اخبار داغ

رئیس جمهور سابق آرژانتین رسما به فساد متهم شد

رئیس جمهور سابق آرژانتین رسما به فساد متهم شد
همزمان با درخواست یکی از قضات آرژانتینی برای رفع مصونیت از مجازات کریستینا کریچنر به منظور ممکن ساختن بازداشت وی، این رییس جمهور سابق به فساد متهم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستینا کریچنر، رییس جمهور سابق آرژانتین به دریافت ده‌ها میلیون دلار رشوه در رسوایی "دفترهای فساد" که سران تجاری و سیاسی آرژانتین را گرفتار کرده، متهم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
کریچنر به عنوان یک سناتور از امتیاز مصونیت از بازداشت برخوردار است اما می‌توان وی را تحت پیگرد قانونی قرار داد.
,
 
,
اگر این معافیت لغو نشود که احتمال آن بسیار بعید است، حتی اگر کریچنر گناهکار هم شناخته شود مقامات آرژانتین نمی‌توانند وی را زندانی کنند.
,
 
,
با این حال ماه گذشته سنای آرژانتین به لغو موقتی مصونیت از مجازات کریچنر رای داد تا بازرسان بتوانند سه خانه لوکس وی را جستو جو و بررسی کنند. کریچنر به رهبری یک انجمن غیر قانونی متهم شده است. وی تاکنون دو بار از سوی کلودیو بونادیو، قاضی ارشد این پرونده برای بازجویی احضار شده و قرار است امروز (سه‌شنبه) مجددا برای پاسخگویی به سوالات حاضر شود.
,
 
,
کریچنر در جریان نخستین بازجویی کاملا از پاسخ دادن به سوالات بونادیو امتناع کرد و در عوض از حق خود برای ارائه یک بیانیه کتبی استفاده کرد.
,
 
,
کریچنر 65 ساله و همسر نستور کریچنر که فوت شده هر دو به قبول میلیون‌ها دلار رشوه از تجار در ازای ارائه قراردادهای دولتی متهم هستند.
,
 
,
نام بیش از 12 تن از مقامات سابق دولت و 30 تن از تجار بنام آرژانتین در این پرونده مطرح شده است.
,
 
,
کریچنر در آخرین بازجویی خود هرگونه ارتکاب جرم یا دست داشتن در هر فعالیت غیرقانونی را به شدت رد و انکار کرد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه