اخبار داغ

از توافق درباره «ادلب»، استقبال می‌کنیم/قدردان تلاش‌های ایران و روسیه‌ایم

از توافق درباره «ادلب»، استقبال می‌کنیم/قدردان تلاش‌های ایران و روسیه‌ایم
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با تمجید از تلاش‌های ایران و روسیه برای بازگرداندن ثبات به سوریه، گفت توافق صورت گرفته در شهر «سوچی» درباره «ادلب» حاصل رایزنی‌های فشرده با دمشق بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز سه‌شنبه با تمجید از مواضع ایران و روسیه در نشست سه جانبه تهران، گفت دمشق از توافق به دست آمده در گفت‌وگوهای دوجانبه روسیه و ترکیه که درباره وضعیت «ادلب» استقبال می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته خبرگزاری «تاس»، جعفری که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت می‌کرد، گفت: «سوریه قدردان تلاش‌هایی است که روسای جمهور روسیه و ایران در نشست اخیرشان در تهران داشتند.»

,

وی افزود: «دولت سوریه از توافقی که روز گذشته در "سوچی" درباره ادلب به دست آمد، استقبال می‌کند. تأکید می‌کنیم که این توافق حاصل رایزنی‌های فشرده میان جمهوری عربی سوریه و فدراسیون روسیه و با هماهنگی کامل میان دو دولت است.»

,

به گزارش فارس، روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه دو هفته پیش برای صحبت درباره وضعیت «ادلب» که تنها منطقه مهم باقی مانده در اختیار تروریست‌هاست، در تهران گردهم آمدند. این هفته پس از گفت‌وگوی مجدد روسای جمهور ترکیه و روسیه در شهر سوچی، اعلام شد که طرفین برای ایجاد مناطق عدم درگیری در ادلب و در عین حال مبارزه با گروه‌های تروریستی به توافق دست یافته‌اند.

,

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در این مورد گفت: «دولت سوریه از هر ابتکاری که هدف آن احیای ثبات در اراضی آسیب‌دیده از فعالیت‌های تروریستی باشد، استقبال می‌کند.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه