اخبار داغ

بیله سوار و استفاده از ظرفیت موجود کشورهای مستقل مشترک‌المنافع

بیله سوار و استفاده از ظرفیت موجود کشورهای مستقل مشترک‌المنافع
با تصویب منطقه آزاد تجاری منطقه شمال استان، نقطه صفر مرزی شهرستان بیله سوار به نقطه اوج راهبردی ازاد تجاری کشور تبدیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، شهرستان بیله سوار با تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی و با وجود گمرک بین المللی و پایانه مرزی اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشور به حساب می آید و روابط استان اردبیل در زمینه های مختلف اعم از تجارت و اقتصاد و تکنولوژی و توریسم با کشورهای حوزهCIS (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع)وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

دولت با تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری درشهرستانهای شمالی استان اردبیل ثابت کرد که برای استان های مرزی و کمتر توسعه یافته مانند اردبیل برنامه های توسعه ای کلان دارد و ایجاد منطقه آزاد تجاری به دلیل نقش آن در پیشبرد اهداف توسعه ای یکی از برنامه های دولت برای این استان است.

,

 

,

اکنون که دشت مغان به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده همه مسئولان و مردم منطقه باید از آن حمایت کنند و با اتحاد و وحدت رویه از این فرصت تاریخی برای جبران بخشی از عقب ماندگی های منطقه و ایجاد رونق اقتصادی بهره کافی را ببرند.

,

 

,

ایجاد منطقه آزاد تجاری مغان عاملی موثر برای جلوگیری از مهاجرت و فقر و همچنین رشد ‏اقتصادی مناطق مرزی شمال استان اردبیل است و هر کدام از این مناطق براساس معیارهایی در توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه نقش آفرینی خواهند کرد.

,

 

,

تبدیل 42هزار هکتار از اراضی شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد به آبی در قالب سیستم آبیاری نوین در طرح پروژه پایاب سد خداآفرین و واگذاری آن به عشایر و کشاورزان منطقه و استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری می تواند محصولات صادرات محور از طریق مرز بیله سوار به کشورهای CIS فراهم کند.

,

یادداشت از وحید نورافکن

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه