اخبار داغ

روزنامه «ای.سی.ان.اس» نوشت:

چین ضمن استقبال از توافق پیونگ یانگ، از بهبود روابط دو کره حمایت کرد

چین ضمن استقبال از توافق پیونگ یانگ، از بهبود روابط دو کره حمایت کرد
وزارت خارجه چین گفت این کشور از توافق دو کره برای خلع سلاح اتمی استقبال می‌کند و منتظر نتایج مثبت نشست سران دو کره است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «گنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پکن از  توافق  میان دو کره در «پیونگ یانگ» برای خلع سلاح اتمی از شبه جزیره کره استقبال کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شوآنگ, یانگ» ,

به نوشته روزنامه «ای.سی.ان.اس»، وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت از توافق میان کره شمالی و کره جنوبی استقبال می‌کند و از بهبود روابط میان دو طرف همچنان حمایت خواهد کرد.

, اس,

گنگ افزود «چین خوشحال می‌شود که هر دو کشور را در اجرای بیانیه پانمونجوم و آشتی دوباره و همکاری در شبه جزیره، حمایت کند».

,

وی افزود، چین منتظر نتایج مثبت نشست سران دو کره است و نتیجه این نشست می‌تواند به خلع سلاح اتمی و ثبات سیاسی در شبه جزیره منجر شود. 

,

امروز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی برای اولین بار توافقی را به منظور خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره امضا کردند. کره شمالی موافقت کرده است که به صورت دائمی تاسیسات آزمایش موشکی «دونگ چانگ ری» خود را تعطیل کند.

, جونگ, اون, جائه, دونگ, چانگ,

به گزارش فارس، رئیس جمهور کره جنوبی بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر (۲۷ تا ۲۹ شهریور) در سفر به پیونگ یانگ به سر می‌برد و این سومین دور از دیدارهای تاریخی سران دو کره است. مون و کیم برای اولین بار اواخر ماه آوریل و سپس در ماه می در روستای آتش‌بس مرزی «پانمونجوم» با یکدیگر دیدار کرده بودند. در دیدار پیونگ یانگ کیم و مون برای سفر رهبر کره شمالی به سئول طی سال جاری موافقت کردند. 

, یانگ,

چین اصلی‌ترین متحد کره شمالی است و طی سال جاری پیش از دیدارهای سران دو کره و همچنین پیش از دیدار رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور چین با رهبر کره شمالی چندین بار دیدار کرده و از نزدیک در جریان اتفاقات بوده است. 

, ترین,

انتهای پیام/

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه