اخبار داغ

فرمانده‌ قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین:

رژه یگان‌های پیاده و موتوری نیروهای مسلح برگزار می‌شود

رژه یگان‌های پیاده و موتوری نیروهای مسلح برگزار می‌شود
فرمانده‌ی قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین گفت: حضور در رژه یگان‌های پیاده و موتوری نیروهای مسلح در سطح استان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ امیر سرتیپ بهنام پیری، ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری فرماندهان با اصحاب رسانه در سالن جلسات قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی استان قزوین اظهار کرد: هرساله برنامه‌هایی با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به پاس بزرگداشت رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی با ضمن یاد و خاطره شهید دفاع مقدس"شهید جمشید صیادی" بیان کرد: برای پایمال نشدن خون این شهدا در راه دفاع از انقلاب و کشور نباید در کارهای خود کوچکترین سستی راه بدهیم بلکه باید تلاش کنیم تا روز به‌روز در مقابل هجمه‌های دشمن مقاوم‌تر باشیم.

ارشد نظامی آجا منطقه زنجان و قزوین ادامه داد: برنامه‌های پیش‌بینی شده نیروهای مسلح استان قزوین از روز شنبه 31 شهریورماه که در تاریخ ایران به نام هفته دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: در تاریخ 31شهریورماه سال 59 هجمه‌ی وسیعی از سوی رژیم بعث عراق نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شد و به دلیل اینکه انقلاب اسلامی هنوز تکامل نیافته بود و تازه به پیروزی رسیده بود آمادگی کامل برای جنگ را نداشت. 

این مسئول با اشاره به اینکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای مسلح هنوز انسجام نیافته بودند؛ افزود: دفاع مقدس به دو بخش تقسیم می‌شود که قسمت اول آن مربوط به تاریخ 31 شهریورماه سال 59تا 30شهریورماه سال 60 است که دشمن موفق به اشغال خاک ایران شد.

وی ادامه داد: قسمت دوم جنگ از سال 1360آغاز و تا سال 1367 ادامه داشت که در طی این سال‌ها نیروهای مسلح با انجام عملیات‌های غرورآفرین و تقویت وحدت و انسجام نیروهای مسلح توانستند بر علیه دشمن انقلاب اسلامی پیروز شوند. 

اجرای 135 برنامه در هفته دفاع مقدس
فرمانده‌ی قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین با اشاره به خلاصه‌ای از عملیات‌های لشکر16زرهی در طول 8سال دفاع مقدس ابراز کرد: 297عملیات در سطح نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ثبت شد که 52عملیات آن بصورت پدافند و 245عملیات بصورت آفند است.

وی اذعان کرد: کل تعداد روزهایی که رزمندگان اسلام در جبهه حضور داشتند 2 هزار و 887 روز بود و یک هزار روز هم نبرد تن به تن در کارنامه فعالیت‌های ارتش جهموری اسلامی ثبت‌شده است. 

پیری اضافه کرد: عملیات "نصر" در دوران دفاع مقدس عملیاتی برای مقابله با ماشین جنگی عراق بود که توانست لشکر زرهی عراق را متوقف کند و حضور در این عملیات از افتخارات لشکر 16زرهی قزوین است.

این مسئول با اشاره به اینکه نیروهای ارتش از روزهای آغازین جنگ تا روزهای پایانی در جبهه‌ها حضور داشته‌اند، ادامه داد: از دیگر افتخارات لشکر 16زرهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تقدیم 2 هزار و 680 شهید، هزار و 731 جانباز، 276 جاویدالأثر و 2 هزار و 200 آزاده در راه دفاع از انقلاب اسلامی و کشور است.

وی با اشاره به‌پیش‌بینی 135 برنامه در هفته دفاع مقدس در لشکر 16 زرهی قزوین اعلام کرد: حضور در رژه یگان‌های پیاده و موتوری نیروهای مسلح در سطح استان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی در تاریخ 31شهریورماه و مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس، اعزام سخنران به نماز جمعه، مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و بازنشستگان ارتش ازجمله برنامه‌هایی است که در طول این هفته برگزار خواهد شد. 

ارشد نظامی آجا منطقه زنجان و قزوین اضافه کرد: شرکت در مدارس در خصوص به صدا درآوردن زنگ مقاومت، یادواره شهدا هفتم مهر و بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه، برپایی نمایشگاه ایثارگری، برگزاری مسابقات تیراندازی، گلباران مزار شهدا با محوریت شهدای شکست حصر آبادان، برگزاری محفل انس با قرآن، مراسم تجلیل از سربازان نمونه و بهره‌برداری از کتابخانه تمام مکانیزه از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در طول هفته دفاع مقدس است.

وی در ادامه گفت: همچنین ویژه‌برنامه «هفت شهر عشق» از صداوسیمای مرکز قزوین با حضور پیشکسوتان و بازخوانی تعدادی از عملیات‌ها با همکاری صدا و سیما به طور مستقیم در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

این مسئول در پایان یادآور شد: از دیگر افتخارات ارتش جمهوری اسلامی آن است که همواره پس از پایان جنگ در کنار دیگر نیروهای مسلح مرزهای کشور را ترک نکرده و از کشور دفاع میکند تا امنیت و آرامش مردم این مرز و بوم همواره حفظ شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه