از نحوهی انتقال دانشآموزان به مدرسهای دیگر که بگذریم، تازه میرسیم به نحوهی استرداد پولهایی که اولیاء دانشآموزان دادهاند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: حواشی مدرسهی غیرانتفاعی احسان با درج یک بنر به فضای مجازی کشید، نوشته بودند: "قابل توجه اولیاء گرامی و دانشآموزان عزیز، این مدرسه منحل اعلام میگردد لذا اولیاء محترم ضمن دریافت مدارک تحصیلی خود جهت هدایت به سایر مدارس ناحیه اقدام نموده و برای دریافت راهنماییهای لازم به کارشناسی مدارس غیردولتی ناحیه 4 تبریز اقدام نمایند"
تماسهایمان برای پیگیری موضوع با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی و مسئولان ناحیهی 4 به نتیجهای ختم نشد اما اولیاء دانشآموزان از رسانهها موضوع را پیگیری میکردند. یکی از اولیاء با ارسال پیامهایی به تحریریهی این پایگاه خبری نوشته بود: "این بنر توسط روابط عمومی نصب شده و علت انحلال مدرسه را تخلفات آن اعلام کردهاند، اما اولیاء از مدرسه رضایت دارند و در آستانهی شروع سال تحصیلی مخالف چنین رویهای شدهاند"
یکی دیگر از اولیاء در گفتوگویی که با خبرنگار آناج داشت میگفت اولیاء دانشآموزان از تخلفات مدرسه بیخبرند و خواهانِ شفافسازی موضوع هستند چراکه تاکنون تخلفی از سویِ کارکنان و دانشآموزان ندیدهاند و لااَقل اولیاء شکایتی به مراجع نبردهاند.
"تصویری از تجمع اولیاء دانشآموزان در مدرسه، ظهر یکشنبه"
وی با بیان اینکه در آستانهی آغاز سال تحصیلی جدید دانشآموزان را آواره کردهاند و موعد ثبتنام سایر مدارس نیز به پایان رسیده است، مدعی بود سایر مدارس میگویند این دانشآموز را از مدرسهای آوردهاید که به علت تخلفات منحل کردهاند و نمیتوانیم نامنویسی کنیم!
اولیاء دانشآموز میگفت مسئولان آموزش و پرورش مدعیاند بنابه پروندهای که سال 91 رسیدگی به آن آغاز شد، مراجع قضایی رأی به انحلال مدرسه غیردولتی دادهاند و کاری از دستِ آنان بر نمیآید.
آنچه مسلم است رأی دادگاه با مقاومت اولیاء کأن لم یکن نمیشود و چنانچه مسئولان مدرسه مدعیاند تخلفی نکردهاند باید اعتراضشان را به همان مراجع قضایی ببرند اما در این میان به نظر میرسد جهت اطمینان خاطر والدین دانشآموزان بایستی علت انحلال مدرسه برایشان شفافسازی شود و مسئولان آموزش و پرورش تبریز مقدمات انتقال دانشآموزان به سایر مدارس منطقه را فراهم نمایند تا در آموزش آنان خللی ایجاد نشود.
گزارش کوتاه از: مجید قنبرزاده
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه