اخبار داغ

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان خبر داد؛

کاهش ۱۴ درصدی تصادفات جاده ای از ابتدای سال جاری تا کنون

کاهش ۱۴ درصدی تصادفات جاده ای از ابتدای سال جاری تا کنون
یوسف نجفی گفت: سال گذشته ۳۰۱ نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند وامسال نیز ۲۶۰ نفر کشته و ۱۸۶۰ نفر مجروح که ۱۴ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ یوسف نحفی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با اقداماتی که امسال انجام شده است سعی کردیم همگرایی، همدلی و وحدت بین مسئولین ایجاد نموده و همچنین با ایجاد موج رسانه ای برای اطلاع رسانی و آگاهی مردم کاهش تلفات وحوادث را داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

وی گفت : همچنین اقدامات جهادی و زودبازه با حضور پلیس در جاده ها  و اقدامات فرهنگی پلیس باعث کاهش آمار تصادفات را داشته ایم.

,

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان به آمار تصادفات ابتدای امسال تا کنون اشاره کرد و  افزود: سال گذشته  ۳۰۱ نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند وامسال نیز ۲۶۰ نفر که ۱۴ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

,

نجفی ادامه داد: تعداد مجروحین در سال گذشته ۱۹۰۴ نفر اعلام و در ۵ ماهه ابتدای امسال ۱۸۶۰ نفر مجروح بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۴۴ درصد کاهش یافته است.

,

وی اذعان داشت: در تابستان امسال با طرح ترافیکی که در ماه های تیر و مرداد و ۲۵ روز شهریور ایجاد شد نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد کاهش داشته است و  تعداد کشته ها در سال گذشته ۱۷۰ نفر و درابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰ نفر اعلام شده است.

,

نجفی تعداد مجروحین را در سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در سال جاری به یک هزار و ۷۱ نفر رسیده است.

,

وی  بیشترین حوادثی که در شمال استان رخ داده است را در اثر واژگونی و انحراف از جاده عنوان کرد و ابراز داشت: ۵۶ درصد از تمامی تصادفاتی که  منجر به فوت و جراحت شده اند مربوط به واژگونی و انحراف از جاده می باشد.

,

رئیس پلیس شمال استان کرمان همچنین خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز را علت واژگونی اعلام کرد.

,

نجفی تصریح کرد: براساس آمار ترددها در جاده های شمال استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ درصد افزایش یافته است که در سال گذشته ۵۳ میلیون و ۳۱ هزار تردد و امسال ۵۴ میلیون و ۱۰۸ هزار تردد اعلام که بر همین اساس آمار تلفات نیز کاهش یافته است.

,

وی برای اطلاع همگان به تعریف سرعت مطمئنه پرداخت و عنوان کرد:  در قانون سقف سرعت مطمئنه تعیین نشده است و سرعتی که در اختیار راننده است یعنی با سرعتی که بتوان خودرو را به موقع کنترل کرد و منجر به حادثه نشود.

,

نجفی تاکید کرد: اگر در استان کرمان سرعت ها مهار شود حوادث هم کمتر رخ خواهند داد.

,

رئیس پلیس شمال استان کرمان بیان کرد: در شمال استان بالغ بر ۱۱۰ دوربین کنترل غیر محسوس در جاده های استان نصب شده است.

,

وی گفت: این دوربین ها سرعت های لحظه ای و حتی سرعت های متوسط را نیز ثبت و ضبط کرده و اطلاعات آن به پلیس راهور کشور منتقل می شود و مستقیم از آنجا جریمه ها صادر خواهند شد.

,

نجفی عنوان کرد:  ۲۳ درصد تصادفات جاده ای در شش ماهه ابتدای سال مربوط به موتورسیکلت ها می باشد که منجر به فوت ۴۵ نفر ومجروحیت ۵۲۴ نفر شده است.

,

وی با بیان اینکه ۶ درصد از تصادفات مربوط به عابرین پیاده بوده است، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ نفر کشته و ۱۱۵ نفر نیز مجروح شده اند.

,

نجفی بیشترین حوادث رخ داده را بین ساعات ۱۶ الی ۲۴ بعدازظهر اعلام کرد و گفت : علت آن می تواند محدودیت دید و یا تردد بیش از اندازه باشد.

,

رئیس پلیس شمال استان کرمان به محورهایی که بیشترین تصادفات را داشته اشاره کرد و افزود: در ۵ ماه و ۲۵ روز ابتدای سال جاری محور کرمان ـ ماهان و بم بیشترین آمار فوتی را داشته و ۱۳۹ نفر مجروح نیز اعلام شده است.

,

وی همچنین  محورهای  کرمان ـ سیرجان، باغین ـ رفسنجان را نیز از محورهای پر حادثه اعلام کرد و اذعان داشت: محور انار ـ رفسنجان ۹ نفر کشته و ۵۷ نفر مجروح ، بزرگراه هفت باغ ۹ نفر کشته و ۶۶ نفر مجروح ، محور راور ـ دیهوک ۹ نفر کشته و ۴ نفر مجروح اعلام شده است.

,

نجفی با بیان اینکه  از ابتدای امسال تاکنون برای برخورد با سرعت غیر مجاز ۲۴۵ هزار و ۶۶۴ فقره جریمه صادر شده است ، عنوان کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۸۰ فقره بوده که ۶ درصد امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

,

وی سرعت غیر مجاز را در جاده های دو طرفه  از اهم تخلفات اعلام کرد و ادامه داد: درابتدای سال جاری ۸ هزار و ۷۷ فقره جریمه صادر گردیده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

,

نجفی سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ را ۶ هزار و ۹۱۱ برخورد اعلام کرد که ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

,

رئیس پلیس شمال استان کرمان همچنین ۶ هزار و ۷۶۷ فقره تخلف را مربوط به تلفن همراه اعلام کرد که ۴۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

,

وی همچنین خودروهایی که علاوه بر جریمه توقیف شده اند را ۲ هزار و ۵۸۱ دستگاه عنوان کرد و تصریح کرد: ۲۸۴ دستگاه به دلیل خلاقی بالای یک میلیون تومان نیز توقیف شده اند.

,

نجفی بیان کرد: در ایام عزاداری و  تعطیلات به علت تردد بیشتر تجربه سال های قبل نشان داده که بسیاری از عزاداران سرنشین بالای کامیونت سوار می کنند که خلاف قانون بوده و بسیار مخاطره آمیز است ، توصیه می شود که اکیدا از سوار کردن سرنشین در قسمت بار خودرو جلوگیری شود.

,

وی در پایان شماره تماس ۱۱۰ را برای حادثه و تخلف رانندگان ضروری دانست و سامانه ۱۹۷ را برای انتقادات، پیشنهادات و قدردانی از پلیس عنوان کرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه