اخبار داغ

مولوی گرگیج:

حادثه کربلا حُرّیت اسلامی را به ما آموخت / حق از قوت حضرت حسین علیهم‌السلام زنده است

حادثه کربلا حُرّیت اسلامی را به ما آموخت / حق از قوت حضرت حسین علیهم‌السلام زنده است
امام‌جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر و مدیر حوزه علمیه فاروقیه شهرستان گالیکش گفت: حضرت حسین علیهم‌السلام سرور آزادگان بشریت است و معنی آزادگی را به ما یاد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ مولوی محمدحسین گرگیج در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص محرم؛ با اشاره به آیه 154 سوره بقره گفت: شما به کسانی که درراه خدا کشته می‌شوند مرده نگویید بلکه آن‌ها زنده هستند و شما از احوال آن‌ها خبر ندارید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

molavigorgijshahbakhsh 2

, molavigorgijshahbakhsh 2,

وی افزود: زندگی شهدا، زندگی برزخی است. اگرچه احکامی که برای اموات انجام می‌گیرد مانند نماز میت، تقسیم میراث، ازدواج همسر و دیگر احکام میت برای آن‌ها اجرا می‌شود؛ اما خداوند به آن‌ها زنده می‌گوید و آن‌ها زندگی برزخی دارند.

,

به گفته مدیر حوزه علمیه اهل سنت بلوچ گالیکش؛ از قرآن مجید و احادیث صحیح چنین معلوم می‌شود که شهدا مستقیم داخل بهشت می‌روند.

,

وی با اشاره به در سوره یاسین اظهار داشت: خداوند در خصوص رجل مؤمن و شجاع می‌فرمایند وقتی آن را شهید کردند به او گفته شد که داخل بهشت بروید؛ لذا ارواح شهدا مستقیم داخل بهشت هستند.

,

مولوی گرگیج با اشاره به آیات و روایت افزود: شهدای بدر و احد نیز این‌گونه بودند که مستقیم به بهشت رفتند و همه خوبی‌ها در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

,

امام‌جمعه اهل سنت بلوچ شهرستان آزادشهر با اشاره به واقعه کربلا گفت: واقعه کربلا حریت اسلامی را به ما آموخت.

,

وی افزود: واقعه کربلا اسفبارترین مصیبت تاریخ اسلام است که در صدر اسلام و در قرن اول اسلامی به وقوع پیوست.

,

وی اضافه کرد: بر این اساس حضرت حسین علیهم‌السلام، اهل‌بیت و نزدیکان خود را در مقابل خطر مرگ و جان‌فشانی قرارداد تا سنت‌ها، دین و آیین پیغمبر از بین نرود.

,

مولوی گرگیج تصریح کرد: حسین علیهم‌السلام برای احیا سنت پیغمبر جان خود را فدا کرد.

,

مدیر حوزه علمیه فاروقیه گالیکش اضافه کرد: حضرت حسین علیهم‌السلام سرور آزادگان بشریت است و معنی آزادگی را به ما یاد داد که انسان برای مرام، آیین، دین اسلام و برای احیا سنت حضرت رسول (ص) جان خود را فدا کند.

,

وی با اشاره به اینکه علامه اقبال لاهوری بسیار خوب واقعه کربلا را در قالب شعر تبیین کرده است گفت: به گفته آن بزرگوار اگر حضرت موسی در مقابل فرعون ایستاد حضرت حسین علیهم‌السلام مقابل یزید این کار را انجام داد، این قوه حق و باطل از زمان حیات با انسان بوده‌اند، امروز حق اگر زنده است از قوت جان‌فشانی حضرت حسین علیهم‌السلام است، حضرت حسین استبداد، ظلم و خودخواهی‌ها را قطع کرد.

,

به گفته مولوی گرگیج؛ ازآنجایی‌که سنت‌های پیغمبر رو به نابودی بود و ظلم و ستم در جامعه بیداد می‌کرد و انسان‌های به‌جای اینکه دستورات خدا را پیروی کنند خود را جایگزین دستور خدا و رسول کرده بودند امام حسین علیهم‌السلام برای اصلاح این امور قیام کرد.

,

وی گفت: اهل سنت اگرچه عزاداری مرسوم ندارند؛ علت آن این است که در صدر اسلام حوادث زیادی برای پیغمبر ویارانش اتفاق افتاد مانند جنگ بدر، احد و سایر غزوات که یاران و نزدیکان آن حضرت شهید شدند اما حضرت رسول (ص) برای آن‌ها سالگرد و عزا نگرفته است. اگر چنین چیزی سنت بود و ثوابی داشت مرسوم بود پیغمبر به‌عنوان یک جواز یک روزی می‌گفت که امروز تعطیل باشد و عزا بگیرید.

,

امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر افزود: محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام در دل اهل سنت موج میزند ما محبت اهل‌بیت را در این داریم که دوستی آن‌ها در دل داشته باشد و از سنت‌ها و سیره و روش آن‌ها پیروی کنیم؛ برای آن بزرگواران عزاداری مرسوم نداریم اما محبت اهل در دل ما است.

,

وی تأکید کرد: آیا کسی که پیامبر (ص)، علی علیهم‌السلام و فاطمه سلام‌الله علیها را دوست داشته باشد که اهل سنت همه این عزیزان را دوست دارند؛ می‌شود حسین علیهم‌السلام که سید و سرور جوانان اهل بهشت و ریحانه پیغمبر است را دوست نداشته باشد.

,

مولوی گرگیج در پایان گفت: ما حضرت حسین علیهم‌السلام را همان‌گونه که پیامبر (ص) و علی علیهم‌السلام را دوست داریم گرامی می‌داریم و دوست داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه