اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت قاسم(ع) جلوه ای از شخصیت امام حسن(ع) در کربلا بود

حضرت قاسم(ع) جلوه ای از شخصیت امام حسن(ع) در کربلا بود
مشهد ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: شخصیت حضرت قاسم (ع) جلوه ای از شخصیت امام حسن (ع) در کربلا بود و همچنین به عنوان الگویی برای بسیاری از جوانان ما و همچنین رزمندگان مدافع حرم بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی بهشتی در گفتگو با صبح توس؛ضمن اشاره به شخصیت حضرت قاسم بن الحسن (ع) در واقعه کربلا، اظهار کرد: حضرت قاسم (ع) دارای ابعاد گوناگون شخصیتی از جمله چهره های حماسی و عاطفی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: ایشان فرزند امام حسن (ع) بوده اند و در سن 6 سالگی پدر خود را از دست می دهند، در لحظات شهادت پدرشان از ایشان نامه ای جهت دفاع از امام حسین (ع) دریافت می کنند.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت قاسم از سن 6 سالگی در دامان امام حسین (ع) بزرگ شده و رشد یافتند، بیان کرد: ایشان در همین سن تحت آموزش های متفاوت نظامی و فرهنگی توسط امام حسین و عمویش عباس (ع) قرار می گیرد به طوریکه یک رزمنده بی بدیل می شود.

,

 

,

وی ادامه داد: قاسم (ع) با وجود جوانی و کم تجربگی در واقعه کربلا جزو رزم آوران قدر سپاه امام حسین (ع) قرار می گیرد.

,

 

,

بهشتی با بیان اینکه در تاریخ نوشته اند که حضرت قاسم تازه داماد خاندان بنی هاشم بوده است، بیان کرد: در تاریخ منقول است که او در همین سنین نوجوانی و پیش از واقعه کربلا داماد شده بوده و یکی از دلایلی که امام حسین (ع) به او اجازه میدان رفتن ندادند همین امر بود.

,

 

,

وی تصریح کرد: تازه دامادی و وداع قاسم بن الحسن (ع) یکی از ویژگی های احساسی و عاطفی واقعه کربلا و ظهر عاشورا در سپاه امام حسین (ع) است.

,

 

,

کارشناس مذهبی با اشاره به چهره حماسی روایت شهادت حضرت قاسم (ع)، بیان داشت: با وجود سن کم ایشان راویان ظهر عاشورا نوشته اند که قاسم با وجود سن کم زمانی که به میدان رزم رفت بسیاری از رزم آوران میدان را به درک واصل نمود.

,

 

,

وی گفت: شخصیت حضرت قاسم (ع) جلوه ای از شخصیت امام حسن (ع) در کربلا بود و همچنین به عنوان الگویی برای بسیاری از جوانان ما و همچنین رزمندگان مدافع حرم بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه