اخبار داغ

امروز ثبت شد؛

عاشقانه های مردم زنجان برای علمدار کربلا/ کنگره عظیم شیعیان و آزادگان جهان در زنجان برپا شد

عاشقانه های مردم زنجان برای علمدار کربلا/  کنگره عظیم شیعیان و آزادگان جهان در زنجان برپا شد
امروز و در هشتمین روز از ماه محرم، مردم زنجان بازهم در کنگره عظیم شیعیان و آزادگان جهان،عاشقانه های خود را برای علمدار کربلا سرودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،مهمترین و باعظمت‌ترین روز برگزاری حسینیه اعظم زنجان هشتم محرم(شب تاسوعا) است.این مراسم مذین به نام نامی حضرت ابوالفضل است سال‌هاست شکوه و عظمت این مراسم عاشقان کوی دوست را به این مکان سرازیر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

قدمت این مراسم که پرشورترین تجمع آیینی زنجانی‌ها است به دوران قاجاریه می‌رسد جمعیت این دسته حدود 500 هزار نفر تخمین زده می شود که به عنوان دهمین میراث معنوی کشور ثبت شده است.

,

مادحین بزرگی همانند حاج ولی الله کلامی زنجانی، مرتضی حیدری، محمود حسینی، یوسف شبیری، جواد رسولی، مهدی رسولی، علیرضا بیگدلی، جلیل محمدی در این روز به مداحی می پردازند.

,

حسینیه اعظم زنجان که از اماکن متبرک و معنوی استان زنجان است امروزه آوازه و شهرت آن به برکت توجهات خاصه حضرت سیدالشهداء (ع)جهانی شده است.

,

امروز نیز همچون سال های گذشته مراسم عزاداری با حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان آغاز و این دسته عزاداری پس از عبور از خیابان امام زنجان در امامزاده سید ابراهیم (ع) به کار خود پایان داد.

,

 

,

*ایجاد محدودیت ترافیکی در زنجان

, *ایجاد محدودیت ترافیکی در زنجان, *ایجاد محدودیت ترافیکی در زنجان,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان  زنجان گفت: محدویت های ترافیکی از ساعت ۱۲ ظهر آغاز و تا پایان دسته حسینیه اعظم زنجان ادامه یافت.

,

سرهنگ شیر محمدی افزود: درساعات اعلام شده خودروهای سبک و سنگین و موتور سیکلت اجازه هیچ گونه ترددی در میدان 15 خرداد تا بلوار آزادی شهرزنجان و خیابان های سعدی وسط تا میدان انقلاب، خیابان فردوسی تا  سبزه میدان، خیابان طالقانی تا زینبیه، دروازه ارگ تا تقاطع امیرکبیر نداشتند.

,

مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت شده در کشور است که هر ساله منحصر به فردترین مراسم عزاداری سنتی در جهان را برگزار می کند.

,

 

,

*شور حسینی مردم زنجان امروز ثبت شد

, *شور حسینی مردم زنجان امروز ثبت شد, *شور حسینی مردم زنجان امروز ثبت شد,

دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان هر ساله با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود و سیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) نمایشی از قدرت دین اسلام و الگویی از اتحاد امت اسلامی است.

,

امسال نیز صدهاهزار سوگوار حسینی از شهرهای سراسر کشور و حتی خارج از کشور به زنجان آمدند تا در این شور حسینی شرکت کنند با توجه به گستردگی این مراسم می توان این اجتماع را بزرگترین مجمع عاشقان امام حسین(ع) نام برد.

,

 

,

*پخش مراسم حسینیه اعظم از شبکه های مختلف

, *پخش مراسم حسینیه اعظم از شبکه های مختلف, *پخش مراسم حسینیه اعظم از شبکه های مختلف,

مراسم هشتم محرم، یوم‌العباس زنجانی از ۱۱ شبکه ملی و بین‌المللی برای عاشقان اباعبدالله در داخل و خارج از کشور به صورت زنده پخش شد.

,

این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های یک، سحر، سه، خبر، قرآن، شما، الکوثر، چهار، پنج، جام جم، PRESS TV و شبکه استانی اشراق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده برای عاشقان اباعبدالله پخش شد.

,

* هیچ مشکلی از نظر تامین نظم و امنیت نداشتیم

, * هیچ مشکلی از نظر تامین نظم و امنیت نداشتیم, * هیچ مشکلی از نظر تامین نظم و امنیت نداشتیم,

سردار علی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: پلیس در ماه محرم تمام تلاش خود را کرده است تا مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در کمال نظم و امنیت برگزار شود.

, موج رسا;,

وی با اشاره به آمادگی پلیس استان برای تامین نظم و امنیت عزاداران و عاشقان حسینی در زنجان تصریح کرد: با هماهنگی ادارات مرتبط جلسات مختلفی برگزار شد و تمهیدات ترافیکی و امنیتی در سطح استان فراهم شده است.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به حضور یاوران محرم در هیئت‌ها، گفت: به افراد مختلفی از هیئت‌ها به منظور انتظام بخشی به عزاداری‌ها آموزش داده شده و با عنوان یاوران محرم در این ایام فعالیت خواهند کرد.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: امروز هم با برنامه ریزی های لازم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد.

,

 

,

*حسینیه اعظم زنجان دومین قربانگاه جهان

, *حسینیه اعظم زنجان دومین قربانگاه جهان, *حسینیه اعظم زنجان دومین قربانگاه جهان,

حسینیه زنجان؛ دومین قربانگاه جهان بعد از منا است زیرا بعد از "منا" در هیچ کجای دنیا، این تعداد احشام قربانی نمی‌شود و این آیین منحصر به این مکان مقدس است.

,

"غم پرور" رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: جمع وجوه نذورات نقدی و وجوه حاصل از فروش احشام این حسینیه از اول تا پانزدهم محرم سال گذشته سه میلیارد و نهصدو سی میلیون تومان بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم اقدام به اهدای وجه نقدی قربانی‌های نذری خود به حسینیه اعظم می‌کنند، اظهار کرد: گوشت های قربانی به صورت بسته بندی به مردم اهدا می شود.

,

این مسئول با اشاره به این که در سال ۱۳۲۸ هجری شمسی برای اولین بار چهار رأس گوسفند در مسیر دسته حسینیه ذبح می‌شود گفت : این تعداد در سال ۱۳۴۱ به هفت رأس می‌رسد.

,

وی افزود: از همان سال تعداد قربانی‌های مسیر دسته حسینیه افزایش می‌یابد بطوریکه در سال ۱۳۵۲ به ۳۵۰ رأس، در سال ۱۳۵۳ به ۶۵۰ رأس، ۱۳۸۳ به ۶۴۰۰ رأس و در نهایت در سال ۱۳۸۹ به بیش از 10 هزار رأس رسیده است که بعد از قربانگاه منا در مکه معظمه، اولین رتبه را در زیادت قربانی در جهان اسلام دارد.

,

 

,

*شاه بیت حسینیه اعظم

, *شاه بیت حسینیه اعظم, *شاه بیت حسینیه اعظم,

 مطلع نوحه حسینیه اعظم زنجان امروز هم،«جان اولا قربان شرف دائمه/ منتظران فرج قائمه»؛ «عالم بو شور و ... احساسه قربان/ یارانِ مهدی عباس قربان» بود.

,

مراسم باشکوه روز هشتم محرم (دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان) امسال نیز با حضور مردم ولایت‌مدار پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شد، مراسمی که هر سال یک شاه‌بیت برای آن سروده می‎شود، تا نشانه‌ای از ارادت مردم زنجان به حضرت ابوالفضل (ع) باشد.

,

 "جماعت یادگار حیدرم من/ عزیزه مصطفایه یاورم من، دبیر دفترم من/ وزیر لشکرم من» یکی از رجزخوانی‌های امروز مردم زنجان بود.

,

همچنین شاه بیت‌ معروف «هانسی گروهین بل مولاسی وار/ شیعه‌لرین حضرت عباسی وار» در مدح حضرت ابوالفضل (ع) امروز در زنجان طنین انداز شد.

,

"یل یاتار، طوفان یاتار ، یاتماز حسینین پرچمی" از دیگر بیت های معروف زنجانی ها در مراسم امروز بود.

,

 

,

*اجرای طرح نیابتی نذر

, *اجرای طرح نیابتی نذر, *اجرای طرح نیابتی نذر,

شهامی مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اجرای طرح ادای نذر نیابتی در حسینیه اعظم زنجان گفت:نذورات دقیقا بر اساس نیات عزاداران و زائران در محل مورد نظر هزینه خواهد شد.
وی اضافه کرد:در این طرح وسایل و لوازم مورد نیاز مسجد حسینیه اعظم براساس نیت صاحب نذر خریداری و دقیقا در محل مورد نظر استفاده خواهد شد.

,
,

با غروب خورشید و نزدیک شدن به اذان مغرب، بزرگترین اجتماع عزاداران حسینی نیز در زنجان به کار خود پایان داد و شور و شعور حسینی دیگری بر دفتر زرین زنجانی ها اضافه شد.

,

این شور هر سال با عظمت بیشتری برگزار می شود و امسال هم مردم زنجان بار دیگر ثابت کردند که مردم پایتخت شور و شعور حسینی هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه