اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بزرگترین منافع بشری در امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد/ لزوم بیان شدن مسائل انسانی در جامعه

بزرگترین منافع بشری در امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد/ لزوم بیان شدن مسائل انسانی در جامعه
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگترین فرائض الهی است و بزرگترین منافع بشری نیز در آن وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار بانوان کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: از خودم و جامعه این سوال را دارم که چه‌طور است که ما ریزترین مسائل مربوط به دنیا را در بخش‌های مختلف به خوبی متوجه می‌شویم اما اگر همان مسئله مربوط به انسانیت و خدا باشد متوجه نمی‌شویم؟ 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی با بیان اینکه ما اگر انسان‌های تیزهوشی باشیم باید مسائل مربوط به خدا و قیامت را بفهمیم، افزود: همچنین اگر انسان‌های کندذهنی هستیم پس نباید این همه مسائل مربوط به دنیا را می‌فهمیدیم.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما در عالمی هستیم که همه اموری که با آن سروکار داریم، مشهود است، گفت: اگر چنانچه یک نفر شیمیدان است هم او متوجه علم خود است و هم نظر او برای عموم مردم مشهود است و کاملا می‌فهمند.
,
 
,
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه با دقیق‌ترین ابزار بایدها و نبایدها را کنترل می‌کنیم و مساوی در می‌آید با فلان محصول یا دارو، خاطرنشان کرد: پس آدم‌های فهمیده‌ای هستیم و مطابق نظر کارشناس کار می‌کنیم و قبول تمام این مسائل را علامت رشد می‌دانیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به جایگاه انسان کامل آفریده شده است، افزود: انسان برای اینکه اعمال، کردار، رفتار، اندیشه و اطاعت او ناب شود اسوه‌هایی مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دارد و همه امور این دنیا مشهود به آموزش است تا او به انسانیت برسد اما وقتی به این مسائل می‌رسد، کند ذهن می‌شود.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی گفته می‌شود 14 میلیون پرونده در دادگاه‌ها وجود دارد به این معنی است که ما اوضاع خوبی نداریم.
,
 
,
آیت الله عبادی تصریح کرد: این بداخلاقی‌های سیاسی، دزدی‌های اقتصادی و آلودگی‌های اجتماعی را ببینید، این‌ها نشان می‌دهد که ما متوجه هیچ چیز نیستیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه افرادی هستند که ما را نصیحت می‌کنند اما ما متوجه نمی‌شویم، افزود: شهدای بسیاری در موضوع امر به معروف و نهی از منکر و به خاطر یک حرف که همه آن خیر بوده است به شهادت رسیده اند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در یک طرح گویا ، مختصر و مفید مطالب مربوط به انسانیت را باید به جامعه مخاطب منتقل کنیم، گفت: این همه وحشی‌گری با به اصطلاح متمدن بودن جبران نمی‌شود بلکه با اندیشه کردن به سرانجام می‌رسد.
,
 
,
آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان اندیشه است و انسانیت انسان در این شاخصها تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان متمدن انسانی است که از نظر اندیشه و بر اساس حکمت رشد کرده باشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه از این فرصت ماه محرم و به برکت بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر استفاده کنید، افزود: مسائل انسانی را به گونه‌ای منتقل کنید که اگر این مسائل بیان نشوند همه جوامع انسانی از نظر حقوقی آسیب خواهند دید.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر اخلاق فرد جامعه را فاسد می‌کند و ضررهای زیادی به جامعه می‌رساند این فرد محکوم است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در هر جامعه‌ای باشد و فرد قبل از هر قانون و قضاوتی پیش خود از اعمالش شرمنده باشد.
,
 
,
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه استکبار، جنگ تحمیلی را در 8 سال برما تحمیل و شهرهای ما را ویران ساخت اما این ویرانی‌ها ساخته شد، خاطرنشان کرد: اما کسی که اندیشه‌اش فاسد شد را با هیچ هزینه‌ای نمی‌توان بازسازی کرد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگترین فرائض الهی است و بزرگترین منافع بشری نیز در آن وجود دارد.
,
 
,
وی خطاب به بانوان حاضر در جلسه گفت: شما مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارید و عظم خود را دراین فریضه بزرگ جزم کرده‌اید و از سرزنش دیگران ترسی ندارید و در این راه سعی و کوشش می‌کنید.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اجر و جایگاه کسانی که در دوران قبل از ظهور امام زمان(عج) برای حفظ انسانیت، کرامت و سالم نگه داشتن اندیشه او تلاش می‌کنند بالاتر و بیشتر از جایگاه آن‌هایی است که بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) خواهند بود و کمال تقوا را خواهند داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه