اخبار داغ

تجلیل از همسران جانبازان بالای ۵۵ درصد

تجلیل از همسران جانبازان بالای ۵۵ درصد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران از برگزاری بیش از ۵۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار عبدالله ملکی در نشست خبری که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به میزبانی استان از ۹ شهید گمنام در دهه اول ماه محرم، اظهار کرد: مردم مازندران در استقبال، تشییع و وداع با این شهدا سنگ تمام گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه با ورود شهدای گمنام در بابل جهت برگزاری مراسم وداع، حسینیه شهدای سپاه که قدمگاه رزمندگان بابلی در زمان دفاع مقدس بود، افتتاح شد، گفت: همچنین مردم ساری، روز گذشته همزمان با استان‌های میزبان شهدا، پیکرهای مطهر شهدا را تشییع کردند.
,
 
,
وی به تشییع پیکرهای دو  شهید گمنام در نکا اشاره کرد و گفت: این شهیدان گمنام امروز در این شهر تشییع و در دانشگاه آزاد خاکسپاری شدند.
,
 
,
سردار ملکی همچنین به تشییع پیکر ۴ شهید در تنکابن اشاره کرد و گفت: دو شهید امروز در این شهر تشییع و در روز تاسوعای حسینی نیز پیکر دو شهید در شهر شیرود و یک شهید در قائمشهر تشییع می‌شوند.
,
 
,
سردار ملکی در ادامه به بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت بزرگداشت این هفته، از تشکیل ستاد استانی این مناسبت با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی در استانداری خبر داد و اظهار داشت: این ستاد دارای ۱۴ کمیته استانی و ۲۲ ستاد شهرستانی است.
,
 
,
وی همچنین اضافه کرد: چهارشنبه چهارم مهرماه روز «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی»، پنج‌شنبه پنجم مهرماه روز «شهیدان، ایثارگران و جانبازان، فخرآفرینان»، جمعه ششم مهرماه روز «ولایت‌مداری، زنان و خانواده و سلامت» و شنبه هفتم مهرماه روز «فرماندهان، عزت‌مداران، پیشکسوتان» نامگذاری شده است.
,
 
,
وی ضمن تشریح برنامه‌های کمیته‌های استانی، برگزاری رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش، دیدار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ضبط و پخش برنامه تلویزیونی با عنوان «کوله‌پشتی» را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: همچنین نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، غبارروبی گلزارهای شهدای سراسر استان، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جوانان کارآفرین، دیدار با خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم، برگزاری یادواره شهدای نیروگاه «شهید سلیمی» نکا و صبحگاه مشترک دانش‌آموزی را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد.
,
 
,
ملکی همچنین به همایش بزرگ لشکر حضرت زینب (س) و تجلیل از رزمندگان اصناف اشاره کرد و افزود: همچنین تولید و پخش مستند نقش زنان مازندانی در دفاع مقدس، برگزاری همایش بصیرتی و دشمن شناسی، تقدیر از سربازان نمونه، تولید ویژه نامه شهدای هنرمند، تجلیل از فعالان عرصه هنر دفاع مقدس، اجرای نمایش خیابانی، ویزیت رایگان، برگزاری مسابقات دو و میدانی با عنوان از گلزار تا گلزار، پیاده‌روی خانوادگی، تجلیل از همسران جانبازان بالای ۵۵ درصد از جمله این برنامه‌هاست.
,
 
,
سردار ملکی با بیان اینکه بزرگترین واکنش دشمن در ۴۰ سال اخیر، وقوع جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثی عراق بود، تأکید کرد: دفاع مقدس ملت ایران با رویکرد خدامحوری و ایجاد عدالت، دفاع از دین، قرآن و عترت، ولایت فقیه و ایران اسلامی به پیروزی رسید که باید به خوبی مورد تبیین قرار گیرد.
,
 
,
وی با عنوان اینکه ایران اسلامی با وجود مردم بابصیرت، در صحنه مقاومت نقش بی بدیلی در هشت سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه ایفا کرد، گفت: رزمندگان لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در مرزهای شمال غرب در حال مبارزه با گروه‌های ضد انقلاب هستند و این حماسه ها ریشه در عاشورا دارد که ماندگار خواهد بود.
,
 
,
وی همچنین از نبرد جانانه رزمندگان مازندرانی در خان طومان یاد کرد و افزود: حماسه خان طومان شبیه حماسه خرمشهر است که پس از پیروزی در دو عملیات، در نبرد سوم رزمندگان ما با مقاومت بسیار، به شهادت رسیدند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه