اخبار داغ

کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

اثرگذاری بالای اهل حق در طول تاریخ/ منافع غیر ظاهری پیروی از امر حق بسیار برتر از مضرات ظاهری آن است

اثرگذاری بالای اهل حق در طول تاریخ/ منافع غیر ظاهری پیروی از امر حق بسیار برتر از مضرات ظاهری آن است
کارشناس مذهبی، اهل حق را به قطره آب زمزم در ظرف بزرگ آب تشبیه کرد و گفت: اهل حق همواره کم حجم و کم تعداد بوده اند، اما ارزش و اثرگذاری آن ها بسیار بالاتر از هزاران نفر از اهل باطل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام محمدرضا رنجبر، صبح امروز در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مصلی نماز جمعه شاهین شهر، با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) درباره طرفداران حق و باطل در طول تاریخ، اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند اگر می بینی که امروز طرفداران باطل زیاد هستند، این اختصاص به زمانه ما ندارد و از دوران قدیم این چنین بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, ؛ حجت الاسلام محمدرضا رنجبر، صبح امروز در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مصلی نماز جمعه شاهین شهر، با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) درباره طرفداران حق و باطل در طول تاریخ، اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند اگر می بینی که امروز طرفداران باطل زیاد هستند، این اختصاص به زمانه ما ندارد و از دوران قدیم این چنین بوده است.,

کارشناس مذهبی، امر باطل را مطابق میل و خواست و شهوات انسان دانست و افزود: طبیعی است که باطل مشتری بیشتری را نسبت به حق در میان انسان ها داشته باشد، اما امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند که مراقب باشید تا کلاه سرتان نرود و همواره حق را با تمام ضررهای ظاهری و غیرواقعی آن بپذیرید و از آن تبعیت کنید و باطل را دور بیندازید.

,

وی با ارائه چند مثال درباره عمل کردن به امر حق و باطل و عواقب ظاهری آن ها، تصریح کرد: در برخی از امورات زندگی می بینیم که اگر دروغ بگوییم می توانیم به منغعت زیادی برسیم و در مقابل آن اگر راست بگوییم نه تنها هیچ بهره ای نمی بریم، بلکه ممکن است ضررهای فروانی هم در انتظار ما باشد، اما اسلام می گوید که فواید این راستگویی بسیار بیشتر از مضرات ظاهری آن است که شاید در ظاهر متوجه آن ها نباشیم.

,

حجت الاسلام رنجبر، با بیان اینکه برخی از کسبه بازار به هنگام اذان مغازه خود را برای دقایقی تعطیل می کنند و به نماز می ایستند یا برای اقامه نماز جماعت به مسجد می روند، ابراز کرد: در ظاهر کار که بنگریم می بینیم که آن فرد کاسب نمازخوان کمی در کسب سود از دیگران عقب می افتد، اما خداوند می فرماید که آن عقب رفتن مانند عقب رفتن کمان است که بتواند بسیار پر قدرت تر تیر را به سمت هدف روانه کند.

,

کم بودن تعداد اهل حق دلیل بر کم ارزش بودن نیست

, کم بودن تعداد اهل حق دلیل بر کم ارزش بودن نیست,

کارشناس مذهبی، با تاکید بر اینکه کم بودن تعداد اهل حق دلیل بر کم ارزش بودن آنها نیست، خاطرنشان کرد: بالا بودن تعداد اهل باطل هم به هیچ وجه دلیل بر ارزشمند بودن باطل نیست، انسانی که وزن جسمی بالایی دارد اما عقل درست و حسابی ندارد هیچ ارزشی در جامعه ندارد، حق مانند مغز است که کمترین حجم و وزن را در بدن نسبت به اعضای آن دارد، اما ارزشمندترین قسمت بدن انسان است.

,

وی با اشاره به آیات قرآن درباره حضرت ابراهیم(ع)، بیان کرد: خداوند در قرآن می فرماید که ابراهیم(ع) یک امت بود، امام خمینی(ره) هم درباره شهید مطهری فرمودند که شهید مطهری یک امت بود، اهل حق این چنین هستند و ارزش آن ها با هزاران نفر برابری می کند، در مقابل هم هزاران نفر از اهل باطل هستند که ارزش یک نفر از اهل حق را هم ندارند.

,

حجت الاسلام رنجبر، ادامه داد: حضرت صدیقه طاهره(س) تنها 18 سال عمر کردند، اما عمر ایشان آنقدر با برکت و منشأ خیر و خوبی برای جهانیان بوده است که از هزاران سال عمر انسان های دیگر بسیار هم با ارزش تر است.

,

کارشناس مذهبی، با تشبیه امر حق به آب زمزم، اظهار کرد: همانگونه که اگر یک قطره از آب زمزم را در یک ظرف بزرگ آب معمولی بریزیم همه آن ظرف خاصیت آب زمزم پیدا می کند، امر حق و اهل حق هم چنین هستند و میزان و تعداد بسیار انداک آن ها بر تعداد بسیار زیاد غالب می شود و خداوند هم در قرآن می فرماید که چه بسا که تعداد کم بر تعداد زیاد در نبرد پیروز و غالب می شوند.

,

وی با اشاره به آیه شریفه« وَ نُریدُ اَن نَمُنُّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفَوا فِی الارضِ وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثین»، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم به پیروزی نهایی شمار اندک حق جویان و اهل حق بر اهل باطل وعده داده است.

,

مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) همه ساله در دهه اول محرم از ساعت 6 صبح در مصلی نماز جمعه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و ائمه جماعات برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه