اخبار داغ

طی بیانیه ای اعلام شد؛

هشدار هیئت کوهنوردی شهرستان گرگان به گروه های کوهنوردی غیرمجاز

هشدار هیئت کوهنوردی شهرستان گرگان به گروه های کوهنوردی غیرمجاز
هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان گرگان جهت کنترل و فعالیت قانونی به گروه های کوهنوردی غیرمجاز هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، موضوعی که همواره یکی از دغدغه های اصلی کوهنوردی دیارمان در سالهای مختلف بوده ، بحث قانونی بودن گروه و گروه های دارای ثبت مجوز است. جدی گرفتن این ورزش و لزوم انجام درست و اصولی آن و ارتباط آن با حضور مقطعی تعداد قابل توجهی از علاقه مندان به کوهنوردی با در نظر گرفتن ابعاد فرهنگی و اجتماعی میتواند کمک بزرگی در جهت سلامت جامعه ایجاد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما،,


همانطوری که مقام معظم رهبری هم عملاً و هم لساناً تاکیدات فراوانی نسبت به ورزش بالاخص ورزش کوهنوردی داشته است و همواره این ورزش را یکی از نیاز های ضروری جوانان دانسته است.

در استان گلستان هم گروه های فراوانی مخصوصاً در مرکز استان در حال فعالیت و برنامه ریزی هستند تا با برنامه ریزی بتوانند فضای مناسبی را برای این ورزش با اهمیت برگزار و به فکر نشاط و سلامت جامعه باشند.

اما مدتی است که خبر هایی از گوشه کنار و در فضای مجازی پیچیده است که در برخی از گروه های تازه تأسیس رفتارهای ناشایست و مشکلات اخلاقی فراوانی گزارش شده است که این دور از شأن و شخصیت ورزشکاران است.

با توجه به این موضوع خبرنگار ما سراغ دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان گرگان رفته تا این موضوع را با وی در میان بگذارد.

عماد مقصودلو در گفتگو با خبرنگار ما با بیان عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: با توجه به جلسات متعدد مقرر شد گروه هایی که به نام کوهنوردی فعالیت گردشگری انجام می دهند برای اینکه از حمایت هیات و ورزش و جوانان شهرستان برخوردار شوند باید به منظور دریافت مجوز باشگاه، دوره های آموزشی لازم را ثبت نام و مراحل قانونی را طی نمایند.

وی ادامه داد: گروه های تازه تاسیس و نو پا تا زمان دریافت مجوز باشگاه، فعالیت تخصصی گروه خود را باید زیر نظر سایر باشگاه ها ادامه دهند و برنامه شش ماه دوم سال را بصورت مکتوب به هیات کوهنوردی شهرستان گرگان ارائه دهند.

دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان گرگان با اعلام هشدار به گروه های متخلف تاکید کرد: لازم به ذکر است هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی در غیر اینصورت، هیچگونه تعهد و مسولیتی در قبال گروه های متخلف نخواهد داشت. 

مقصودلو در پایان افزود: گروه های ورزشی در هنگام اجرای برنامه کوهنوردی، باید حکم ماموریت از باشگاه، کارت شناسایی معتبر، بیمه حوادث و مسولیت مدنی به همراه لیست شرکت کنندگان همراه سرپرست برنامه موجود باشد و فقط راهنمایان گردشگری کارت دار مجاز به ارائه خدمات راهنما و لیدر به آژانسهای مسافرتی می باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه