اخبار داغ

تصمیم جدید عربستان درباره حج عمره

تصمیم جدید عربستان درباره حج عمره
وزارت حج و عمره عربستان سعودی، در راستای توسعه بخش گردشگری، برای نخستین‌بار اجازه می‌دهد که عمره‌گزاران خارجی، از سایر شهرها و آثار باستانی این کشور بازدید کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت حج و عمره عربستان سعودی، اعلام کرد که برای نخستین‌بار به عمره‌گزاران اجازه داده خواهد شد تا در صورت گرفتن برنامه‌های گردشگری پیش از ورود به این کشور،  از شهرها و آثار باستانی مختلف عربستان بازدید کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
«عبدالعزیز وزان» معاون وزارت حج در امور عمره عربستان در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الیوم» اظهار داشت که برنامه‌های عمره و زیارت در سال جاری دارای یک ویژگی جدید است و عمره‌گزاران و زائران خارج از عربستان می‌توانند از هر شهر دیگری در عربستان در بازه زمانی 30 روزه‌ای که در روادید آنها ثبت شده، بازدید کنند و تنها 15 روز از این مدت، برای زیارت از حرمین شریفین اختصاص دارد.
,
 
,
وی تصریح کرد: کسانی که به عمره می‌آیند، در صورتی که شرکت‌های عمره، خواستار زمانی اضافه در چارچوب برنامه‌هایی ویژه برای عمره‌گزاران، شده باشند، می‌تواند مدت زمان بیشتری را در خاک عربستان بمانند.
,
 
,
انتظار می‌رود که شمار عمره‌گزاران در سال جاری میلادی در عربستان بیش از هشت میلیون و 500 هزار نفر تا اواخر ماه قمری شوال، باشد. این در حالی است که در سال گذشته، شمار آنها 7 میلیون نفر بود.
,
 
,
بنا بر این گزارش، عربستان سعودی در تلاش است تا بخش گردشگری خود را توسعه دهد و روند صدور روادید برای مسافران خارجی را در چارچوب چشم‌انداز 2030 این کشور، تسهیل کند و موجب تنوع در درآمدهای کشور و دوری از اتکای صرف به درآمدهای نفتی شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه