اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

رئیس جمهور آماده پاسخگویی به فرافکنی ترامپ در نشست آتی سازمان ملل باشد/ لزوم توجه به شیطنت اسرائیل و جنگ روانی استکبار در این مجمع

رئیس جمهور آماده پاسخگویی به فرافکنی ترامپ در نشست آتی سازمان ملل باشد/ لزوم توجه به شیطنت اسرائیل و جنگ روانی استکبار در این مجمع
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای ایران است تا اقدامات و سیاست های خود را در راستای صلح و امنیت بین المللی مطرح کند و مانع اقدامات خرابکارانه آمریکا و شخص ترامپ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی قربانی،‌ یک کارشناس مسائل سیاسی درباره نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که طی روزهای آتی برگزار خواهد شد به خبرنگار تیتریک، گفت: این مجمع فرصت بسیار خوبی برای طرح دیدگاه ها، راهکارها و نقطه نظرات پیرامون موضوعات مربوط به حوزه صلح و امنیت بین المللی و تهدیدات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

قربانی افزود: حضور ایران در مجمع سازمان ملل فرصتی برای طرح دیدگاه ها درباره مسائل منطقه ای، غرب و جنوب غرب آسیا و اقدامات آمریکا که پس از برجام متوجه جمهوری اسلامی ایران شد، خواهد بود.

,

وی صلح و امنیت برای همه را مهمترین دغدغه کشورها با توجه به رسالت سازمان ملل به عنوان یک نهاد عمومی دانست و اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران با تهدیدات سخت و نرم مواجه شد و امروز علی رغم طرح این مسئله که سلاح نظامی در دکترین نظامی آن جایگاهی ندارد و فناوری هسته ای را به عنوان پشتوانه علمی و اقتصادی مد نظر قرار داده است، با جوسازی های سیاسی و رسانه ای در جایگاه متهم قرار گرفته است.

,

قربانی با اشاره به اینکه ایران با دفاع در مقابل استکبار اتهام استفاده نظامی از فناوری هسته ای را از خود دور و اقدام به امضای قطعنامه برجام کرد، گفت: ایران انحرافی از برنامه صلح آمیز خود نداشت اما علی رغم امیتازهایی نیز که داده شد شاهد خروج آمریکا از برجام بودیم و بدترین تحریم ها با وجود قطعنامه شورای امنیت به اجرا درآمد.

,

وی آمریکا را تهدیدی علیه امنیت ملی 80 میلیون ایرانی بی گناه دانست و افزود: ایران برای صلح و امنیت همسایگان خود بهترین جوانان خود را تقدیم راه آزادگی و مبارزه با داعش که به عنوان یک تهدید بین المللی است، کرد اما علی رغم این اقدامات، بدترین تهدیدات اقتصادی توسط آمریکا متوجه ایران شده است که روابط پولی و مالی با دیگر کشورها را تحت شعاع قرار داده است.

,

قربانی اظهار داشت: مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای ایران است تا اقدامات و سیاست های خود را در راستای صلح و امنیت بین المللی مطرح کند و مانع اقدامات خرابکارانه آمریکا و شخص ترامپ شود.

,
رئیس جمهور باید آماده پاسخگویی به اتهامات اقدامات خرابکارانه ترامپ باشد/ لزوم توجه به شیطنت اسرائیل و جنگ روانی استکبار در نشست مجمع عمومی سازمان ملل
, رئیس جمهور باید آماده پاسخگویی به اتهامات اقدامات خرابکارانه ترامپ باشد/ لزوم توجه به شیطنت اسرائیل و جنگ روانی استکبار در نشست مجمع عمومی سازمان ملل,

وی تصریح کرد: اقداماتی که توسط آمریکا و ترامپ در این مجمع رقم خواهد خورد در راستای عملیات روانی است و آمریکا به دنبال اخذ ریاست یکی از شوراهاست، لذا در صورت بر عهده گرفتن این مهم، روسای جمهور دیگر کشورها مجبور به حضور در نشست این شورا خواهند بود که قطعا طرح مسائل ولو غیر واقعی جزو لاینفک آن خواهد بود.

,

قربانی گفت: ترامپ در راستای ادامه فشار با ابزارهای عملیات روانی و اقدامات عملی دست به این اقدام خواهد زد و مجموع رفتارهای وی علیه کشور ما این مسئله را نشان داده است. همچنین امروز ترامپ در داخل کشور خود با فشارهای روانی مواجه است و سعی دارد با فرافکنی این فشارها را به بیرون از مرز کشور خود انتقال دهد.

,

وی افزود: ترامپ با طرح چالش های امنیتی در جنوب غرب آسیا و مظلوم نشان دادن اسرائیل درصدد است، ایران را عامل ناامنی در این منطقه نشان دهد و رفتارهای خود را توجیهی برای کنترل ایران بداند و چه بسا از این اهرم برای تغییر رفتار کشور ما استفاده کند.

,

قربانی اظهار داشت: ایران در نشست شرکت خواهد کرد اما با اخذ ریاست شورا توسط رئیس جمهور آمریکا، قطعاً حضور یک نماینده یا وزیر نمی تواند پاسخگوی آن باشد، لذا به نظر می رسد با اتخاذ تدابیر لازم، رئیس جمهور باید خود را آماده پاسخ به اتهامات آمریکا و شیطنت های نخست وزیر اسرائیل کند.

,

وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل به اهداف از پیش تعیین شده خود دست نیافته اند و پیروز میدان در مسائل غرب آسیا، ایران است. شکست داعش، وضعیت سوریه، عراق، لبنان و یمن نشان می دهد ایران با موفقیت توانسته است شرایط منطقه ای را مدیریت کند، اما ترامپ سعی دارد توفیقات را به عنوان تهدیدات مطرح کرده و ایران را عامل بالقوه و بالفعل تهدیدات بداند.

,

قربانی گفت: هیات نمایندگان ایران و شخص رئیس جمهور باید با اخذ مشاوره های سیاسی، تهدیدات ایجاد شده توسط ترامپ را به فرصتی برای اغنا افکار عمومی مبدل کنند، از حقانیت کشور و برنامه های آن دفاع کرده و به دنیای سیاستمداران و اصحاب رسانه بگویند رفتارهای ایران در راستای صلح و امنیت بین المللی است.

,

وی افزود: عملیات رسانه ای گسترده ای در این دوره مجمع از سوی طرفین می تواند وجود داشته باشد اما پیام های واقعی نباید بین جنگ روانی دشمن گم شود، لذا امیدواریم هیات ایران آمادگی لازم را داشته باشد.

,

قربانی اظهار داشت: ایران می تواند با توجه به سیاست های جایگزینی دیگر پول ها با یورو و دلار، این مهم را در دستور کار قرار داده و تحریم های اقتصادی آمریکا را محکوم کند تا فضایی برای گفتگو با دیگر ملت ها باز کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه با اشاره به اینکه ایران باید موضوع تحریم ها را بین المللی کند تا منجر به تصمیم‌گیری دادگاه بین الملل درباره دعوای ایران و آمریکا شود، تصریح کرد: ایران باید این پیام را به گوش جهانیان برساند که همواره صلح طلب بوده و رفتارهایش چیزی جز صلح برای همه نبوده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه