اخبار داغ

علما و بزرگان اهل سنت هرمزگان عنوان کردند؛

قیام عاشورا، نماد ایستادگی و شهامت است/ امام حسین(ع) آزادگی و عزتمندی را به جهانیان آموختند

قیام عاشورا، نماد ایستادگی و شهامت است/ امام حسین(ع) آزادگی و عزتمندی را به جهانیان آموختند
علما و بزرگان اهل سنت استان هرمزگان با بیان اینکه پایبندی به دستورات و مناسک اسلام بهترین دستاورد واقعه عاشورا است، اظهار کردند: امام حسین(ع) با قیام بزرگ در کربلا ایستادگی، استقامت، مبارزه با ظالم و فساد و دفاع از مظلوم، آزادگی و عزتمندی را به جهانیان آموختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛؛علما و بزرگان اهل سنت استان هرمزگان با بیان اینکه پایبندی به دستورات و مناسک اسلام بهترین دستاورد واقعه عاشورا است، اظهار کردند: امام حسین(ع) با قیام بزرگ در کربلا ایستادگی، استقامت، مبارزه با ظالم و فساد و دفاع از مظلوم، آزادگی و عزتمندی را به جهانیان آموختند و نشان دادند و مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

قیام عاشورا،نماد ایستادگی و شهامت است

, قیام عاشورا،نماد ایستادگی و شهامت است,

شیخ محمد صدیق بهجت، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به جایگاه امام حسین(ع) و قیام عاشورا  اظهار کرد: اهل سنت موضوع عاشورا و قیام امام حسین(ع)  را به حق و نماد ایستادگی می دانند.

, هرمز,

عالم اهل سنت هرمزگان تصریح کرد: هنگامی که دین اسلام به خطر افتاد و یزیدیان به جای اجرای حکومت اسلامی حکومت مولوکی و سلطنتی خود را به پا کردند امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن دین اسلام و اصلاح جامعه در این راه همراه با خانواده خود قیام کرده و به شهادت رسیدند.

,

بهجت با بیان اینکه در قیام امام حسین(ع) بسیاری از درس ها  نهفته است، گفت: شجاعت، شهامت، دلیری، نترسیدن از مرگ و شهادت طلبی درس هایی است که می توان از قیام عاشورا فرا گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه دین اسلام دین خشونت و خون ریزی نیست، ادامه داد: امام حسین(ع) برای جنگیدن به کربلا نرفته بودند و با دعوت مردم به آنجا آمده بود و  زمانیکه شرایط حاکم بر کوفه حق را نپذیرفت این امام بزرگوار شهادت را به ذلت ترجیح دادند.

,

عالم اهل سنت هرمزگان تاکیدکرد: محرم و عاشورا ماه خون ریزی و خشونت نبوده و در قیام امام حسین(ع) سراسر رافت و مهربانی وجود دارد.

,

بهجت با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) نماد آزادگی است، خاطر نشان کرد: سراسر قرآن مسلمانان را به زندگی بدون ظلم دعوت می کند و امام حسین(ع) به مبارزه با ذلت پرداختند و قیام عاشورا امام حسین(ع) و اهل بیتش الگو کاملی برای همه مسلمانان است.

,

واقعه عاشورا درس بزرگی برای اهل سنت است

, واقعه عاشورا درس بزرگی برای اهل سنت است,

شیخ مسعود راهبر، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به جایگاه والای امام حسین(ع) در میان اهل سنت اظهار کرد: امام حسین(ع) شخصیتی بزرگواری در میان اهل سنت هستند که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

, هرمز,

عالم اهل سنت هرمزگان تصریح کرد: بعد از گذشت 50 سال از رحلت پیامبراکرم (ص) زمانی که حکومت به دست جابران و ظالمانی چون یزید افتاد و اسلام عزیز را منحرف می کرد امام حسین(ع) همراه با یاران و خانواده خود برای احیای دین اسلام به دعوت مردم کوفه راهی سرزمین نینوا شدند.

,

راهبر ادامه داد: در آن برهه زمانی مردم کوفه که افرادی جابر و اهل نفاق و دو درنگی بودند زمانی که ایشان به آن سرزمین وارد شدند خیانت کرده و با سپاه یزید همراه شدند و جنایت بزرگ تاریخ بشریت را در کربلا رقم زدند و جگر گوشه پیامبر(ص)  را سر بریدند.

,

وی با اشاره به اینکه اهل سنت واقعه عاشورا را از دل و جان قبول دارند، عنوان کرد: واقعه عاشورا برای اهل سنت و جامعه اسلامی درسی بزرگ بوده که در مسیر دلدادگی به پیامبر(ص) و جایی که احساس شود دین اسلام مورد هجمه و تهاجم است باید همچون امام حسین(ع) از جان و مال و خانواده خود گذشت.

,

عالم اهل سنت هرمزگان گفت: آن چیز که ما باید از سیره امام حسین(ع)  و یارانش بیاموزیم تبعیت از کارها و فرامین این امام بزرگوار بوده که در ظهر عاشورا واجبات خود را فراموش نکرده و نماز ظهر خود را در اول وقت بر پا کردند.

,

امام حسین(ع) آزادگی و عزتمندی را به جهانیان آموختند

, امام حسین(ع) آزادگی و عزتمندی را به جهانیان آموختند,

راهبر با تاکید بر اینکه پایبندی به دستورات اسلام و مناسک اسلام بهترین دستاورد واقعه عاشورا است، افزود: چگونگی برخورد با دشمن، برخورد با خانواده، امر به معروف و نهی از منکر که همگی لازمه جامعه می باشد می توان از سیره و روش زندگی امام حسین(ع) به دست آورد.

,

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در جامعه دستاورد دوری از فرامین اهل بیت است، تصریح کرد:برای حل مشکلات موجود در جامعه از اقتصادی گرفته تا اجتماعی می توان با رجوع به سبک و سیره امام حسین(ع) و اهل بیت و الگو قرار دادن آن بزرگواران آن را به راحتی حل کرد.

,

عالم اهل سنت هرمزگان یاد آور شد: امام حسین(ع) با قیام بزرگ در کربلا درس آزادگی، ایستادگی، استقامت، مبارزه با ظالم و فساد و دفاع از مظلوم برای همه ما دادند و نشان دادند که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

,

راهبر با اشاره به اینکه مسلمانان که خود را پیرو اهل بیت می دانند باید در مقابل ظالم و استکبار بایستند، عنوان کرد: از امام حسین(ع) و یاران باوفایش باید درس عزت و ایستادگی در  مقابل ظالمان گرفت و اتحاد و یک پارچگی را در امت اسلامی جاری ساخت که این کار دست ظالمان از منافع مسلمانان کوتاه خواهد شد.

,

وی خاطر نشان کرد: وظیفه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی بازگویی واقعه تاریخی عاشورا و عزت مداری امام حسین(ع) و یارانش برای نسل های آینده است تا این واقعه بسیار دردناک تاریخی برای همیشه زنده نگه داشته شود.

,

امام حسین(ع) نهی از منکر را به صورت عملی و میدانی نشان دادند

, امام حسین(ع) نهی از منکر را به صورت عملی و میدانی نشان دادند,

قتالی، امام جمعه اهل سنت هرمزگان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است، اظهار کرد: یکی از سرشناس ترین و بزرگترین افراد در طول تاریخ اسلام امام حسین(ع) است که با گذشتن از جان خود تن به ذلت و خواری ظالم ندادند.

,

امام جمعه اهل سنت هرمزگان خاطر نشان کرد:  قیام عاشورا نماد ایستادگی و مقاوت در برابر ظالم به شمار می رود و امام حسین(ع) نهی از منکر را به صورت میدانی و در عرصه عمل انجام دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه