اخبار داغ

فروشگاه لباس فرم دانش‌آموزی در منازل

فروشگاه لباس فرم دانش‌آموزی در منازل
تا چند روز دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و یکی از ملزومات مدرسه‌ای، لباس فرم است؛ لباس فرمی که در هر منطقه و گاهی مدرسه به مدرسه کاملاً متفاوت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تا چند روز دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و یکی از ملزومات مدرسه‌ای، لباس فرم است؛ لباس فرمی که در هر منطقه و گاهی مدرسه به مدرسه کاملاً متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خانواده‌ها هنگام ثبت‌نام فرزندشان در پایه ورودی مدارس و همچنین هنگام اخذ کارنامه در میان پایه‌ها، برگه لباس فرم را دریافت می‌کنند و باید به محلی که برای آنها مشخص شده است جهت خرید لباس فرم فرزندشان مراجعه کنند. 

,

* خانه خرابه؛ محل تهیه لباس فرم دانش‌آموزی

, * خانه خرابه؛ محل تهیه لباس فرم دانش‌آموزی,

لباس فرم، جدا از انتخاب طرح و رنگش در مدارس، با مسائل مختلفی برای خانواده‌ها همراه است و گاهی گلایه‌هایی را نیز به همراه دارد؛ برخی خانواده‌ها از دوری راه محل تهیه لباس فرم، مکان مورد نظر و حتی قیمت و جنس لباس‌ها گلایه‌مند هستند.

,

مادر یک دانش‌آموز پسر دوم دبستانی در منطقه ۱۰ تهران اظهار کرد: زمانی که کارنامه فرزندم را دریافت کردم، کارت لباس فرم را به من دادند و البته چون به دنبال تغییر خانه بودیم و فکر کردم شاید مجبور شویم مدرسه فرزندم را تغییر دهیم تا اول شهریور ماه برای خرید لباس فرم مراجعه نکردم.

,

وی ادامه داد: آدرس در منطقه خودمان بودم و به راحتی پیدا کردم اما وقتی جلوی درِ پلاک مورد نظر رسیدم، خشکم زد؛ باورم نمی‌شد که این خانه خرابه، محل پرو و خرید لباس فرم دانش‌آموزی باشد؛ هیچ تابلویی نداشت اما در نیمه باز بود.

,

این مادر اضافه کرد: از لای درِ نیمه‌باز، چند خانم و کودک را دیدم و مطمئن شدم که آدرس را درست آمدم و وارد شدم؛ یک خانه قدیمی بود که معلوم بود مدت‌هاست استفاده نمی‌شود حتی جای نشستن و پرو لباس هم نداشت و جالب اینکه از چندین مدرسه دخترانه و پسرانه برای خرید لباس به آنجا آمده بودند.

,

وی افزود: سال گذشته برای تهیه لباس فرم یک مغازه کوچک معرفی شده بود اما امسال واقعا خانه خرابه بود؛ البته قیمت لباس فرم سال گذشته ۶۵ هزار تومان بود که امسال ۷۵ هزار تومان شده است.

,

* تهیه لباس فرم دانش‌آموزی از منزل مسکونی

, * تهیه لباس فرم دانش‌آموزی از منزل مسکونی,

برخی خانواده‌ها به مکان تهیه لباس فرم دانش‌آموزی خیلی گلایه داشتند و از اینکه باید به مسیری خارج از منطقه برای خرید لباس فرم مدرسه فرزندشان می‌رفتند، معترض بودند.

,

مادر دانش‌آموز دختر کلاس پنجمی در منطقه ۶ تهران گفت: پارسال لباس فرم دانش‌آموزی را ۷۸ هزار تومان خریدیم که امسال ۸۸ هزار تومان شده است؛ تا پارسال، هر سال رنگ لباس فرمش تغییر می‌کرد اما امسال تغییر نکرده است البته چون قد کشیده است نمی‌تواند لباس پارسالش را امسال بپوشد.

,

وی ادامه داد: ما در منطقه ۶ تهران در محدوده خیابان طالقانی زندگی می‌کنیم و برای تهیه لباس فرم باید به بالای شهرک آزمایش مراجعه می‌کردیم که آن هم زیرزمین یک منزل مسکونی بود و تعدادی از مدارس را پوشش می‌داد.

,

مادر این دانش‌آموز با بیان اینکه این خانه، تابلویی نداشت، گفت: راهش نیز خیلی بد مسیر بود و آدرس را برخی خانواده‌ها پیدا نمی‌کردند؛ ضمن اینکه جای پارک ماشین هم نداشت. 

,

* رنگ سیاه لباس فرم دانش‌آموزی

, * رنگ سیاه لباس فرم دانش‌آموزی,

مادر دانش‌آموز دختر ششم دبستانی در منطقه ۱۰ تهران به افزایش قیمت لباس فرم دانش آموزی گلایه‌مند است و اظهار کرد: سال گذشته قیمت لباس فرم فرزندم ۸۰ هزار تومان شد اما امسال ۱۰۵ هزار تومان پرداخت کردیم.

,

وی با بیان اینکه معتقدم پارچه سال گذشته قشنگ‌تر و شیک‌تر بود، افزود: سال گذشته رنگ لباس سبز بود اما امسال رنگ مشکی را انتخاب کردند و رنگ آستین لباس، آبی نفتی است؛ به نظرم در انتخاب رنگ لباس می‌توانستند بررسی بهتری کنند چرا که لباس تیره برای دانش‌آموزان مناسب نیست و بهتر است رنگ شاد استفاده شود.

,

مادر این دانش آموز درباره مکان لباس فرم فرزندش، گفت: یکی از کلاس‌های مدرسه را برای تهیه لباس فرم در نظر گرفته بودند و هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.

,

مادر دانش‌آموز پسر پایه ششم در منطقه ۶ تهران نیز به قیمت و کیفیت لباس فرم فرزندش اشاره کرد و افزود: سال گذشته لباس فرم ۴۵ هزار تومان بود که امسال به ۸۵ هزار تومان رسیده است و کیفیت چندان خوبی هم ندارد.

,

* گردش هزار میلیارد تومانی لباس فرم دانش‌آموزی

, * گردش هزار میلیارد تومانی لباس فرم دانش‌آموزی,

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی به گردش هزار میلیارد تومانی لباس فرم دانش‌آموزی اشاره کرد و اینکه برای طراحی بهتر لباس فرم دانش‌آموزی می‌توانند طراحانی را به مدارس اختصاص دهند.

,

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه رعایت اصل طراحی در پوشش دانش‌آموزان بسیار مهم است، گفت: به مدیران مدارس پیشنهاد می‌کنم از طراحان لباس استفاده کنند؛ حاضریم برای هر مدرسه یک تا سه طراح معرفی کنیم تا قبل از سفارش به تولیدکننده، لباس‌های مناسب طراحی کنند؛ همچنین آمادگی داریم نمایشگاه لباس مدارس را برگزار کنیم.

,

وی ادامه داد: اگر سرانه هر لباس فرم مدرسه را صد هزار تومان و به طور متوسط برای 10 میلیون دانش‌آموز در نظر بگیریم، هزار میلیارد تومان گردش مالی این حوزه می‌شود پس نمی‌توان از این موضوع مهم غفلت کرد.

,

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد اضافه کرد: یک بحث دیگر این است که صرف نظر از شکل لباس باید به تناسب آن با موارد مختلف از جمله تغییر فصل توجه کرد؛ هیچ شغلی نیست که لباس فرمش به تناسب فصل تغییر نکند؛ پلیس هم لباسش متناسب با فصل عوض می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق الزام می‌کنند مدارس تا سقف قیمتی مشخصی به لباس فرم اختصاص دهند، گفت: به عنوان مثال وقتی اصرار می‌شود لباس فرم از 35 هزار تومان بیشتر نباشد، اتحادیه و تولیدکننده‌های منتخب ما ضعیف‌ترین جنس را در نظر می‌گیرند و این به جز انزجار از لباس فرم، چیز دیگری به دنبال ندارد؛ ضمن آنکه اگر جنس لباس مناسب نباشد، ممکن است باعث بیماری و حساسیت هم شود.

,

* تکلیف لباس فرم دانش‌آموزی امسال مشخص می‌شود

, * تکلیف لباس فرم دانش‌آموزی امسال مشخص می‌شود,

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در خصوص لباس فرم دانش‌آموزان اظهار کرد: بخشنامه‌ای که اعلام شده باشد که این لباس فرم با این رنگ در مدارس باشد، نداشتیم؛ چارچوبی را آیین‌نامه اجرایی مدارس دارد و این به انجمن اولیا و مربیان واگذار شده است.

,

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اضافه کرد: در سند تحول، لباس فرم دانش‌آموزی این موضوع جزو وظایف انجمن اولیا و مربیان است و ما در سال ۹۷، تکلیف و چارچوب لباس فرم دانش‌آموزی را تعیین می‌کنیم.

,

وی در خصوص شکایات مردمی در خصوص وضعیت لباس فرم نیز گفت: اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در مناطق و استان‌ها به این موارد رسیدگی می‌کند. 

,

*  تعیین رنگ و نوع لباس در اختیار شورای مدرسه است

, *  تعیین رنگ و نوع لباس در اختیار شورای مدرسه است,

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: تدوین ویژگی‌های پوشش مناسب، متنوع، زیبا، آراسته و مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی و مراحل رشد دانش‌آموزان و متناسب با تفاوت‌های فرهنگی را در دست طراحی داریم.

,

وی ادامه داد: تعیین رنگ و نوع لباس در اختیار شورای مدرسه است و تنوع رنگ را کاملاً مشاهده می‌کنید اما درباره قیمت و هزینه تمام شده، شورای مدرسه، رعایت حال عموم دانش آموزان را می‌کند وگرنه به‌ویژه دانش‌آموزان ضعیف‌تر آسیب می‌بینند.

,

کاظمی با اشاره به وجود کارگروه فرم مدارس در مناطق آموزش و پرورش گفت: این کارگروه‌ها با همکاری اتحادیه پوشاک، اصنافی که قابلیت تولید دارند را شناسایی می‌کنند و سبدی از جنس و مدل در رنگ‌های متفاوت ارائه می‌دهند ولی به هرحال باید به سمتی برویم که ذائقه دانش‌آموزان را ببینیم.

,

به گزارش فارس، به نظر می‌آید لباس فرم دانش‌آموزی موضوعی است که از ابعاد مختلف مورد توجه است و نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ لباس فرم در کنار ابعاد مالی که برای دست‌اندرکاران وزارت آموزش و پرورش به همراه دارد، با سلامت جسم و روح دانش‌آموزان مرتبط است و نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه