اخبار داغ

جابجایی در پست چند بازیکن؛

تغییرات و ترکیب احتمالی استقلال در دیدار با السد/ابهام در ذهن شفر

تغییرات و ترکیب احتمالی استقلال در دیدار با السد/ابهام در ذهن شفر
تیم فوتبال استقلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یکی از سخت‌ترین روزهای خود را پیش رو دارد و باید نتیجه بد دیدار رفت را برای صعود به مرحله بعد جبران کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آبی پوشان تهران پس از پذیرفتن شکست تلخ و سنگین ۳ بر یک مقابل السد در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، برای صعود به نیمه نهایی نیازمند پیروزی با اختلاف لااقل ۳ گل مقابل میزبانشان هستند. اتفاقی که احتمال به وقوع پیوستن آن روی کاغذ بسیار اندک می‌نماید. وینفرد شفر پس از آن بازی زمان مناسبی را برای ترمیم نقاط ضعف و ریکاوری روحی بازیکنانش در اختیار داشت و سازمان لیگ هم با لغو دیدار آنها مقابل نفت مسجد سلیمان از هفته ششم لیگ برتر کمک شایان توجهی به این تیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
حالا شفر تیمش را در قطر در اختیار دارد تا بعد از برگزاری یک اردوی کوتاه مدت در این کشور در بهترین شرایط به مصاف السد برود. سرمربی آبی‌پوشان برای این بازی تنها یکی از بازیکنان ثابتش را در اختیار ندارد. فرشید باقری هافبک میانی و دفاعی آبی پوشان به دلیل محرومیت امکان حضور در این بازی را ندارد و اصلی ترین دغدغه شفر پر کردن جای خالی این بازیکن است. 
,
 
,
شاید اگر خیال شفر بابت قلب خط دفاعی‌اش آسوده بود و در تهران شاهد بازی انتقاد آمیز محمد دانشگر نبود، بهترین حالت انتقال روزبه چشمی به مرکز خط میانی و استفاده از دانشگر در قلب خط دفاعی بود. اما دانشگر در دیدار رفت نتوانست اعتماد شفر را برای میادین بزرگ آسیایی جلب کند تا سرمربی آبی‌ها کمترین شانس را برای استفاده از او در ترکیب اصلی در نظر بگیرد.
,
 
,
شفر به خوبی به اهمیت استحکام خط دفاعی و گل نخوردن در این بازی واقف است و می‌داند خوردن حتی یک گل در این بازی به معنای تبدیل شدن رویای صعود به کابوس است. لذا عدم استفاده از روزبه چشمی در قلب دفاع حتی قابل تصور هم نیست مگر آن که یک تصمیم غیر عاقلانه منجر به این اتفاق شود.
,
 
,
حالت بعدی می‌تواند استفاده از آرمین سهرابیان در قلب خط دفاعی و انتقال روزبه چشمی به مرکز زمین باشد که در این صورت میلاد زکی پور اصلی ترین گزینه شفر برای قرار گرفتن در دفاع چپ است. 
,
 
,
قطع به یقین یکی از بازیکنان مد نظر شفر برای مرکز زمین علی کریمی است. بازیکنی که دیدار رفت دو تیم را به دلیل مصدومیت از دست داد اما این فرصت را دارد که در دیدار برگشت شانس خود را مقابل ژاوی، گابی و دیگر بازیکنان نخبه السد امتحان کند. 
,
 
,
استفاده از گزینه‌های جوان در کنار کریمی خیلی محتمل نیست و رویکرد شفر به استفاده از نفرات باتجربه‌تر خواهد بود. فرشید اسماعیلی، طارق همام و نیومایر می‌توانند دیگر بازیکنانی باشند که در خط میانی به کار گرفته می‌شوند. شاید اساس کار استفاده از اسماعیلی یا نیومایر بعنوان زوج علی کریمی در مرکز خط میانی باشد، اما آنچه مهم است اینکه به خاطر قابلیت‌های این بازیکنان، امکان استفاده گردشی در مناطق مختلف خط میانی وجود دارد و بعید نیست این بازیکنان در دقایق مختلف با یکدیگر جابجا شوند. تنها علی کریمی است که در همه دقایق حضورش در میدان در پست هافبک دفاعی ایفای نقش خواهد کرد.
,
 
,
بیشترین تغییرات را اما شاید شفر در خط حمله تیمش ایجاد کند. جایی که گزینه‌هایی مثل الحاجی گرو، مرتضی تبریزی، روح الله باقری و مهدی قائدی را دارد. الحاجی بازیکنی است که در بازیهای اخیر آبی‌ها در خط حمله به کار گرفته شد و مقابل السد هم در ترکیب ثابت قرار گرفت اما او نتوانست بازی چندان راضی کننده‌ای ارائه دهد. 
,
 
,
عملکرد نه چندان مطلوب این بازیکن می تواند منجر به نیمکت نشینی اش مقابل السد شود. در این صورت نزدیک ترین گزینه به ترکیب ثابت آبی پوشان روح الله باقری خواهد بود. مهاجمی که گرچه تاکنون با پیراهن استقلال پایش به گل باز نشده اما عملکرد قابل قبولی داشته است. 
,
 
,
تغییر بعدی و محتملی که می‌توان انتظار آن را داشت، نحوه استفاده از مرتضی تبریزی در ترکیب ثابت آبی پوشان است. تبریزی از هفته سوم به تیم استقلال اضافه شد و در اولین حضورش در این تیم گلزنی کرد. این اولین و آخرین گل تبریزی برای آبی پوشان بوده است و یکی از دلایل کم گل زدن او دور بازی کردن از دروازه حریف است. 
,
 
,
چنانچه کریمی، نیومایر، اسماعیلی و همام همزمان در ترکیب ثابت قرار داشته باشند، جا برای تبریزی در خط میانی نخواهد بود و این بدان معناست که می‌توان انتظار حضور مرتضی تبریزی در خط حمله را داشت. پستی که با آن خیلی بیگانه نیست و سالها در آن بازی کرده است. 
,
 
,
ترکیب احتمالی استقلال مقابل السد می تواند با این بازیکنان شکل بگیرد؛ مهدی رحمتی (حسین حسینی)، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، پژمان منتظری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، طارق همام، مارکوس نیومایر، مرتضی تبریزی و روح الله باقری.
,
 
,
خسرو حیدری، فرشاد محمدی مهر، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، مهدی قائدی و  الحاجی گرو هم نفراتی هستند که می توانند بعنوان بازیکن جانشین فرصت حضور در این میدان را پیدا کنند. در بین بازیکنان جوان استقلال شانس رضا آذری، سجاد آقایی و الهیار صیادمنش بیش از دیگران است. 
,
 
,
دیدار تیم‌های استقلال و السد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ دوشنبه شب ۲۶ شهریور در دوحه قطر برگزار می‌شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه