری که قیمت ارز را 4200  و بقیه ارزها را قاچاق اعلام کرد، منجر به ایجاد رانت های زیادی شد.
وی ادامه داد: این طرح دست عده ای را باز گذاشت تا وارداتی را داشته باشند که بعضا این واردات را انجام ندادن و یا اگر وارد کردن با قیمت بالاتر در بازار به فروش رساندند.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: رانت دوم در قالب پرداخت ارز به کالاهای اساسی است که یا این کالاها اساسی نبوده و یا این که نظام توزیع مناسبی برای آن در نظر نگرفتند که بیاید و در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار بگیرد.
وی مجموعه این اقدامات را عامل اصلی رانت عنوان کرد و گفت: اگر به جای این اقدامات دولت  یارانه نقدی مردم را اضافه می کرد ،نتیجه بهتری می گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه