اخبار داغ

پیگیری مطالبات اخیر رهبر انقلاب در گفت‌وگو با نمایندگان مجلس- 4

فضای مجازی برای جوانان "میدان انقلاب" است/دولت در برابر خلف وعده اروپا پاسخگو باشد/اشرافی‌گری عامل ایجاد شکاف بین مسئولان و مردم

فضای مجازی برای جوانان "میدان انقلاب" است/دولت در برابر خلف وعده اروپا پاسخگو باشد/اشرافی‌گری عامل ایجاد شکاف بین مسئولان و مردم
نمایندگان مجلس علاوه بر تأکید بر لزوم هوشیاری دولتمردان در برخورد با رفتار کشورهای اروپایی، مسئولان را به توجه جدی به جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان بسیجی برای مقابله با توطئه‌های دشمن در فضای مجازی فراخواندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 19 دی ماه در دیدار مردم قم به نکات مهمی اشاره کردند که یکی از آنها مسئله دشمنی‌‌های مکرر کشورهای غربی با ملت ایران در برهه‌های مختلف تاریخ بود. ایشان بار دیگر بر بدعهدی اروپا و آمریکا تأکید کردند و مسئولان کشور را به ایستادگی در مقابل خدعه و سیاست‌های رفتاری آنها فراخواندند و فرمودند: "در مقابل توپ و تشر و یاوه‌گویی‌های آمریکا و اروپا پس نزنید و بِایستید و بدانید که این‌ها نه تهدید، نه «وعده و قول» و نه حتی امضایشان اعتبار ندارد".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, در مقابل توپ و تشر و یاوه‌گویی‌های آمریکا و اروپا پس نزنید و بِایستید و بدانید که این‌ها نه تهدید، نه «وعده و قول» و نه حتی امضایشان اعتبار ندارد,

نگاهی به رفتار اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام،‌ نشان می‌دهد آنچه مسئولان از ارتباط با اروپا و غرب در آینه دیدند، معظم‌له در خشت خام می‌دیدند!

,

کشورهای اروپایی هم‌پیمان با ایران در برجام هرچند تلاش کردند ایران را با قراردادها و معاهدات دیگری در برجام نگه دارند و وعده همراهی به ایران دادند، اما هنوز نشانی از وفای به عهد در رفتار و عمل آنها دیده نمی‌شود. به ویژه که همین چند روز پیش وزارت اطلاعات ایران توسط اتحادیه اروپا تحریم شد و در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت! این دشمنی آشکار نشان از آن دارد که اروپایی‌ها هر چند پشت میز مذاکره لبخند می‌زنند و خود را دوست و همراه ایران نشان می‌دهند اما زیر دست‌کش‌های پشمین، پنجه‌های فولادینی برای ضربه زدن به ملت ایران پنهان کرده‌اند.

,

با این اوصاف، می‌طلبد مسئولان کشورمان در مواجهه با رفتارهای خصمانه و دوگانه غرب، هوشیارانه و متعهدانه‌تر عمل کرده و به فرموده رهبر انقلاب در مقابل یاوه‌گویی‌ها و وعده‌های دروغین‌ آنها، سخت ایستادگی‌ کرده، از اهداف و آرمان‌های خود کوتاه نیایند و مهمتر از آن، در برابر این زیاده‌خواهی‌ها مقابل به‌مثل کنند.

,

رهبر معظم انقلاب همچنین در بخش دیگری از سخنان‌شان بار دیگر بر اتکا برتوان داخلی و بهره‌مندی از نیروی جوان کشور تأکید کردند و خطاب به مسئولان فرمودند: "قدر نعمت مسئولیت در نظام اسلامی را بدانید و به لوازم قدرشناسی از آن یعنی «مراقبت در حرف و رفتار، پرهیز از گرایش به اشرافیگری و اسراف و رفتارهای طاغوتی» پایبند باشید و تلاش کنید مسیر حرکت شما همواره به سمت الگوی رفتاری و مدیریتی امیر مؤمنان باشد". «شناخت، قدردانی و استفاده از ظرفیت‌های درونی به‌ویژه جوانان» دیگر توصیه‌ی مؤکد رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان و دولتمردان بود. ایشان افزودند: "جوانان می‌توانند گره‌های دستگاه‌ها را باز کنند، بنابراین به آن‌ها مراجعه کنید و قدرشان را بدانید چراکه حتی بلندپروازی‌های آن‌ها خوب است و کشور را به جلو می‌برد".

, ق, در نعمت مسئولیت در نظام اسلامی را بدانید و به لوازم قدرشناسی از آن یعنی «مراقبت در حرف و رفتار، پرهیز از گرایش به اشرافیگری و اسراف و رفتارهای طاغوتی» پایبند باشید و تلاش کنید مسیر حرکت شما همواره به سمت الگوی رفتاری و مدیریتی امیر مؤمنان باشد, «, شناخت، قدردانی و استفاده از ظرفیت‌های درونی به‌ویژه جوانان, », توصیه‌ی مؤکد رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان و دولتمردان بود., جوانان می‌توانند گره‌های دستگاه‌ها را باز کنند، بنابراین به آن‌ها مراجعه کنید و قدرشان را بدانید چراکه حتی بلندپروازی‌های آن‌ها خوب است و کشور را به جلو می‌برد,

توصیه ایشان به پرهیز از رفتارها و زندگی‌های اشرافی توسط مسئولان نظام اسلامی، نکته‌ای است که همواره مورد تأکید بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) نیز بوده است. اما متأسفانه این روزها مردم گاهی شاهد رفتارها و گفتارهایی از برخی مسئولان مجلس و دولت هستند که با نص آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرمایشات و منش رهبران این انقلاب همخوانی ندارد.

,

نمایندگان مجلس نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف علاوه بر تأکید بر لزوم هوشیاری دولتمردان در برخورد با رفتار کشورهای اروپایی، مسئولان کشور را به توجه جدی به جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و همچنین پرهیز از تجمل‌پرستی در منش و روش فراخواندند.

,

 

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه:
بسیجیان باید علمداران فضای مجازی باشند/ اشرافی‌گری عامل ایجاد شکاف بین مسئولان و مردم است

, نماینده مردم نیشابور و فیروزه:
بسیجیان باید علمداران فضای مجازی باشند/ اشرافی‌گری عامل ایجاد شکاف بین مسئولان و مردم است
, نماینده مردم نیشابور و فیروزه:
بسیجیان باید علمداران فضای مجازی باشند/ اشرافی‌گری عامل ایجاد شکاف بین مسئولان و مردم است
,
,

هاجر چنارانی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس پیرامون محور های سخنان اخیر رهبری با مردم قم اظهار کرد: مقام معظم رهبری همیشه به نکات کلیدی اشاره می‌کنند، واقعیت این است که اشرافی گری شکافی بین مسئولین و مردم ایجاد می‌کند که امروز این شکاف ایجادشده است، البته هنوز مسئولینی هستند که دچار اشرافی گری نشده است.

, صبح توس,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولین بیشتر از اینکه از بیت‌المال حقوق می‌گیرند و زندگیشان را می‌چرخانند به دنبال توجیهاتی هستند که چیزی که می‌گیرند حق مسلم آن‌ها است و مبلغی که دریافت می‌کنند کم‌تر از حقشان است و بعضاً دست به اقداماتی می‌زنند که باعث ایجاد ثروت و انباشت‌های ثروت می‌شود.

,

وی تأکید کرد: متأسفانه در ادارات شاهد یک سری فسادهای پنهانی هستیم که خیلی رواج پیداکرده است و دستگاه‌های نظارتی باید به‌شدت برخورد کنند ولی باید به سمتی برویم که دستگاه‌های نظارتی خودشان سلامتی کامل داشته باشند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند: فرزند زمان خودت باش. فضای مجازی تیغ دو لبه است که در کنار مضراتش، فایده‌های فراوانی نیز دارد، آن چیزی که در فضای مجازی اهمیت دارد، تولید محتوا است.

,

چنارانی خاطرنشان کرد: اگر قرار است کسانی که از ارزش‌های انقلاب پاسداری می‌کنند در راستای تحلیل، تولید محتوا و انتشار آن‌ها کاری نکنند مردم مجبور هستند که موارد موجود را بازنشر کنند و معلوم نیست محتوایی که دیگران ساخته‌اند چه خمیرمایه‌ای دارد.

,

وی با اشاره به اهمیت شالوده اصلی و فکری پیام‌های فضای مجازی، بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی ضروری است افرادی که دل سوز انقلاب و مردم هستند به دنبال این باشند که در راستای تداوم منافع مردم تولیدات خوبی در فضای مجازی داشته باشند.

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیجیان به‌عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) همیشه و در همه عرصه‌ها در موفقیت‌ها نقش بسزایی داشته‌اند و امروز نیز بسیجیان باید علمداران فضای مجازی باشند.

,

چنارانی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات با اروپا و آمریکا گفت: نکته‌ای در برجام هست و از روز اول توسط طرفدارانش مطرح می‌شد و می‌شود این است که با این قرارداد نشان داده‌اند که ایران حامی تروریست نیست و مدافع صلح بوده است. شاید در یک برهه زمانی چنین اتفاقی افتاد ولی نکته مهم این است که بعد از خروج آمریکا از برجام، اروپا بدون دادن ضمانت بر ایران، در حال واردکردن فشارهای به ایران از طریق کشورهایی همچون هلند است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طرفداران برجام هنوز منتظر هستند که آیا اتحادیه اروپا به راهکاری برای حفظ ایران در برجام می‌رسند؟ ولی ما عملاً راهکار خاصی از برجام ندیدیم.

,

وی عنوان داشت: اعتقاددارم اروپا به‌نوعی دست پنهان آمریکا است و آن‌قدر این موضوع ادامه پیدا می‌کند تا روزی که ایران برای خروج از برجام هزینه‌ای پرداخت کند.

,

چنارانی تأکید کرد: با توجه به شرایط فعالی بهتر است هر چه سریع‌تر از برجام خارج شویم، البته تیم فعلی نیز به این نتیجه رسیده است که برجام سودی به نفع ما ندارد و الان در حال آماده‌سازی خود برای خروج از برجام هستند.

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ماندن در برجام فرصتی به اروپا بود ولی متأسفانه اروپا استفاده نکرد و باید ایران سریع‌تر تصمیم خروج از برجام را بگیرد.

,

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییراتی که در طرح بازنشستگی اتفاق افتاد گفت: فراکسیون جوانان مجلس نیاز به ایجاد نگرش نو را با توجه به ساختار فشل کشور درک کرد و طرح بازنشستگان را تصویب کرد و امروز نیز از تبصره‌هایی که به آن اضافه‌شده است بسیار ناراحت هستیم و به دنبال حذف تبصره‌ها هستیم.

,

وی ادامه داد: مواردی توسط رهبری مستثنا شدند و با توجه به جایگزین نبودن چنین افرادی مطرح شد، متأسفانه همه خودشان را مصداق صحبت‌های مقام معظم رهبری دانستند و نفسانیت باعث شد همه خودشان را بالاتر بدانند ولی فراکسیون جوانان در شرایط فعلی این مدل گزینشی عمل کردن بسیار ناراحت هست و به دنبال رفع آن هستیم.

,

چنارانی گفت: در مرحله اول و اجرایی شدن، این مصوبه بسیار خوب بود و آن چیزی که جمهوری اسلامی ایران را در معرض خطر قرار داده است این است که قوانین باید به نحوی تعریف شود که یا همه یا هیچ‌کس را شامل نشود.

,

وی با انتقاد از مستثنی شدن افراد گفت: تبصره‌ها است که بزنگاه‌های خاص را مشخص می‌کندt نیازی نیست که افرادی مستثنا شود. وقتی رهبر انقلاب عنوان کردند که جوانان امروز ما کمتر از جوانان زمان جنگ نیستند، پس جوانان امروز می‌توانند همان بروجردی‌ها و چمران زمان جنگ باشند به شرطی که فضا به آن‌ها داده شود.

,

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال شایسته‌سالاری هستیم و اعتقادداریم فقط این قانون نباید در دولت و دستگاه‌های اجرایی اجرا شود، بلکه باید در مجلس، قوه قضاییه، صداوسیما و ... باشد و همه‌جا باید به دنبال جوان‌گرایی و شایسته‌گرایی باشد البته نیاز به همت بیشتر دارد که قطعاً فراکسیون جوانان پیگیری خواهند کرد.

,

 

,

نماینده مردم شیراز:
تهدیدهای فضای مجازی را با آموزش و فرهنگ‌سازی به فرصت تبدیل کنیم/حقانیت ایران در موضوعات مختلف را در فضای مجازی به گوش جهانیان برسانیم

, نماینده مردم شیراز:
تهدیدهای فضای مجازی را با آموزش و فرهنگ‌سازی به فرصت تبدیل کنیم/حقانیت ایران در موضوعات مختلف را در فضای مجازی به گوش جهانیان برسانیم
, نماینده مردم شیراز:
تهدیدهای فضای مجازی را با آموزش و فرهنگ‌سازی به فرصت تبدیل کنیم/حقانیت ایران در موضوعات مختلف را در فضای مجازی به گوش جهانیان برسانیم
,
,

علی اکبری، نماینده مردم شیراز در گفت‌وگو با شیرازه در خصوص راهکارهای استفاده از فضای مجازی برای مقابله با توطئه‌های دشمن اظهارداشت: علیرغم اینکه فضای مجازی می تواند یک ظرف مناسبی برای انتقال پیام، دانش، فرهنگ سازی و ... باشد اما متاسفانه دوغ و دوشاب قاطی شده است. به ازای هرچند مطلب و خبری که درفضای مجازی منتشر می شود که بیشتر اوقات نیز کپی می باشد، شاهد هستیم که پیام های نامربوطی را نیز جابجا می کنیم و کسانی که آن پیام به دستشان می رسد، دچار یک تردید ذهنی می شوند و مشکلاتی را برایشان به وجود می آورد و این قضیه حتی در میان نمایندگان مجلس نیز دیده می شود.

, شیرازه,

وی افزود: به طور میانگین حدود روزی 500 تا 600 پیامک برای هر نماینده به ویژه در برهه هایی حساس همچون FATF می آید که گاهی اوقات بسیار انسان را سردرگم می کند اما باز پیامک نسبت به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قابل کنترل تر می باشد. متاسفانه برای استفاده از فضای مجازی فرهنگ سازی در جامعه صورت نگرفت و به یکباره این فضا در اختیار همه مردم قرار گرفت و هرکسی وارد این فضا شد و اکنون علیرغم همه پتانسیل ها و ظرفیت هایی که این فضا دارد که می شد از آن در راه درست و مطلوب بهره برد، یه یک فضایی تبدیل شده که نمی توان بر روی آن تکیه کرد و کم اعتبار می باشد.

,

اکبری با اشاره به مطالبات نمایندگان مجلس از وزارت ارتباطات در خصوص ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای بهره‌برداری درست از فضای مجازی خاطرنشان کرد: در جلسات غیرعلنی گاهی اوقات این قبیل مسائل مطرح می شود و تاکید نیز شده است که باید راه کارهایی برای این قبیل مسائل ارائه شود اما امکان حذف این فضا وجود ندارد که در تجربه تلگرام دیدیم که وقتی آن را فیلتر کردیم، با مراجعه به فیلترشکن و یا روش های دیگر باز مردم به آن دسترسی یافته و از آن استفاده کردند.

,
وی ادامه داد: با تکنولوژی نمی توان مقابله کرد اما می بایست فرهنگ استفاده را مدیریت نمود که از درون خانواده شروع شده و به سایر جاها نظیر مدارس، ادارات و به ویژه دستگاه هایی که به صورت ذاتی وظیفه پایش را دارند نیز می رسد که می بایست علاوه بر بحث فرهنگ سازی، این فضا را مدیریت و کنترل نموده و برای به حداقل رساندن ناهنجاری ها و ولنگاری امکان سنجی هایی را صورت دهند.
,

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اتفاقاتی نظیر خودکشی، ضرب و شتم و انتقام حس می شود بیشتر به دلایل رفتارهای احساسی و گاهی افراطی منجر به این قبیل مسائل می شود که ممکن است خانواده ها را حتی دچار مشکل نماید. انتظار اولیه این است که باید از درون خانواده حرکت هایی برای مقابله با جنبه منفی فضای مجازی شکل گیرد و در نهایت به مجلس می رسد. با وجود اینکه برخی از همکاران ما معتقد بر حذف و بستن این فضاها هستند اما ما معتقد به فرهنگ سازی در این زمینه و مدیریت درست آن می باشیم و طبیعی است که انسان به سمت و سویی که برای محدودیت و مانع می گذارند، کشش پیدا می کند.

,

وی اظهار داشت: در فضایی که مطلوب ما است باید برای مردم و مخاطبانمان جاذبه ایجاد کنیم تا از روی آوردن آن ها به شبکه ها و فضاهایی که حداقل دوست و خیرخواه ما نیستند، جلوگیری نماییم. نمی بایست انتظار داشته باشیم که همه کارها را دولت انجام دهد و همانطور که می دانید این عرصه بسیار بزرگ و نامحدود می باشد که برای تحقق آنچه که باید و درست است، جامعه می بایست راغب باشد و در ادامه تمامی دستگاه ها و سیستم می باید همراهی کامل در این زمینه داشته باشند و در عین حال مجموعه هایی همچون صداوسیما می بایست به نحوی عمل کنند که مخاطب را اقناع نمایند.

,

اکبری در خصوص ضرورت آموزش فضای مجازی برای بانوان تصریح کرد: ما اگر در هرقسمتی به آموزش توجه کنیم، لازم و می تواند بسیار اثرگذار باشد. در برخی خانوده های سنتی شاید اصلا پدر و مادر به این فضا و این قضایا ورود نکنند اما جوان را نمی توان محدود و یا این فضا را حذف کرد. به نظر من والدین می بایست با یک احساس تکلیف به این قضیه ورود پیدا کنند و در جامعه می بایست به هرشکلی که امکان پذیر باشد، این آموزش اتفاق بیفتد و در این راه از کلیه ظرفیت ها و پتانسیل هایی که می توان بهره برد، باید استفاده شود. متاسفانه برخی از خانواده های ما نمی دانند که جدای از ناهنجاری ها و مشکلات اخلاقی فضای مجازی، می تواند زمینه ساز آسیب های جسمانی را نیز فراهم آورد.

,

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه حدود 7 میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که ارتباط ما با آنها بسیار کم است، خاطرنشان کرد: در این میان شاید کمتر از یک درصد آن ها مخالف نظام و دشمن ما بوده و یا دارای جرم و جنایتی شده باشند و مابقی دوستدار و علاقه مند به ایران هستند که در اتفاقاتی همچون جام جهانی و یا المپیک شاهد حضور و حمایت بسیاری از ایرانیان خارج از کشور در محل مسابقه هستیم که گواه بر علاقه و دوستی آن ها نسبت به کشورشان است و می بایست از این ظرفیت به شکل مطلوبی بهره برد، فضا را باز کرده، ارتباط را افزایش دهیم و حتی از آن ها برای آمدن دعوت شود و در این کار از پتانسیل فضای مجازی می توان به نحو بسیار مطلوبی بهره برد.

,

وی گفت: از طریق شبکه ها و فضای مجازی می توان جلوی تبلیغاتی که علیه ایران در راستای شیعه و اسلام هراسی صورت می گیرد را گرفت و به همه دنیا اسلام و شیعه واقعی را نشان دهیم و همین فضای مجازی خود یک ابزار قدرتمند و یک فرصتی است که می توان از آن بهترین بهره را برد. ما توانمندی های بسیاری داریم که می توان از طریق همین شبکه ها و فضای مجازی به گوش همه جهانیان برسانیم. آموزه ها دینی و فرهنگ غنی ما نیز در این راه می تواند به کمکمان آمده و پاسخگو باشد.

,

 

,

نماینده مردم اردبیل:
مسئول اشراف‌گرا آفت انقلاب است/دولت در برابر خلف وعده‌ها اروپا پاسخگو باشد/جوانان می‌توانند فضای مجازی را میدان انقلاب کنند

,

نماینده مردم اردبیل:
مسئول اشراف‌گرا آفت انقلاب است/دولت در برابر خلف وعده‌ها اروپا پاسخگو باشد/جوانان می‌توانند فضای مجازی را میدان انقلاب کنند

,

نماینده مردم اردبیل:
مسئول اشراف‌گرا آفت انقلاب است/دولت در برابر خلف وعده‌ها اروپا پاسخگو باشد/جوانان می‌توانند فضای مجازی را میدان انقلاب کنند

,

نماینده مردم اردبیل:
مسئول اشراف‌گرا آفت انقلاب است/دولت در برابر خلف وعده‌ها اروپا پاسخگو باشد/جوانان می‌توانند فضای مجازی را میدان انقلاب کنند

, نماینده مردم اردبیل:
مسئول اشراف‌گرا آفت انقلاب است/دولت در برابر خلف وعده‌ها اروپا پاسخگو باشد/جوانان می‌توانند فضای مجازی را میدان انقلاب کنند
, نماینده مردم اردبیل:
مسئول اشراف‌گرا آفت انقلاب است/دولت در برابر خلف وعده‌ها اروپا پاسخگو باشد/جوانان می‌توانند فضای مجازی را میدان انقلاب کنند
,
,

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با توجه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب  اظهار داشت: با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان تلاش کردیم تا زمینه و بستر بکارگیری نیروهای جوان و نخبه را در عرصه های مدیریتی فراهم کنیم تا یک تحول جدی در این حوزه اتفاق بیافتد با تکیه بر جوانان  و نخبگان  اقتصاد کشور نیز شکوفا می شود.

, , سبلان‌ما, ،,

وی افزود:در هشت سال دفاع مقدس جوانان ما امتحان شایستگی دادند و قطعا امروز در عرصه خدمت‌رسانی به مردم جوانان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما باید آستین بالا زده و در این عرصه ورود پیدا کنند.

,

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اینکه راهبرد وبرنامه ریزی خاصی برای مدیریت اقتصاد کشور با استفاده از توان داخلی اتخاذ نشده گفت:به اعتقاد بنده 70 درصد مشکلات داخلی به علت سو مدیریت ها مسئولان اجرایی کشور است و تحریم به میزان کمی در اقتصاد کشور نقصان ایجاد می کند.

,

وی با اشاره به خلف وعده های اروپا در اجرایی کردن سازوکار مالی اروپا برای تسهیل تجارت با ایران که باید دولت پاسخگو باشد تصریح کرد: امیدوارم مسئولان اجرایی کشور بعد از این تحریم ها خودی نشان بدهند و انقلاب دیگری در عرصه اقتصادی بکنند.

,

این نمایده مجلس ادامه داد: کسب وکارهای اینترنتی و نو می تواند زمینه اشتغال زایی قابل توجهی را در کشور فراهم کند ؛دولت باید راهگشای جوانان در ایجاد بسترهای لازم برای تولید شغل در این عرصه باشد.

,

وی افزود:با استفاده از ظرفیت های بسیج و نیروهای جوان  می توان فضای مجازی را میدان انقلاب کرد و دشمنان از این فضا دست خالی بیرون کرد.

,

بدری اظهار کرد: اشرافی گری، برخی مسئولان را از مسیر انقلاب منحرف کرده است و به آفتی برای نظام تبدیل شده اندو این موضوع  قابل پذیرش از سوی مردم نیست.

,

 

,

نماینده مردم محلات و دلیجان:
آمریکا و اروپا برای مقابله با ایران تقسیم‌کار کردند/ پاسخ قاطع به شبهه افکنی‌های فضای مجازی مصداق بارز تودهنی زدن به دشمن است

, نماینده مردم محلات و دلیجان:
آمریکا و اروپا برای مقابله با ایران تقسیم‌کار کردند/ پاسخ قاطع به شبهه افکنی‌های فضای مجازی مصداق بارز تودهنی زدن به دشمن است
, نماینده مردم محلات و دلیجان:
آمریکا و اروپا برای مقابله با ایران تقسیم‌کار کردند/ پاسخ قاطع به شبهه افکنی‌های فضای مجازی مصداق بارز تودهنی زدن به دشمن است
,
,

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در رابطه با سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی راجع به فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی یک ابزار است که می‌توان از آن در جهت مثبت یا منفی استفاده کرد. کاری که جمهوری اسلامی باید انجام دهد این است که اجازه ندهد این فضا یک‌طرفه شود و باید بتوان از آن در جهت منافع کشور استفاده صحیح کرد.

, دیار آفتاب,

وی افزود: متأسفانه امروزه در این فضا مسیر برای بدخواهان نظام جهت شبهه پراکنی فراهم‌شده است که برای مقابله با آن باید بچه‌های انقلابی و متدین وارد فضای مجازی شده و از این ابزار استفاده کنند. بنابراین باید تلاش بیشتری در این راستا صورت بگیرد و دلدادگان به‌نظام، اسلام و انقلاب به میدان آمده و اجازه ندهند این فضا به‌صورت یک‌طرفه در اختیار افرادی خاص قرار بگیرد.

,

سلیمی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی علیه کشور و نظام سم‌پاشی می‌کند اظهار کرد: باید به‌محض اینکه شبهه‌ای علیه ارزش‌های انقلاب مطرح شد با پاسخی منطقی، قاطع و به‌موقع با آن مقابله کرد و دشمن را منکوب کرد، به‌بیان‌دیگر روشن‌سازی اذهان عمومی در مقابل شبهه افکنی دشمنان مصداق بارز بیانات مقام معظم رهبری است.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با تأکید بر لزوم مدیریت فضای مجازی در داخل و عدم مدیریت آن از بیرون مرزهای کشور عنوان کرد: کارشناسان، متخصصین، شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات باید تلاش کنند تا مدیریت این فضا دست خودمان بوده و بتوانیم آن را کنترل کنیم و به‌موقع به میدان بیاییم چراکه در میدان هماوردی قرار داریم که باید توان لازم را جهت مقابله با دشمن داشته باشیم.

,

وی ضمن اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با بدعهدی‌های غرب و اروپا و عدم اعتبار امضای آنان در مسائل مختلف تصریح کرد: اروپایی‌ها اختیاری از خود نداشته و در طول تاریخ نشان دادند که پیوسته به دنبال ضربه زدن به‌نظام اسلامی ایران بوده‌اند و از هیچ فرصتی برای زهرپاشی علیه ایران دریغ نکرده‌اند.

,

سلیمی به کمک‌های سه کشور اروپایی حاضر در برجام یعنی فرانسه، آلمان و انگلیس در جنگ ایران و عراق اشاره کرد و ادامه داد: این کشورها از ابتدای انقلاب پیوسته از پشت به ما خنجر زده‌اند و هیچ‌گاه صادقانه عمل نکردند. لبخند زدند اما پشت این لبخند، دشنه آخته پنهان کرده‌اند. اما برخی با خوش‌خیالی گمان کردند حالا که آمریکا از برجام خارج‌شده، می‌شود به اروپایی‌ها دل بست.

,

وی افزود: آمریکا و اروپا در مقابله با ایران تقسیم‌کار کردند. در ابتدای راه برجام، فرانسه پلیس بد و آمریکا پلیس خوب شد. حال با خروج آمریکا از برجام جای نقش‌ها تغییر کرده است؛ اروپایی‌ها نقش پلیس خوب و آمریکا نقش پلیس بد را بازی می‌کند و این جز برای تأمین منافع خود و ضربه زدن به کشور ایران انجام نمی‌پذیرد.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان دشمنی‌های اروپا در قبال ایران در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پناه دادن به تروریست‌ها در فرانسه، برگزاری اجلاسیه برای منافقین، شیطنت‌های انگلیسی‌ها در مسائل مختلف، برخورد با دیپلمات‌های کشورمان در هلند و دیگر کشورهای اروپایی و از همه مهم‌تر عدم انجام تعهدات اروپا در قضیه برجام به‌خصوص عدم اجرای SPV یا همان کانال مالی ویژه جهت مبادلات بانکی با ایران را فراموش نکرده‌ایم.

,

سلیمی ادامه داد: به همین علت مقام معظم رهبری فرمودند به امضای اروپایی‌ها اعتمادی نیست اما متأسفانه عده‌ای در کشور سرنوشت کشور را به لبخند غربی‌ها گره‌زده‌اند و همین موضوع برای کشور مشکلاتی به وجود آورده است. مسئولین باید در شرکای تجاری و همکاران سیاسی کشور تجدیدنظر کنند ولی متأسفانه هنوز اراده جدی در این زمینه وجود ندارد. باید به مسئولین یادآور شد که دنیا منحصر به آمریکا و اروپا نیست.

,

وی بابیان اینکه اگر در مقابل غرب و کشورهای اروپایی کوتاه بیاییم قطعاً شرارت بیشتری را از جانب آن‌ها شاهد هستیم، اظهار کرد: باید اقدامات هم‌طرازی در مقابل اروپایی‌ها انجام داد و با اقدامات جدی جلوی جری‌تر شدن دشمن قدار حیله‌گر را بگیریم.

,

 

,

نماینده مردم رفسنجان و انار:
بسیج؛ یکی از ظرفیت‌های بسترساز فضای مجازی است

, نماینده مردم رفسنجان و انار:
بسیج؛ یکی از ظرفیت‌های بسترساز فضای مجازی است
, نماینده مردم رفسنجان و انار:, نماینده مردم رفسنجان و انار:,
, بسیج؛ یکی از ظرفیت‌های بسترساز فضای مجازی است,

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم گفت: با توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جوان گرایی و استفاده از نیروهای تازه نفس و جوان، مجلس اقدامات مناسبی را در راستای مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان انجام داد که اقدام خوب و به جایی بوده است.

, راه آرمان,

وی با بیان اینکه بعضی از بخش های دولت نیازمند نیرو های توانمند و متخصص به ویژه در بخش های امنیتی است، عنوان کرد: با نگاه به گذشته و زمان جنگ می بینیم که اکثر فرماندهان آن دوره نیروهای جوان بودند و این مسئله نشان دهنده آن است که جوانان همیشه قابلیت دارند و باید به آنها اعتماد کنیم.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در کشور کادر سازی و نیرو سازی برای جوانان نشده است؛ به این معنا که سالیان قبل باید نیروها را تقویت و از ظرفیت بازنشسته ها برای اتاق فکر استفاده می کردیم که این اقدام صورت نگرفته است.

,

این مقام مسئول افزود: اگر امروزه از مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان را صیانت و حمایت کنیم؛ از نیروهای جوان در بخش های مختلف می توانیم استفاده کنیم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص آثار به کار گیری جوانان در کشور  گفت: استفاده از پتانسیل های جوانان می تواند جانشین پروری را برای ما در کشور به پدید آورد که متأسفانه سالیان سال است که ما از این مقوله فاصله گرفته ایم.

,

انارکی محمدی با تأکید بر اینکه تقویت نیروی انسانی مهمترین موضوع کشور است، افزود: نیروهای جوان، تازه نفس، تحصیلکرده، خلاق و تحصیلکرده  می توانند سکان کشور را به دست گیرند و بسیاری از مشکلات که امروزه دور باطل در برخی از بخش های آنها خورده شده است جمع خواهد شد و بر همین اساس نیروهای جوان می توانند با خلاقیت بخش های مختلف را به حرکت در آوردند.

,

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی گفت: با توجه به فرهنگ و اصالت کشور باید کمک کنیم که فرهنگ استفاده خوب را از فضای مجازی داشته باشیم.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امرزه بیشترین کاربر و استفاده از از فضای اینترنت ما داریم، عنوان کرد: بر همین اساس می طلبد که این فضا بومی سازی شود تا از ابزارهای داخلی استفاده کنیم و این مسئله نیازمند تقویت است  تا جوانان بهترین برداشت را از این فضا داشته باشند.

,

انارکی محمدی با تأکید بر اینکه ما باید خوب استفاده کردن از فضای مجازی را بیاموزیم، ابراز کرد:  یکی از ظرفیت هایی که می توان بستر سازی مناسبی در خصوص فضای مجازی صورت گیرد؛ بسیج است.

,

وی در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: بسیج بیست میلیونی به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد و امروزه شاهد هستیم که همه جا می توانیم از این ظرفیت نیروهای بسیج در منازل، دستگاه های و سازمان ها استفاده کرد.

,

 

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان:
اروپایی ها به دنبال وقت کشی هستند/با اعتماد به جوانان چیزی را از دست نخواهیم داد

, نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان:, نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان:, نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان:,
, اروپایی ها به دنبال وقت کشی هستند/با اعتماد به جوانان چیزی را از دست نخواهیم داد, اروپایی ها به دنبال وقت کشی هستند/با اعتماد به جوانان چیزی را از دست نخواهیم داد,

احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم گفت: رهبر معظم انقلاب مثل همیشه با رهنمودهای خود راه هایی را جلو پای مسئولین کشور قرار داده اند تا با طی طریق در مسیر درست اهداف انقلاب را بهتر و بیشتر برآورده کنیم.

, راه آرمان,

وی با اشاره به سخنان  رهبر معظم انقلاب در خصوص اقدامات کشورهای اروپایی و آمریکا ادامه داد: به نظر می رسد که اروپایی ها به دنبال وقت کشی هستند و اگر ما فریب وقت کشی آنها را بخوریم ضرر کرده ایم.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: البته قطعا دولتمردان ما همانگونه که خودشان  اعلام کرده اند؛سناریوهای مختلفی را برای برخورد با این مسائل مد نظر قرار داده اند؛ آنچه که مسلم است این است که تا به الان برخورد ما با مسئله برجام و رفتارمان با کشورهایی که مقابل ما بوده اند؛ برخوردی منطقی و سنجیده بوده است.

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان تأکید کرد: ان‌شاءالله در یک مسیر عقلانی و درست و البته با هدایت‌های مقام معظم رهبری بتوانیم در زمان مناسب تصمیم لازم که تهدیدکننده منافع ملی کشور است را بگیریم و انجام دهیم؛ چرا که همان گونه که آنها به دنبال منافع ملی خودشان هستند ما نیز باید با تأمین منافع ملی به کشور و جامعه مان خدمت کنیم.

,

حمزه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جوان گرایی بیان کرد: بدون شک همان گونه که در ابتدای انقلاب به جوانان اعتماد کردیم و دولت را به دست آنان سپردیم؛ شاهد بودیم که امور بسیار خوب و در مسیر کاملا درست و صحیح جریان دارد.

,

وی افزود: درست است که جوانان مقداری تجربه شان نسبت به افراد هم سن و سال ما کمتر است؛ اما شجاعتشان در تصمیم گیری بالا و وابستگی شان به مسائل پیرامونی کمتر است؛ بنابراین تصمیماتی را که می گیرند به نفع کشور خواهد بود.

,

حمزه اظهار کرد: به کارگیری جوانان در بدنه دولت می تواند منافع زیادی را برای کشور و مردم به همراه داشته باشد که در این صورت تصمیمات انقلابی تر خواهد بود و  تصمیماتی که به بوی منافع جناحی، خطی و شخصی کمتر  می شود؛ بنابراین اگر به جوانان اعتماد داشته باشیم و کارها را به آنان  بسپاریم چیزی را از دست نخواهیم داد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه:
انقلاب اسلامی برای مقابله با اشرافی‌گری شکل گرفت/جوان‌ها الگوی پیش‌رونده در تعالیم اسلامی هستند

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه:
انقلاب اسلامی برای مقابله با اشرافی‌گری شکل گرفت/جوان‌ها الگوی پیش‌رونده در تعالیم اسلامی هستند

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه:
انقلاب اسلامی برای مقابله با اشرافی‌گری شکل گرفت/جوان‌ها الگوی پیش‌رونده در تعالیم اسلامی هستند

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه:
انقلاب اسلامی برای مقابله با اشرافی‌گری شکل گرفت/جوان‌ها الگوی پیش‌رونده در تعالیم اسلامی هستند

, نماینده مردم قاین و زیرکوه:
انقلاب اسلامی برای مقابله با اشرافی‌گری شکل گرفت/جوان‌ها الگوی پیش‌رونده در تعالیم اسلامی هستند
, نماینده مردم قاین و زیرکوه:
انقلاب اسلامی برای مقابله با اشرافی‌گری شکل گرفت/جوان‌ها الگوی پیش‌رونده در تعالیم اسلامی هستند
,
,

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی پیرامون سخنان مقام معظم رهبری 19 دی‌ماه در جمع مردم قم با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری نسبت به پرهیز از اشرافی‌گری در گفت‌وگو با خبرگار خاورستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلاب طبقه مستضعف جامعه بود.

, خاورستان,

وی افزود: انقلاب اسلامی برآمده از افرادی بود که از اشرافی‌گری رژیم طاغوت و اسراف و تبذیرهایی که در آن دوره می‌شد به سطوح آمده بودند و از طبقه حاکمی که غرق در فساد و تبذیر بودند ناراضی بودند.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصل شکل‌گیری انقلاب اسلامی برای مقابله با حاکمانی که غرق در اسراف شده و فقط به فکر خود بودند، حقوق مردم را رعایت نکرده و بیت‌المال مسلمین را به پای عشرت خود می‌ریختند شکل گرفت. انقلاب اسلامی برای این‌که طبقه اشرافی‌گری را از بین ببرد ایجاد شد که عدالت و مساوات بین مردم جامعه ایجاد کند.

,

فلاحتی با بیان این‌که این عدل و مساوات پس از انقلاب تا چندین سال ادامه داشت، تصریح کرد: متأسفانه طی یک تا دو دهه گذشته افراد و گروه‌هایی در حاکمیت، خود را از مردم دور کرده و یک طبقه خاصی شکل گرفت که انحصارا همه مواهب و حقوق بیت‌المال را برای خود خواسته و از فضای مردم و توده آحاد ملت فاصله گرفتند و در این شرایط از اهداف و آرمان‌های انقلاب دور شدند.

,

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در اکثر سخنرانی‌های خود از شکل‌گیری یک طبقه خاص مدیران و حاکمان را برحذر کرده‌اند.

,

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم نشان می‌دهد که برخورد با این پدیده باید جدی باشد و به نحوی این قضیه تقبیح بشود که اگر کسی ادعای اشرافی‌گری داشت و خود را تافته جدابافته بداند احساس کند که در جامعه جایی ندارد.

,

فلاحتی بیان کرد: مردم با انتخاب خود در مجالس متعدد و در ریاست جمهوری به سمت افرادی بروند که برخواسته از توده آحاد اجتماعی و از متن جامعه باشند.

,

وی اظهار کرد: جوان‌ها با حساسیت به شکل‌گیری طبقه فاسد و اشرافی‌گری "نه" بگویند و همچنین توجه داشته باشند اگر جایی موضوع اشرافی‌گری توجیه می‌شود و به سمتی می‌رود که از آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله می‌گیرد واکنش جدی نشان دهند.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آسیب‌های جدی که انقلاب را در مسیر حرکت توفنده آن تهدید کرده و می‌کند همین اشرافی‌گری است و اشارات مقام معظم رهبری به این موضوع حائز اهمیت است که باید در قول و عمل جدی گرفته شود.

,

فلاحتی با اشاره به مسئله جوان‌گرایی که مقام معظم رهبری در سخنان خود نسبت به اهمیت دادن به جوان‌ها تأکید کردند، تصریح کرد: جامعه ما جامعه جوانی است و نیروی انسانی به عنوان یک پتانسیل قوی در هر کشور به شمار می‌رود.

,

وی ادامه داد: نیروی انسانی از سرمایه‌های غیر معامله‌ای است که هر کشور دارد. در ایران اسلامی الحمدلله تعداد جوان‌ها قابل توجه است آن هم اقشار تحصیل کرده طبیعی است این‌ جوان‌ها با توجه به سن و سالی که دارند ایده‌ها و آرمان‌هایی نیز دارند که گاها شاید از طرف سالخوردگان مورد توجه نباشد یا آن را خیلی آرمانی نگاه کنند.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر همه جوامع و تمدن‌ها پیشرفتی داشتند با توجه به همین دوراندیشی و آرمان‌گرایی‌ها است که به جایی رسیده‌اند و تأکید مقام معظم رهبری نیز بر مدیریت‌های جوان است. مدتی شده که این ضرب‌آهنگ را می‌شنویم.

,

وی خاطرنشان کرد: حضور جوان‌ها در عرصه اجتماعی می‌تواند مؤثر باشد از این رو مقام معظم رهبری از نهاد‌های حاکمیتی می‌خواهند جوان‌ها را جدی گرفته و باور داشته باشند جوان‌ها به عنوان یک الگوی پیش‌رونده در تعالیم اسلامی مطرح هستند.

,

 

,

نماینده مردم ایلام:
هدف اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بکارگیری نیروهای جوان است

,

نماینده مردم ایلام:
هدف اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بکارگیری نیروهای جوان است

,

نماینده مردم ایلام:
هدف اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بکارگیری نیروهای جوان است

,

نماینده مردم ایلام:
هدف اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بکارگیری نیروهای جوان است

, نماینده مردم ایلام:
هدف اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بکارگیری نیروهای جوان است
, نماینده مردم ایلام:
هدف اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بکارگیری نیروهای جوان است
,
,

سلام امینی، نماینده مردم شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلام در گفت‌وگو با ایلام بیدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم و تصویب ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مناصب مدیریتی گفت: براساس این قانون که اخیرا در مجلس تصوییب شد، تمام کارکنان بازنشسته بخصوص مدیرانی که شامل این قانون می شوند باید از پیکره دولت جدا شوند.

, ایلام بیدار ,

وی افزود: در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری هدف اصلی این مصوبه گردش نخبگان شکل بگیرد و نسل جوان وارد سیستم اجرایی کشور شود که با خلاقیت ها و نوآوری‌های نسل جدید می‌توان در بهبود وضعیت اجرایی کشور، حل مشکلات مردم و بالا بردن کیفیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی انجام داد.

,

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: با این مصوبه جوانان مستعد و پرانرژی سیستم اجرایی کشور را به دست میگیرند و زمینه را برای استفاده از نیروهای جوان‌تر فراهم کند.

,

امینی با اشاره به اینکه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان با برخی مقاومت ها همراه است خاطر نشان کرد: در جایی هم باید تاسف خورد که مجوزهایی برای نقض این قانون توسط برخی مدیران گرفته شده است.

,

وی ادامه داد: در مجموع این مصوبه یک قانون خوبی است و در مجلس تلاش می کنیم که به خوبی و بدون نقص اجرایی شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه