اخبار داغ

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش قزوین:

برنامه‌های صید ورزشی "ماهی کپور" در دریاچه اوان اجرا می‌شود

برنامه‌های صید ورزشی "ماهی کپور" در دریاچه اوان اجرا می‌شود
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش قزوین گفت: برنامه ریزی و اجرای برنامه صید ورزشی «بگیر و رها کن» ماهی کپور در دریاچه اوان که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش رضازاده در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: در پی درخواست‌های مکرر علاقه مندان صید ورزشی ماهی کپور و پس از دو سال وقفه و تنفس به ماهیان دریاچه، اجرای این برنامه در دریاچه اوان استان قزوین از 12 شهریورماه آغاز شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: در این برنامه صید ورزشی 60 نفر در قالب 6 تیم 10 نفره برای صیادی ورزشی ماهی کپور ساماندهی شده اند که با توجه به حجم زیاد تقاضاها و محدودیت مکانی و زمانی صید در دریاچه افراد به قید قرعه انتخاب شدند تا در 6 هفته (هفته ای یک برنامه در وسط هفته) در بازه زمانی 18 ساعته به رقابت بپردازند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش تصریح کرد: برنامه ریزی و اجرای برنامه صید ورزشی «بگیر و رها کن» ماهی کپور در دریاچه اوان که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین انجام شده است، با هدف گسترش و اشاعه فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و تغییر رویکرد و نگرش صیادان از سبک صید سنتی ماهی به سبک ورزشی «بگیر و رها کن» است.

رضازاده اذعان کرد: جایگزینی روش های سنتی و بعضا مخرب با روش‌های نوین و همسو با حفاظت از حیات وحش می‌تواند اقدام مهمی در بقای نسل آبزیان باشد، گونه‌هایی که به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کاهش آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و از طرفی افزایش آلودگی و استفاده از سموم قرار دارند و جمعیت آنها روز بروز در حال کاهش است.

این مسئول بیان کرد: دریاچه اوان به مساحت تقریبی 8 هکتار در بخش الموت شرقی استان قزوین قرار دارد و به دلیل کوهستانی وخوش آب و هوا بودن همچنین وزن بالای ماهیان کپور در این دریاچه یکی از مهمترین و پرطرفدارترین مکان‌های صید ورزشی ماهی کپور در ایران محسوب می شود و علاقه مندان زیادی دارد. 

وی در پایان گفت: این دریاچه زیبای کوهستانی تحت حفاظت اداره کل محیط زیست استان قرار داشته و تمامی فعالیت‌ها و بهره برداری‌های مرتبط با دریاچه تحت نظارت اداره بوده و نیاز به اخذ مجوز دارد و صید ورزشی تنها فعالیت مرتبط با بهره برداری از آبزیان دریاچه است که با صلاحدید و نظارت محیط زیست استان و به صورت محدود اجرا می‌شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه