اخبار داغ

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل:

۷۴۶ هزار نفر در اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۷۴۶ هزار نفر در اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: ۷۴۶ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سبلان‌ما، وحید خلیل ‌اللهی، صبح امروز در جلسه بیمه سلامت استان اظهار داشت: 746 هزار نفر که 59 درصد جمعیت استان را شامل می شود تحت پوشش بیمه سلامت بوده که 420 هزار نفر از آنها در صندوق بیمه روستایی و 200 هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, .,

وی با اشاره به اینکه در سال 92 مجموع هزینه بیمه سلامت استان اردبیل 770 میلیارد ریال بود ،بیان کرد: این رقم در سال 96 به بیش از 3 برابر افزایش و به 2 هزار و 330 میلیارد ریال رسیده است.

, .,

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته در اردبیل هر ماه بیمه سلامت استان 26 میلیارد ریال هزینه دارو پرداخت کرده است، گفت: پارسال مجموع درآمد بیمه سلامت استان فقط 540 میلیارد ریال بوده و مابقی هزینه ها را دولت جبران می کند.

, .,

خلیل اللهی با اشاره به اینکه سال گذشته افراد تحت پوشش این بیمه در استان اردبیل بیش از 140 هزار بار در مراکز درمانی بستری شده اند، اظهار داشت: این افراد همچنین چهار میلیون بار به مراکز درمانی مراجعه و ویزیت شده اند.

, .,

وی با بیان اینکه روستاییان تحت پوشش در 90 مرکز بهداشتی درمانی روستایی ویزیت و معالجه می شوند گفت: در این مراکز پزشک خانواده ، ماما و گروه سلامت ارائه خدمت کرده و در صورت نیاز بیماران را به مراکز درمانی پیشرفته معرفی می کنند.

, .,

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: دفترچه های رایگان بیمه سلامت همچنان در مراکز درمانی دولتی همچنان معتبر بوده و برخی محدودیت ها برای این دفترچه ها تنها شامل مراکز خصوصی می باشد.

, .,

خلیل ‌اللهی افزود: افرادی که پیشتر این دفترچه ها را گرفته اند به شرط عدم همپوشانی با سایر سازمان های بیمه گر در تمدید و تعویض آنها مشکلی ندارند.

, :, .,

وی بیان کرد: ارائه خدماتMRI  و طب هسته ای از اول مهرماه در تمامی موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت به صورت الکترونیکی تایید می شود و بر این اساس راهنماهای بالینی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عنوان استاندارد ارائه این خدمات مورد توجه قرار خواهد گرفت .

, MRI , .,

خلیل اللهی اضافه کرد: برای رسیدن به نظام سلامت پیشرفته و کاهش هزینه های اضافی و غیر ضروری اجرای طرح نظام ارجاع، طرح پزشک خانواده ، سطح بندی و تشکیل پرونده های الکترونیکی ضروری است.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه