اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل:

واریز 20 میلیارد ریالی جریمه از محکومان پرونده های اراضی مورد تصرف به خزانه کشور در اردبیل

واریز 20 میلیارد ریالی جریمه از محکومان پرونده های اراضی مورد تصرف به خزانه کشور در اردبیل
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ۹۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در نیمه نخست سال 97 به ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، یوسف خدادادی ظهر امروز در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان اردبیل اظهار داشت: از مجموع یک هزار و 400 هکتار از اراضی ملی مورد تصرف و تعرض قرار گرفته در 6 ماهه امسال، 578 پرونده قضایی تشکیل شده و با یک هزار و 155 متهم نیز برخورد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی تصریح کرد: در این مدت 930 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ریالی 200 میلیارد ریال به بیت‌المال اعاده شده و حدود 20 میلیارد ریال از محکومان این پرونده‌ها جریمه اخذ و به خزانه واریز شده است و 466 مورد قلع و قمع ساخت و ساز احداث شده غیرمجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی انجام گرفته است.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: 346 مورد احکام قضایی در این حوزه در 6 ماه گذشته صادر شده و 289 فقره اجرای احکام صورت گرفته است.

,

خدادادی با اشاره به عملکرد شاخص این شورا در صیانت از حقوق بیت‌المال گفت: در این مدت سه هزار مورد اقدامات پیشگیرانه با همکاری و هماهنگی مجموعه قضایی با دستگاه‌ها و نهادهای متولی در امور اراضی ملی و منابع طبیعی صورت گرفته است که چنین اقداماتی با جدیت و قاطعیت در برخورد با متخلفیان ادامه خواهد داشت.

,

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و تشریح فلسفه قیام امام حسین(ع) بیان کرد: همه ما در سایه نظامی هستیم که ثمره مجاهدت‌ها در طول تاریخ است و همه ما مسئولان خادم ملتی هستیم که هزینه نظام را متحمل شده‌اند و شاید بتوان گفت که در طول تاریخ اسلام تنها نظام و انقلابی است که صبغه حسینی دارد و نشات گرفته از انقلاب عاشورا است.

,

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی عزت، اقتدار و آزادگی انقلاب اسلامی ایران را در سایه وابستگی و الگو برداری از قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: اکنون حراست، حفاظت و صیانت از دستاوردهای نظام وظیفه همه مسئولان و مردم است و نباید اجازه بدهیم با برخی بی‌تدبیری‌ها و سهل انگاری‌ها این مردم از نظام ناامید شوند.

,

وی با اشاره به لزوم شناخت کافی از فرهنگ و قیام عاشورا بیان کرد: در طول تاریخ برخی از کجروی‌ها و انحرافات ضربه بسیار زیادی به اسلام زده است بنابراین شناخت کافی از قیام و درک عمیق و صحیح از آن از بروز بسیاری از مشکلات در جامعه جلوگیری کرده و به حل معضلات که جامعه درگیر آن است کمک می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه