اخبار داغ

دوئل دو وزیر بر سر شیرخشک/۳پیشنهاد اختلاف‌ برانگیز روی میز دولت

دوئل دو وزیر بر سر شیرخشک/۳پیشنهاد اختلاف‌ برانگیز روی میز دولت
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه وزیر صنعت لغو ممنوعیت واردات،کاهش تعرفه و اختصاص ارز دولتی به واردات شیرخشک را دنبال می کند، از مخالفت شدید وزیر جهاد با این امر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد مقدسی در گفتگو با  مهر با بیان اینکه لغو ممنوعیت صادرات شیرخشک همچنان در دست پیگیری است، اظهارکرد: هنوز این پیگیری ها به نتیجه نرسیده است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه وزیر صنعت به دنبال آزاد کردن واردات این محصول است، افزود: آقای شریعتمداری طرحی را به هیات وزیران برده که براساس آن واردات شیرخشک آزاد شود، تعرفه واردات این محصول از ۴۰ درصد به ۶ درصد کاهش یابد و ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات آن اختصاص یابد. این پیشنهاد در هیات وزیران در دست بررسی است.  
,
 
,
به گفته مقدسی، واردات شیرخشک با ارز آزاد برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد.  
,
 
,
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان از وزیر جهاد کشاورزی خواسته اند مانع اجرای این طرح شود، اضافه کرد: گفته می شود وزیر جهاد کشاورزی نیز با پیشنهاد وزارت صنعت مخالف است و تلاش می کند تا مانع تصویب آن شود.  
,
 
,
مقدسی درباره اینکه آیا بهتر نیست با واردات موقت، چالشی که به وجود آمده را برطرف کرد؟، گفت: مساله اینجاست که در کشور کمبود نداریم. براساس آماری که به وزیر جهاد کشاورزی ارائه کرده ایم در ۵۶ واحد دامپروری کشور در ۵ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰.۸۲ درصد در تولید شیرخام رشد داشته ایم و تولید شیر در سال جاری از ۱۰ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن خواهد رسید.  
,
 
,
وی با بیان اینکه کارخانجات اظهار می کنند ورودی شیرخام آنها کاهش یافته است، گفت: قبلا ورودی شیرکارخانجات ۸.۲ میلیون تن بود الان به ۷.۵ میلیون تن رسیده، دلیل این امر نیز آن است که قبلا کارخانجات شیر را از گاودار می خریدند و تحویل کارخانه های شیرخشک می دادند اما  الان تولیدکنندگان شیر و واحدهای تولیدشیرخشک در ارتباط مستقیم با هم هستند و نیازی به واسطه گری کارخانجات لبنی نیست.  
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه