اخبار داغ

تولیت آستان قدس رضوی:

با روحیه عاشورایی دشمن را مستاصل کرده ایم/ پرچم عاشورا امید را در جامعه طنین انداز می کند

با روحیه عاشورایی دشمن را مستاصل کرده ایم/ پرچم عاشورا امید را در جامعه طنین انداز می کند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس پیروز شدیم امروز هم با همان روحیه دشمن را به برکت عاشورا مستاصل کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،;آیت الله رئیسی دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان، اظهار داشت: توفیقی است برای حقیر که در مجلس نورانی امام حسین (ع) در شب هشتم محرم در این مکان مقدس در جمع دلدادگان این امام همام باشم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا, ;,

وی با تقدیر از دست اندکاران حسینیه اعظم زنجان و مسئولان استانی، خاطرنشان کرد: در روز تاریخی هشتم محرم مردم زنجان در پایتخت شور و شعور حسینی دل ها را نزدیک به هم کرده و با انگیزه و اندیشه الهی،عرض ارادت خود را به این دستگاه عظیم نشان می دهند.

,

آیت الله رئیسی با اشاره به فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع)،افزود: آیا فلسفه این قیام این است که ما جمع شده و از مقام حسین بن علی و اصحاب آن حضرت، تجلیل کنیم،اگر چه هر تجلیلی همراه با تحلیل باشد، ماندگاری هم دارد.

,

وی با بیان اینکه تجلیل باید ریشه در تحلیل و تحقیق داشته باشد، بیان داشت: ما جمع شده ایم که اعلام کنیم حضرت اباعبدالله (ع)در مقابل جور ایستاد تا دین بماند.

,

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بسیاری از کوفیان به امام حسین (ع) نامه نوشته و امام این دعوت را اجابت کرد اما این علت هم برای فلسفه قیام ابا عبدالله (ع) ناقص است و علت کامل در فرمایشات حضرت است که اساس آن را امر به معروف و نهی منکر عنوان کردند.

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اساس نهضت امام حسین (ع) این بود تا  جامعه را از جهل برهاند و ابا عبدالله می خواهد مردم دچار جهالت نشوند.

,

وی افزود: پسی از رحلت پیامبر گرامی اسلام آثار اسلامی در جامعه در حال کمرنگ شدن بود و خداپرستی جای خود را به جریان گرایی و حزب گرایی داده بود.

,

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) می فرمایند: "آی مردم نمی بینید به حق عمل نمی شود و اجرای دین در جامعه اسلامی و بشری مسکوت مانده است"،بیان داشت:جامعه بشری که خدا محور شود نه خودمحور و خودبین راه را پیدا کرده و در مسیر مستقیم گام بر می دارد.

,

آیت الله رئیسی ادامه داد:اگر انسان نور افکن خود را کم سو کند، راه را نمی بیند و هر چه راهبر زیبا و مقصد زیبا باشد،این این نور افکن نمی تواند مسیر را تشخیص دهد.

,

وی با بیان اینکه جمیل و جمال مال کسی است که چشم زیبا داشته باشد و ویژگی هایی همچون وفا، عدالت، ایثار، شهادت،دشمن شناسی،دشمن ستیزی، تسلیم، عبودیت خداوند متعال در این فرد تاثیری ندارد.

,

وی گفت: برخی انسان ها گاهی آنقدر  درست نمی بینند که امام واقعی را نمی بینند و در مقابل حجت خدا شمشیر کشیده و حق و باطل را مشتبه می کنند.

,

, ,

این مسئول تصریح کرد: خیلی ها چشم دارند اما چشم دلشان باز نیست چشم دل داشتن موجب می شود تا راه زندگی، دوست و دشمن را شناخته و مقصد و هدف را پیدا کنیم.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما در عاشورا با انبوهی از شبهات علمی،شهوت عملی،جهل علمی و جهل عملی مواجه می شویم که باید به حسین بن علی پناه ببریم،افزود: جامعه پس از پیامبر گرامی اسلام در مقابل وجود مقدس امیر المومنین صف آرایی کردند و با حجت خدا در ستیز بودند.

,

وی با گریزی به اتفاقات اخیر گفت: دشمنان در جریان القاعده و داعش سوار بر انسان های بدون تفکر و تعقل شده و با پرچم لااله الاالله بزرگترین جنایات بشری را رقم زدند چرا که سوار بر موج جهل شد.

,

وی گفت: دشمن از انسان های نادان یار می گیرد کسی که راه و رهبر را نشناسد دچار جهل شده است و بهره ای از عقل نبرده است.

,

این مسئول با اشاره به اینکه احزاب کسانی از کفار،قریش، مشرکین، یهودیان مدینه، منافقین، سست ایمان ها و شایعه پراکنان بودند که دست به دست هم دادند تا جامعه را به دوران جاهلیت سوق دهند.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز هم شبهات بسیاری ایجاد می شود، تصریح کرد: امروز در امتداد جریان عاشورا همچنان جلوه ها و انسان سازی مکتب عاشورا وجود دارد و می توان با همان پیام در مقابل دشمنان صف آرایی کرد.

,

آیت الله رئیسی ادامه داد: تا آخر الزمان جریان نبرد بین حق و باطل وجود دارد و در این مبارزه باید همواره خود را در جبهه حق دیده و علیه باطل بدانیم چرا که عزت در انحصار خداوند متعال، پیامبر و مومنان است.

,

وی گفت: این عزاداری و سوگواری، اشک و ناله برای این است که به حجت خدا ظلم شده است و جا دارد تا زمین زمین است و زمان زمان است از ظالمان و ستمگران اعلام برائت کنیم.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه درس چگونه زیستن و مردن را از اباعبدالله (ع) آموخته ایم، ادامه داد: جهالت مدرن دارای چند ویژگی است.

,

وی با اشاره به اینکه جهالت مدرن مجهز به علم و فنآوری بوده و دارای قدرت رسانه ای بسیاری گسترده است، افزود: جهالت مدرن  مجهز به ثروت زیاد است.

,

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اگر چه امروز اینگونه القا می شود که جوامع بشری نمی توانند و باید سرنوشت خود را بپذیرند که انگلیسی ها، آمریکایی و صهیونیست ها آقای دنیا هستند، اما باید بدانند که پرچم عاشورا امید را در جامعه طنین انداز می کند.

,

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: مردم جریان داعش به صحنه آمدند و با رمز یا حسین و یا زهرایی که رزمندگان زنجانی به پیشانی می بستند و و به شهادت می رسیدند،وارد میدان می شوند.

,

وی گفت: به تعبیر رهبری دشمن می خواست و نتوانست اما می خواستیم و توانستیم و جریان عاشورایی نگذاشت دشمنان به اهداف خود برسند.

,

وی با بیان اینکه عده ای به عاشورا و جلوه های آن توجه ندارند،بیان داشت: عاشورا به ما درس زندگی، مقاومت،ایستادگی و برائت از مشرکان،معاندین و ظالمان را دارد و به همین دلیل امام فرمود:" ما هر چه داریم از محرم و صفر است".

,

وی گفت: فقط می توان با فرهنگ عاشورایی با جهالت مدرن مقابله کرد، در مقابل این جاهلیت توکل به خداوند متعال کارساز است.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما در مکتب عاشورا وظیفه را درست شناخته و به آن عمل می کنیم،گفت: باید اگر منکری دیدیم فریضه امر به معروف را انجام دهیم و اگر معروفی ترک شده باید وظیفه خود را انجام دهیم.

,

تلاش کنید حسینی بیندیشید و حسینی زندگی کنید.

,

آیت الله رئیسی بیان داشت: اندیشه و عمل انقلابی اینگونه است که اگر سوء تدبیر وجود دارد و یا به اندیشه امام و رهبری توجه نمی شود باید تذکر دهیم و اگر در اداره کسی کم کاری می کند و رشوه می گیرد و گرفتاری مردم را حل نمی کند، وظیفه داریم گوشزد کنیم.

,

وی گفت: کشور ما در مقابل توطئه ها قرار گرفته و دشمنان به دنبال فتنه گری و نا امید کردن مردم هستند و مسئولان باید در همه لایه های مسئولیتی خدمتگزاری را بزرگترین افتخار بدانند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه