اخبار داغ

جنوب کشور روی خط زلزله/ هرمزگان ۱۶ بار لرزید

جنوب کشور روی خط زلزله/ هرمزگان ۱۶ بار لرزید
استان هرمزگان از بامداد روز گذشته تا صبح امروز بر روی مدار زلزله قار گرفته که تاکنون 16 مرتبه نقاط مختلف استان به لرزه در آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛جنوب کشور از ابتدایی ترین ساعت روز گذشته تا بدین لحطه بر روی مدار زلزله قرار گرفته و زمین لرزه های متناوب بخش های مختلف منطقه را به صورت پی در پی لرزانده که استان هرمزگان بنا به شرایط جغرافیایی و قرار گرفتن بر روی بزرگترین گسل زلزله کشور تاکنون 16بار لرزیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه های پیاپی غرب تا شرق هرمزگان را در برگرفته که آخرین زمین لرزه لحظاتی پیش در فارغان حاجی آباد رخ داده است.

,

سه زلزله پیاپی صبح روز گذشته هرمزگان را لرزاند که زلزله اول با شدت 3.4 ریشتر ساعت6.33بندر مقام را لرزاند و یک دقیقه بعد زمین لرزه دوم با شدت 3.7 دوباره بندر مقام را به لرزه در آورد.

,

زمین لرزه سوم در شمال هرمزگان شهرستان حاجی آباد به شدت ۳.۱ریشتر در ساعت ۶٫۴۵ به ثبت رسیده است و زلزله چهارم ساعت 10.57دقیقه روز گذشته  بندر مقام  را با شدت 3.7 ریشتر به لرزه در آورد.

,

وقوع زلزله ها روز گذشته همچنان ادامه داشته و شهرستان بستک را با قدرت 3.7 به لرزه در آورد و شدیدترین زلزله اخیر هرمزگان ساعت 16.19 روز گذشته با شدت 4.0 بندرجاسک را لرزاند.

,

شامگاه روز گذشته نیز زلزله خفیف 2.5 ریشتری سرگز را لرزاند و  زلزله ای با قدرت 3.3 ریشتر ساعت 21.40 فارغان را به لرزه در آورد و شهرستان سردشت نیز ساعت 22.02 با قدرت 3.3 لرزید.

,

بامداد امروز نیز پنج مرتبه فارغان حاجی آباد به لرزه در آمده که شدیدترین آن با قدرت 3.3 در ساعت 2.04 در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست و اندکی بعد چهار زلزله خفیف با قدرت 2.6 ریشتر ساعت 2.11 به وقوع پیوست و 2.54 زمین لرزه دیگری با قدرت 2.8 ریشتر و 12 دقیقه بعد از آن زمین لرزه 3.2 ریشتری رخ داد و پنج دقیقه بعد زلزله خفیف 2.6 ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است، همچنین زلزله ای به شدت 2.9 ریشتری ساعت 4.13 بامداد بخش رویدر هرمزگان را لرزاند.

,

آخرین زلزله ثبت شده نیز به شدت 3.3 ریشتر در ساعت هشت و 14 دقیقه در عمق11 کیلومتری زمین در شهر فارغان از توابع بخش حاجی آباد احساس شده است.

,

خوشبختانه زمین لرزه های خفیف و پیاپی هرمزگان هیچ گونه خسارتی را به دنبال نداشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه