اخبار داغ

نقدی بر یک انتخاب؛

مدال زرین بر گردن یک بازنده تاریخی!

مدال زرین بر گردن یک بازنده تاریخی!
نکته جالب این اتفاقات تخلفات خود مسئولان بانک مرکزی بود به طوری که خود این افراد عامل نوسانات قیمت بودند و از این مسیر رانت های چند ده میلیاردی را به جیب زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز   در روزها و ماه های اخیر قیمت ارزهای خارجی به خصوص دلار در برابر ریال به صورت چشمگیری افزایش یافت، شیب این افزایش به حدی بود که حتی صدای کارشناسان حامی دولت و بانک مرکزی را نیز درآورد.
در این میان بر اساس اعلام کارشناسان اقتصادی تصمیم گیری های پر حرف و حدیث بانک مرکزی در اختصاص ارز 4200 تومانی و همچنین ممنوعیت خرید و فروش ارز خارجی که عملا صرافی های مجاز را نیمه تعطیل کرد منجر به افزایش شدید و خارج شدن کنترل بازار از دست دولت شد.
مشابه همین اتفاق در بازار سکه افتاد به طوری که ثبت نام بی رویه و بدون حساب سکه تنها در عرض چند ماه سودهای چند ده میلیونی و حتی برای خریداران درشت سود های چند صد میلیونی را رقم زد و در مقابل ذخایر طلای کشور را کاهش داد.
نکته جالب این اتفاقات تخلفات خود مسئولان بانک مرکزی بود به طوری که خود این افراد عامل نوسانات قیمت بودند و از این مسیر رانت های چند ده میلیاردی را به جیب زدند.
دانه درشت ترین فرد در این حلقه فساد احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی بود که خود به همراه چند نفر دیگر در نواسانات قیمت دلار نقش داشته و از آن بهره می بردند.
وی که 13 مرداد ماه توسط همتی رئیس جدید بانک مرکزی از کار برکنار شد ، 24 ساعت بعد توسط قوه قضاییه دستگیر و راهی زندان شد.
این تمام ماجرای عراقچی نبود به طوری که انتخاب وی به سمت حساس معاونت بانک مرکزی آن هم با مدرک فوق لیسانس و تنها 3 سال سابقه یکی از بزرگترین اشتباهات یا به عبارت بهتر بزرگترین افتضاح دولت روحانی در بانک مرکزی بود که از قضا تاثیر جدی و مستقیمی بر روی اقتصاد کشور گذاشت.
تمامی این اتفاقات و حوادث تلخ در دوره ریاست ولی الله سیف در مسند مدیریت بانک مرکزی رخ داد ، در واقع دامنه تخلفات در بانک مرکزی به حدی بود که 20 نماینده با صدور نامه ای به قوه قضاییه خواستار ممنوع الخروجی سیف شدند.
در این میان هرچند که سیف بازداشت نشد اما بر اساس اظهارات حجت الاسلام ارژه ای وی مورد بازجویی گرفت و تخلف وی محرز شد.
در حالی که فضای عمومی جامعه در انتظار برخورد با سیف و سایر مدیران بانک مرکزی بودند حکم اخیر رییس جمهور برای وی همه را شوکه کرد، روحانی در حکمی وی را به مشاور خود در امور پولی و بانکی منصوب کرد.
فارغ از این که سیف تخلفی مرتکب شده یا نشده، سوالی که در بین مردم و کارشناسان وجود دارد این است فردی که در مدیریتش بیشترین اشتباهات را داشته و یک بازنده واقعی است آیا استحقاق حمایت و مشورت دوباره را دارد یا نه؟
به عبارت بهتر آیا این انتصاب دهن کجی به مردم نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز   ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه