اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

پرداخت ۵۲ درصد بهای گندم خریداری شده به کشاورزان/ بیش از ۸ هزار تن کلزا در سال‌جاری تولید می‌شود

پرداخت ۵۲ درصد بهای گندم خریداری شده به کشاورزان/ بیش از ۸ هزار تن کلزا در سال‌جاری تولید می‌شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۲ درصد بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده، گفت: بیش از ۸ هزار تن کلزا در سال جاری تولید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عبدالله فتح الله زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه تاکنون ۵۵۰ هزار تن گندم و ۳۱ هزار تن بذر گندم از کشاورزان خریداری شده، اظهار داشت: ۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال کل بهای گندم خریداری شده از زارعان استان است که تا کنون ۵۲ درصد از مطالبات آنان پرداخت شده و مابقی آن  نیز در اسرع وقت به حساب زارعان واریز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید تضمینی گندم به ترتیب توسط مراکز خرید دولتی بوکان، نقده و ارومیه بوده، افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۶۲۰ هزار تن گندم تولید شود همچنین میزان ریزش محصول در سال جاری در استان ۵ درصد و در کشور ۵٫۸ درصد گزارش شده است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه موضوع ریزش محصول گندم دارای اهمیت بالایی است، تصریح کرد: چراکه سالانه در کشور ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن ریزش گندم در مزارع وجود دارد.

,

وی، با بیان اینکه در سطح ۳۳ هزار و ۷۶۰ هکتار از مزارع گندم استان مبارزه با سن صورت گرفته است، گفت: در سال زراعی جاری۱۶۲ هزار و ۴۵۸ هکتار مبارزه با علف هرز و در یک هزار و ۶۰۰ هکتار مبارزه با ملخ انجام شد.

,

فتح الله زاده، بیان کرد: ۹۷۰ کمباین، ۲۰۰ کمباین مهاجر و ۳ هزار و ۸۰۰ دروگر بومی استان در امر برداشت محصول گندم به کار گرفته شده است.

,

وی، با اشاره به تولید کلزا در سطح استان نیز عنوان کرد: در سال جاری ۸ هزار و ۱۹۸ تن کلزا تولید شد که افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اذربایجان غربی، ادامه داد: ارزش کلزای خریداری شده در استان امسال بیش از ۲۲۲ میلیارد ریال است که تمام این بها به زارعان پرداخت شده است.

,

وی، خاطرنشان کرد: میانگین تولید کلزا در استان ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و بالاتر از میانگین کشوری است.

,

فتح الله زاده، بیان کرد: متوسط تولید کلزا در استان ۲٫۵ تن در هکتار است که این رقم در کشور ۲٫۲ تن است.

,

وی، با بیان اینکه ۴۰ درصد کلزای استان در پلدشت تولید و خریداری شده، افزود: پلدشت با تولید ۳ هزار و ۳۴۹ تن، نقده با تولید یک هزار و ۸۲۰ تن و بوکان با تولید یک هزار و ۲۶۰ تن بیشترین تولید و خرید کلزای استان را در سال زراعی جاری داشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه