اخبار داغ

همزمان با رزمایش خدمت؛

طعم شیرین خدمت از سوی دختران دیار قومس در اردوهای جهادی +تصاویر

طعم شیرین خدمت از سوی دختران دیار قومس در اردوهای جهادی +تصاویر
دختران دیار قومس همزمان با رزمایش خدمت در اردوهای جهادی حضور یافتند و از تفریحات اوقات فراغت خود دست کشیدند تا تحفه لبخند برای کودکان بادیه نشین و مردمان حاشیه شهر که روزگار برتارکشان مهر محرومیت نگاشته است، ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،‌ سال هاست فعالیت های خودجوش جهادی در سطح استان ها برای کمک به محرومان آغاز شده است و جوانانی برای کمک رسانی به همنوعان خود در زمینه های مختلف عمران، بهداشتی، کشاورزی و دامداری تا مسائل فرهنگی و تعلیم‌ و تربیت چند روزی از خانواده های خود دور می شوند و از تفریحات اوقات فراغت خود دست می کشند تا تحفه لبخند برای کودکان بادیه نشین و مردمان حاشیه شهر که روزگار برتارکشان مهر محرومیت نگاشته است، ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در وصف این حرکت عظیم همین بس، که مقام معظم رهبری سال 89 در دیدار با جهادگران بسیج سازندگى‌ از آنان به عنوان سفیران کار و تلاش یاد می‌کنند و می‌فرمایند  شما دل‌ها را زنده می‌کنید؛ فایده‌ى بزرگى است، فوائد فراوانى در این کار هست. این جریان عظیم را حفظ کنید.

,

حال،‌ رزمایش خدمت بسیج جان تازه ای به گروه های جهادی داد و جهادگران بار دیگر با انرژی مضاعف وارد میدان شده و با خدمت بی منت به مردم،‌ غبار غم و اندوه را از دل و جان آنها پاک کردند.

,

دختران جهادگر گروه انتهای افق و گروه دانشجویی شهید دانشگر، از این خیل عقب نمانده و در تابستان 1397 با فعالیت های خود سعی در خدمت رسانی به محرومین مناطق محروم شهر سمنان را داشتند.

,

رنگ آمیزی و فضاسازی مدرسه شهید مطهری در محلات و مدرسه شهدای هسته ای در مسکن مهر، و همچنین تهیه و توزیع 100 بسته لوازم التحریر برای کودکان محروم و کم بضاعت حاشیه شهر نمونه ای از جهاد بی منت دختران دیار قومس است.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

 

,

در همین خصوص؛‌ رقیه شهابی فر مسئول فرهنگی گروه جهادی انتهای افق در گفتگو با خبرنگار مرآت در تشریح فعایت های صورت گرفته از سوی جهادگران گفت: در مدت 20 روز جهادگران به اصلاح و بهبود وضعیت ظاهری 2 مدرسه از جمله رنگ آمیزی دیوارها و فضای عمومی، خطاطی و اصلاح وضعیت بخش های مختلف مدرسه پرداختند.

, مرآت,

وی با تاکید بر فعالیت خودجوش و مردمی گروه جهادی انتهای افق افزود: به صورت تحقیقات میدانی مدارس شهید مطهری و شهدای هسته ای در سمنان انتخاب شد که پس از فراهم کردن مقدمات، اوایل مردادماه بود که جهادگران کار خود را آغاز کردند و اقلام مورد نیاز از جمله رنگ، ملزومات از سوی مدرسه تامین شد و رنگ آمیزی و فضاسازی نیز به عهده این دو گروه قرار گرفت.

,

به گفته شهابی فر، اعضای گروه انتهای افق را جمعی از دانشجویانی تشکیل می دهند که در طول سال نیز به ارائه خدمات آموزشی به نیازمندان می پردازند و در این مدت نیز 40 نفر از اعضای این گروه در این 2 پروژه مشارکت داشتند.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

فاطمه خوشبین مسئول گروه جهادی شهید دانشگر در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص فعالیت این گروه در این دو مدرسه شهر سمنان گفت: این گروه نیز در کنار گروه جهادی انتهای افق در این مدرسه به انجام فعالیتهای عمرانی پرداخت.

, مرآت ,

خوشبین در تشریح سایر فعالیت های گروه جهادی شهید دانشگر افزود: در کنار فعالیتی که در این مدرسه داریم، آموزش و تدریس دروس مورد نیاز دانش آموزان نیازمند در مقاطع مختلف را نیز دنبال می کنیم و اعضای گروه با توانایی و تخصص خود به صورت کاملا رایگان به دانش آموزان نیازمند درس یاد می دهند که استقبال خوبی هم از سوی دانش اموزان و خانواده هایشان درمناطق جنوبی شهر سمنان شده است.

,

وی با ابراز گلایه از وضعیت نامطلوب آمار در محله های اسلامی افزود: متاسفانه آمار دقیقی از مشکلات و آسیب های موجود در محله های اسلامی در دسترس نیست و عرصه های موجود برای خدمت رسانی به محرومین به طور دقیق رصد نشده و گروه های جهادی بعد از مراجعه به محله های اسلامی جهت اعلام امادگی برای فعالیت در این مناطق دچار سردرگمی می شوند.

,

مسئول گروه جهادی شهید دانشگر در خاتمه خاطرنشان کرد: کسانی که تلاشی در امور جهادی در شهر سمنان دارند،‌ در کنار توجه به مناطق روستایی و دور از شهر، به مناطق محروم شهری نیز نگاهی داشته باشند، چرا که در فاصله کمی از تمام زرق و برق ها و امکانات شهری، مناطقی وجود دارند که از حداقل امکانات بی بهره اند و از بی عدالتی در توزیع امکانات رنج می برند.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه