اخبار داغ

کردستان در روز عاشورای حسینی رنگ ماتم به خود گرفت + تصاویر

کردستان در روز عاشورای حسینی رنگ ماتم به خود گرفت + تصاویر
همزمان با روز عاشورای حسینی و به یاد مظلومیت و غربت شهدای کربلا شهرستان های استان کردستان رنگ ماتم به خود گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، مردم وفادار، مومن و همیشه در صحنه شهرستان های استان کردستان  در روز عاشورای حسینی بار دیگر عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت به معرض نمایش گذاشتند و در سوگ مظلومیت حضرت حسین(ع)  به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , کُردتودی،, کُردتودی،,  مردم وفادار، مومن و همیشه در صحنه شهرستان های استان کردستان  در روز عاشورای حسینی بار دیگر عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت به معرض نمایش گذاشتند و در سوگ مظلومیت حضرت حسین(ع)  به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.,

 

,

همچنین در شب عاشورای حسینی، مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه، میزبات ارادتمندان و عاشقانی بود که از نقاط دور و نزدیک خود را به مجالس عزای حسینی رسانده بودند تا نسبت به شهدای کربلا ادای احترام کنند.

,

 

,

, ,

 

,

عزادارانی که در روز عاشورای حسینی سربند یا زینب بر سر بستند

, عزادارانی که در روز عاشورای حسینی سربند یا زینب بر سر بستند, عزادارانی که در روز عاشورای حسینی سربند یا زینب بر سر بستند,

 

,

بسیاری از عزاداران حسینی که اغلب آنان را جوانان تشکیل می دادند، علاوه بر پوشیدن پیراهن های مشکی، سربندهایی نظیر یا ابالفضل العباس، یا قمر بنی هاسم و کلنا عباسک یازینب(س) را بر سر بسته و در مراسم حسینی حاضر شدند.

,

 

,

در مراسم عاشورای حسینی در جای جای استان کردستان، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گرامی داشته و بر ادامه یافتن راه و مسیر شهدای این عرصه تأکید شد.

,

 

,

, ,

 

,

گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم در روز عاشورای حسینی

, گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم در روز عاشورای حسینی, گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم در روز عاشورای حسینی,

 

,

عزاداران حسینی و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت در مراسم عاشورای حسینی، مدافعان حرم را پرورش یافتگان مکتب عاشورا عنوان کردند که امنیت و عزت امروز ایران اسلامی مرهون خون مطهر شهدای مدافع حرم است.

,

 

,

حضور باشکوه نوجوانان و جوانان در مراسم عاشورای حسینی از ویژگی های بارز برنامه های عزاداری بود که نشان می داد که آینده سازان ایران اسلامی به چه میزان نسبت به علمدار کربلا عشق و ارادت دارند.

,

 

,

, ,

 

,

برپایی مراسم عزای حسینی توسط اهل سنت در کردستان

, برپایی مراسم عزای حسینی توسط اهل سنت در کردستان, برپایی مراسم عزای حسینی توسط اهل سنت در کردستان,

 

,

عشق و ارادت به علمدار کربلا و سیدالشهدا(ع) در برپایی ایستگااه های صلواتی نیز نشان داده شد و بسیاری از عاشقان مکتب سرخ حسینی با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع چای، خرما، شیر و غیره از عزاداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت پذیرایی می کردند.

,

 

,

عشق به امام حسین(ع) حد و مرز نمی شناسد و بسیاری از عاشقان علمدار کربلا در عاشورای حسینی با برپایی مراسم عزا، نسبت به مقام شامخ نوه عزیز پیامبر گرامی اسلام ادای احترام کردند.

,

 

,

بسیاری از مردم اهل سنت کردستان در شهرهای مختلف استان نیز در روز عاشورای حسینی در مراسم عزاداری شرکت کرده و عشق خود را به حضرت حسین(ع) نشان دادند.

,

 

,

, ,

 

,

حضور عزاداران حسینی در حسینه سنندج

, حضور عزاداران حسینی در حسینه سنندج, حضور عزاداران حسینی در حسینه سنندج,

 

,

حسینه سنندج نیز در شب عاشورای حسینی میزبان هزاران زائر و عزادار بود که از نقاط مختلف استان کردستان در این مکان حاضر شده و شور حسینی را ایجاد کردند.

,

 

,

برنامه سخنرانی و مداحی نیز در شب عاشورای حسینی در حسینه سنندج با حضور عزاداران و زائران برگزار شد.

,

 

,

برنامه های عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان های استان کردستان نظیر بیجار، قروه، سریش آباد، دهگلان، سنندج، دیواندره، کامیاران و غیره برگزار شد.

,

 

,

, ,

 

,

عزاداری حسینی توطئه های دشمن را خنثی می کند

, عزاداری حسینی توطئه های دشمن را خنثی می کند, عزاداری حسینی توطئه های دشمن را خنثی می کند,

 

,

ماموستا عبدالرحمان خدایی در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: فرصت تاسوعا و عاشورای حسینی بهترین زمان برای انتقال مفاهیم قیام امام حسین(ع) است.

, کُردتودی، , کُردتودی، ,

 

,

امام جمعه سنندج افزود: امام حسین(ع) در حادثه عاشورا یک دانشگاه تأسیس و مفاهیمی نظیر مقاومت، ایستادگی، شجاعت، صبر، ایمان، توکل، ظلم ستیزی، برائت و غیره را تدریس کرد.

,

 

,

ماموستا خدایی ادامه داد: عزاداری سید و سالار شهیدان باید همراه با افزایش درک و آگاهی باشد، به طوری که باید در کنار شور حسینی، شعور حسینی نیز ایجاد شود.

,

 

,

امام جمعه سنندج اضافه کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که هر ساله مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا پرشورتر از سال های گذشته برگزار می شود و این امر نشان دهنده دلبستگی مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت است.

,

 

,

وی متذکر شد: عزاداری سید و سالار شهیدان موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمن در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره می شود واین یک ظرفیت بی نظیر برای مردم ایران و مسلمانان جهان است.

,

 

,

, ,

 

,

اقامه نماز از مهم ترین درس های عاشورا است

, اقامه نماز از مهم ترین درس های عاشورا است, اقامه نماز از مهم ترین درس های عاشورا است,

 

,

ماموستا اقبال بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج نیز در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: امام حسین(ع) در حادثه عاشورا اهمیت برپایی نماز را نشان داد و امروز پیروان آن حضرت باید به این نکته توجه کنند.

, کُردتودی، , کُردتودی، ,

 

,

وی افزود: باید مفاهیم و درس های عاشورا در زندگی دوستان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت پیاده شود و هرگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

,

 

,

ماموستا بهمنی ادامه داد: باید مطالعه درباره فلسفه نهضت و قیام امام حسین(ع) به عنوان یک محور در دستور کار همه عزاداران و دوستداران حسینی باشد و در این راستا مبلغان دینی، مادحین، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و نخبگان اجتماعی و مذهبی می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه