اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

۵ سال حبس و جریمه سرنوشت قاچاقچیان سوخت در بوشهر

۵ سال حبس و جریمه سرنوشت قاچاقچیان سوخت در بوشهر
رئیس کل دادگستری استان بوشهرگفت: قاچاقچیان سوخت دربوشهر به حبس و جریمه محکوم شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: اعضای باند قاچاق سوخت در این استان هر کدام به ۵ سال حبس و پرداخت چهار برابر ارزش ریالی سوخت محکوم شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی گفت: به موجب این حکم قاچاقچیان به جرم مشارکت در قاچاق سازمان یافته چهار میلیون و 84 هزار و 911 لیتر سوخت هر کدام به تحمل پنج سال حبس و پرداخت جریمه به میزان چهار برابر ارزش سوخت قاچاق محکوم شده اند.

,

این مسئول با اشاره به متلاشی شدن باند قاچاق سوخت و تشکیل پرونده باند حمل و قاچاق سازمان یافته افزود: این پرونده در مرحله تجدید نظر خواهی در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان بوشهر رسیدگی  و حکم قطعی صادر شد.

,

وی اضافه کرد: با توجه به محتویات پرونده، اسناد و اظهارات طرفین و تحقیق انجام شده در مرحله تجدید نظر، نظریه تکمیلی کارشناسی گرفته شد که به موجب آن سه میلیون و 264هزار لیتر به ارزش 81 میلیارد و 542میلیون و 48 هزار ریال که به دلیل مغایرت با قوانین و مقررات معمول، جاری و مصوبه ها و ابلاغیه های استانی مبنی بر عدم حمل شبانه سوخت به عنوان قاچاق در نظر گرفته شده است.

,

جمادی خاطر نشان کرد: قاچاق سوخت در طول زمان، با برنامه ریزی، هدایت گروهی و تقسیم کار توسط یک گروه نسبتا منسجم متشکل از سه نفر یا بیشتر صورت گرفته لذا قاچاق سازمان یافته تلقی شده است.

,

, ,

وی ادامه داد: براساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اصلاحی 1394) خرید و فروش و حمل یا نگهداری سوخت خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب شده و مرتکب به حداقل جریمه نقدی محکوم می شود.

,

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: بر این اساس متهمان این باند قاچاق به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته سوخت هر کدام به تحمل پنج سال حبس و پرداخت چهار برابر ارزش ریالی سوخت محکوم شدند.

,

جمادی گفت: همچنین طبق نظریه تکمیلی کارشناسان 820هزار و 911 لیتر سوخت به ارزش 20 میلیارد و 65 میلیون و 97 هزار و 267ریال مربوط به شناورهایی است که بر اساس مدارک آنها از شرکت پخش فرآرورده های نفتی، سوخت دریافت شده اما این شناورها یا وجود نداشته و یا در عمل فعالیتی نداشته اند.

,

وی  با تاکید بر مقابله با باندهای سازمان یافته و حرفه‌ای قاچاق کالا افزود: علاوه بر رصد شبانه‌روزی محورها و نقاط مختلف،  5 ایستگاه بازرسی در محورهای مواصلاتی استان بوشهر استقرار دارد که برای مقابله با قاچاق زیر ساخت‌های لازم در این ایستگاه‌ها ایجاد شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه