اخبار داغ

رئیس اتحادیه نوشت افزار استان البرز:

بازار نوشت افزار کشور در تسخیر برندهای تقلبی چشم بادامی ها!/ ۸۰ درصد اقلام، وارداتی است

بازار نوشت افزار کشور در تسخیر برندهای تقلبی چشم بادامی ها!/ ۸۰ درصد اقلام، وارداتی است
رئیس اتحادیه نوشت افزار استان البرز گفت: ذائقه مردم به واسطه کاهش قدرت خریدشان، تغییر پیدا کرده است و از خرید سبدی نوشت افزار به خرید خرد و جزئی روی آورده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه نوشت افزار استان البرز در آستانه سال تحصیلی جدید به خبرنگار تیتریک، گفت: خوشبختانه با دستور اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ترخیص کالاها در گمرک کمبود کالا به هیچ وجه نداریم و تمامی اقلام وارداتی با هر برندی در بازار موجود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

بهرام آجرلو مشکل کنونی این اتحادیه را افزایش شدید قیمتها دانست و افزود: این موضوع با گرانفروشی کاملا متفاوت است، چرا که در گرانفروشی سود متعارف رعایت نمی شود و یک واحد صنفی مشمول جریمه خواهد شد اما در بحث گرانی، مردم نوشت افزار خریداری نمی کنند.

,

وی با اشاره به اینکه ذائقه مردم به واسطه کاهش قدرت خریدشان، تغییر پیدا کرده است، اظهار داشت: مردم از خرید سبدی به سوی خرید خرد و جزئی سوق پیدا کرده اند و با مدیریت به بحث خرید ورود می کنند.

,

آجرلو تصریح کرد: میزان فروش نوشت افزار در مقایسه با سال گذشته بسیار پائین است و با وجود اینکه سال 96 از 10 شهریور ماه طرح فروش آغاز شد اما امسال تا کنون استقبالی از بازار لوازم التحریر نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه امسال با حذف نمایشگاه نوشت افزار، برای توزیع عادلانه کالا در استان البرز، 40 واحد صنفی در 40 نقطه شهر کرج اقدام به فروش فوق العاده کرده اند گفت: یک باور غلط بین مردم مصطلح شده است مبنی بر اینکه دستفروش کالا را ارزانتر در اختیار مشتری قرار می دهد اما واقعیت اینجاست که متاسفانه در زمینه نوشت افزار چیزی به نام تولید داخلی نداریم.

,

آجرلو افزود: آنچه که در ایران تولید می شود مونتاژ است، مثلا جوهر خودکار و میله مداد از اسپانیا، چین و هند وارد شده و در ایران مونتاژ خواهد شد و 6 کارخانه ای که نوشت افزار تولید می کنند هیچکدام تولید صفر تا 100 انجام نمی دهند.

,

وی 80 درصد کالاهای موجود در بازار وارداتی است اظهار داشت: دانش آموزان ابتدایی معمولا مشکل جویدگی مداد دارند لذا بر اساس استانداردهای اروپا، مواد تولیدی مداد خوراکی شده است تا برای دانش آموز مضر نباشد اما اگر تاریخ انقضای مداد گذشته باشد کربن موجود در آن برای کودک خطر مرگ و مسمومیت به همراه دارد.

,

آجرلو تصریح کرد: برخی از شرکت های چینی برندهای فیک می سازند درحالیکه برند اسپانیایی گابل به هیچ عنوان تخریب برند خود را نخواهد پذیرفت و کیفیت را فدای قیمت نمی کند اما در کشور چین حتی به جای استفاده از مواد خوراکی، کربن هم اگر پیشنهاد شود برای تولید مداد مورد استفاده قرار می دهند.

,

وی گفت: اگر کسی شکایت کیفری یا حقوقی از یک واحد صنفی داشته باشد با توجه به پروانه کسب قابل پیگیری است اما دستفروشان معمولا اجناس تاریخ گذشته را به فروش می رسانند درحالیکه با قیمت مغازه برابری می کند و مردم نیز به خیال ارزان بودن نوشت افزار از آنها خرید خواهند کرد.

,
بازار نوشت افزار کشور در تسخیر برندهای تقلبی چشم بادامی ها!/ 80 درصد اقلام، وارداتی است/ قیمت گذاری روزانه اجناس با نوسان دلار/ فروش فوق العاده 40 واحد صنفی در کرج
, بازار نوشت افزار کشور در تسخیر برندهای تقلبی چشم بادامی ها!/ 80 درصد اقلام، وارداتی است/ قیمت گذاری روزانه اجناس با نوسان دلار/ فروش فوق العاده 40 واحد صنفی در کرج,

آجرلو با اشاره به اینکه در قالب آموزش هایی، مغازه ها به سمت مشتری مداری سوق داده شده اند و باید باشگاه مشتریان داشته باشند افزود: مردم در صورت خرید از دستفروشان باید این ریسک را بپذیرند در صورتی که مشکلی برای فرزندشان پیش بیاید امکان پیگیری وجود ندارد.

,

وی با تاکید بر اینکه مردم در صورت هر گونه شکایتی از واحدهای عرضه نوشت افزار می توانند با شماره 32400208 تماس حاصل نمایند اظهار داشت: شرکت های تولید کننده دفتر، کاغذ را دریافت کرده و پس از برش مجلد شده در اختیار بازار قرار می دهند و در سنوات گذشته به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر می کردند اما امسال با توجه به افزایش قیمت کاغذ، دفاتر صرفا در داخل کشور به فروش می رسد.

,

آجرلو تصریح کرد: در زمینه تولید دفتر مشکلی در کشور وجود ندارد البته کاغذ و اقلام آن نیز وارداتی است اما پس از برش، بسته بندی و چاپ شده و در بازار عرضه می شود لذا صادقانه باید گفت با توجه به اینکه این روند با دلار و صادرات و واردات ارتباط مستقیم دارد شرکت های تولید دفاتر قیمت گذاری خود را روزانه و بر اساس نوسان دلار انجام می دهند!

,

رئیس اتحادیه نوشت افزار استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه با روند مذکور یک واحد صنفی سرمایه خود را به باد می دهد گفت: غالب فروشندگان نوشت افزار در استان البرز فرهنگی یا بازنشسته آموزش و پرورش هستند، تحصیل کرده بوده و 150 نفر با مدرک دکترا و 3 استاد دانشگاه در اتحادیه ناشران و نوشت افزار البرز فعالیت می کنند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه