اخبار داغ

درقالب میز خدمت در سیستان وبلوچستان؛

لبخند رضایت محرومان از حضور گروه‌های جهادی/ حاشیه نشینان زاهدانی ویزیت رایگان شدند

لبخند رضایت محرومان از حضور گروه‌های جهادی/ حاشیه نشینان زاهدانی ویزیت رایگان شدند
عشق به خدمت کسی را از کار کردن خسته نمی‌کند؛ جهادگرانی که به صورت خودجوش به یاری محرومین می‌شتابند تا در راه خدا لبخند رضایت را بر لب‌های محرومان بنشانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ساعت 16 عصر روز دوشنبه26 شهریور ماه جاری همراه با گروه های جهادی در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص)2 راهی مناطق حاشیه نشین شهر زاهدان شدیم.
با گذر از مسیرهای پیچ در پیچ و کوچه های باریک که نشان می دهد مردم آن از امکانات رفاهی در این محدوده به دور هستند به مسجد امام حسین(ع) در منطقه شریعتی شمالی نزدیک می شویم.
عده ای از اهالی در صف هایی که نشان می دهد برای ارائه خدمات پزشکی رایگان است منتظر نوبت ویزیت هستند و عده ای هم به محض اینکه فرمانده سپاه سلمان استان و هیئت همراه وی برای بازدید به این مکان آمده بودند به دورمان حلقه زدند.
حلقه هایی که با احوالپرسی گرم مردم و فرمانده سپاه به ویژه کودکانی که در آغوش سردار گشتاسبی جای گرفته بودند، کامل شده بود. در این همهمه حضور اما آن چه قابل شنیدن ولمس کردن بود صدای قدردانی از زحمات بسیجیان و گروه های جهادی بود که خنده بر لبان مردم این منطقه حاشیه ای حک کرده بود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
, آغوش ,
,
, ,
اگر چه حلقه های احوالپرسی و درد دل با فرمانده سپاه گسستنی نبود اما اهالی پس از بیان دردهای خود و گفتن این جمله که " بسیار خوشحالمان کردی زیرا تا کنون مسئولی به این جا نیامده بود" به همراه وی وارد صحن مسجد شدند.
از گروه جدا می شویم و به بیماران منتظر در صف ویزیت رایگان می پیوندیم.
شهرکی یکی از اهالی شریعتی شمالی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون اظهار کرد: وقتی شنیدیم قرار است گروه های جهادی در این منطقه اقدام به ارائه خدمات محرومیت زدایی و بهداشتی و درمانی کنند بسیار خوشحال شدیم. همان طور که مشاهده می کنید تمام اهالی این منطقه دور افتاده از شهر امروز از حضور جهادگران خوشحال هستند و قدردان زحمات آنها؛ چرا که تا امروز مسئولی برای رسیدگی به اوضاع این منطقه یا بازدید از مردم آن نیامده است. حضور پزشکان متخصص، دندانپزشک، مشاوره، پزشک عمومی و زنان و زایمان برای مردمی که توان پرداخت قبض آب خود را ندارند، همچون سرابی بود که امروز محقق شد و توانستیم با مراجعه به آنها برای تسکین دردهای خود راه مداوا پیدا کنیم.
این بانوی زاهدانی ادامه داد: امیدوارم دعای خیر مردم محروم بدرقه راه این جهادگران باشد و این خدمات همچنان تداوم یابد زیرا پرداخت هزینه های درمانی از عهده مردم این منطقه خارج است.
 
,
,
, عصرهامون ,
,
,

 
, ,
,
جهانتیغ دیگر شهروند حاضر در مسجد امام حسین(ع) بیان کرد: اقدامات بسیجیان در این خطه از شهر زاهدان به حضور تیم گروه های جهادی ختم نمی شود زیرا در ساعات شبانه روز که مردم در این منطقه با آسایش در خانه های خود مشغول استراحت هستند بارها شاهد بوده ایم که حتی در  نیمه های شب هم عده ای از همین بسیجیان با گشت در کوچه پس کوچه های این منطقه جان خود را فدای آرامش اهالی کرده اند که از زحمات آنها تشکر می کنیم و امیدواریم خدا اجرشان دهد که بدون هیچ دستمزد و منتی به اهالی دور افتاده شریعتی شمالی توجه کرده و برای ما احترام قائل هستند؛ کاش سایر مسئولان هم کمی دردهای مردم حاشیه شهر را حس کرده و اقدامی جهادی برای رفع آن بردارند.
سارا یکی از کودکان مراجعه کننده به داندانپزشکی هم در این خصوص بیان کرد: مدت هاست که از درد دندان طاقت ندارم اما چون خانواده ام توان پرداخت هزینه مراجعه به دکتر را نداشتند با مسکن درد دندانم را تسکین می دادند امروز با آمدن پزشکان به این منطقه درد دندانم برای همیشه تسکین گرفت و بدون پرداخت هیچ هزینه ای سلامتی را بار دیگر در وجود خود احساس کردم.
 
, و,
,
,
, ,

نادر میری بنجار دندانپزشک حاضر در تیم گروه های جهادی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون اظهار کرد: امروز در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه " اگر فردی در خانواده ای مریض شد جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد" با شعار انسان سالم- دندان سالم- لبخند زیبا در حاشیه شهر آمده ام تا در کنار مردم باشم و به آنها خدمت هر چند کوچکی ارائه دهم.
وی گفت: در ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) علاوه بر ارائه آموزش های بهداشتی دهان و دندان اقدام به ویزیت 60 بیمار که با مشکلات دندان مواجه بودند، کرده ام و این خدمت به مردم را برای خود افتخار می دانم زیرا آرامش قلبی را برایم به ارمغان می آورد.
به گزارش عصرهامون در رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص) 2در قالب طرح "میز خدمت" که با همکاری سپاه سلمان سیستان وبلوچستان، بسیج سازندگی استان، بسیج ادارات تشکیل شده بود 550 نفر از اهالی ویزیت رایگان شده و بیمارانی که نیاز به آزمایش یا مداوا شدن در بیمارستان داشتند نیز به مراکز مورد نظر معرفی شدند.
 
انتهای پیام/
,
, عصرهامون ,
,
, عصرهامون , 550 ,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه