اخبار داغ

بوشهر در سوگ و ماتم سید و سالار شهیدان (ع)

بوشهر در سوگ و ماتم سید و سالار شهیدان (ع)
مردم سوگوار در شب و روز تاسوعای حسینی عزاداران امام حسین (ع) در سراسر استان بوشهر به یاد حماسه حسینی بار دیگر حماسه ای دیگر آفریدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ مراسم عزاداری امام حسین (ع) در شهرهای مختلف استان بوشهر در شب و روز تاسوعا برگزار گردید. امروز در مصلی بوشهر مراسم این روز با حضور گسترده شیفتگان و مریدان اهل بیت (ع) و دسته های مختلف عزاداری شهر بوشهر صحنه های به یاد ماندنی از تجدید بیعت مردم با امام حسین (ع) را به منصه ظهور گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

این مراسم با حرکت دسته ها و هیئت های مذهبی بوشهر به سمت مصلی و همراهی مردم آغاز شد و با تجمع عزاداران در مصلی ادامه یافت. یکی از عزاداران حسینی در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: هر سال برنامه های محرم و صفر پرشور تر از قبل برگزار می شود و این نشانه ای است که ارادت مردم به امام حسین (ع) نه تنها کم نشده است که بیشتر هم شده است. این شهروند ادامه داد: مراسمی مانند شیرخوارگان حسینی در چند سال گذشته با حرارت زیادی برگزار می گردد و نشانه ای پیوند پدران و مادران با امام حسین است و حضور دیدنی نوجوانان و جوانان در برنامه های محرم و صفر امید برای کشور و ناامیدی برای دشمنان ایران است.

,

یکی دیگر از عزاداران حسینی در مصلی بوشهر هم به خبرنگار سپاس گفت: برگزاری برنامه های متمرکز مانند برنامه مصلی که با حضور دسته های سینه و زنجیر زنی برگزار می گردد بر برگزاری پرشورتر سوگواری کمک می کند و با توجه به فعالیت گروه های زیاد مردمی در باشکوه تر شدن برنامه های مذهبی حتی در مناسب های دیگر موثر است.

,

به گزارش سایت سپاس آیین های مختلفی در شب تاسوعای حسینی در سراسر استان بوشهر برگزار گردیده است و مردم عزادار با حضور در مساجد، حسینیه ها و هیئت های مختلف به سوگواری پرداختند. در این ایان صداوسیمای بوشهر با پخش سینه زنی شهرهای مختلف استان بوشهر فعال از گذشته موجبات رضایت عمومی را فراهم کرد.

,

تهیه و پخش برنامه های مختلف مذهبی متناسب با این ایام از دیگر فعالیت های صداوسیمای بوشهر بود.

,

در دیار شهید رئیسعلی دلواری هم در روز تاسوعا آیین های مختلفی برگزار گردید و مردم سوگوار بار دیگر علاقه خود را امام حسین (ع) نشان دادند.

,

, , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه