اخبار داغ

بمناسبت نهم محرم؛

سیریک در تاسوعای حسینی یکپارچه عزادار شد+ تصاویر

سیریک در تاسوعای حسینی یکپارچه عزادار شد+ تصاویر
همزمان با سراسر استان هرمزگان مراسم تاسوعای حسینی در سیریک برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز ،مراسم تاسوعای حسینی در شهرستان سیریک با شرکت بیش از ۱۰ هئیت عزاداری و زنجیره زنی از میدان ناخدا تا مسجد جامع صاحب الزمان (عج) و حضور پرشور و گسترده عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

اقامه نماز ظهر تاسوعای حسینی ، سخنرانی امام جمعه شهرستان ، اجرای مراسم سوگواری و مدیحه سرایی و  توزیع نهار تاسوعای حسینی  میان عزاداران از جمله برنامه های تاسوعا در شهرستان سیریک بود.

,

روز نهم ماه محرم که معروف به تاسوعا است آخرین روزى است که امام حسین(ع) و یارانش شبانگاه آن را درک کرده بودند و این روز به شب عاشورا پیوند می خورد بدین جهت در نزد مسلمانان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از اهمیت بالایى برخوردار است.

,

مسلمانان تاریخ‌ساز ایران اسلامى همچون بسیاری از مسلمانان سراسر جهان، این روز را منتسب به غیرت‌الله و ساقی دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) می‌دانند و بسان روز عاشورا آنرا گرامى داشته و به سوگوارى و عزاداری مى‌پردازند.

,

تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار و ادب و دلاوری و وفا و حق‌گذاری حضرت عباس بن علی(ع) است و با گذشت بیش از هزار و سیصد سال هنوز تاریخ، روشن از کرامت‌های اوست و نام او با وفا و ادب و مردانگی همراه است.

,

آن سردار فداکار با لبی تشنه و جگری سوخته، پا به فرات گذاشت، امّا جوانمردی و وفایش نگذاشت که او آب بنوشد و امام و اهل ‏بیت(ع) و کودکان تشنه کام باشند لب تشنه از فرات بیرون آمد تا آب را به کودکان برساند.

,

خود از آب ننوشید و فرات را تشنه لب‌های خویش نهاد و برگشت و دستِ عطش فرات، دیگر هرگز به دامن وفای عباس نرسید این ایثار را کجا می‏توان یافت و این همه فداکاری مگر در واژه می‌گنجد و با کلام قابل بیان است.

,

دستان ابواالفضل(ع) قلم شد و این دست‌ها برای آزادگان جهان علم گشت و عباس آموزگار بی‌بدیل فتوّت و مردانگی در تاریخ شد و چه به حق او را غیرت‌الله العظمیم نامیده‌اند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه