اخبار داغ

در گفت و گوی صمیمی با مداحان اهل بیت مطرح شد:

در مسیری که رضایت خداوند نیست شکست خواهیم خورد/کسانی که ما را تهدید و تحریم میکنند، در زیر آب فرو می روند

در مسیری که رضایت خداوند نیست شکست خواهیم خورد/کسانی که ما را تهدید و تحریم میکنند، در زیر آب فرو می روند
رضایی: در هر کاری خدا را مد نظر قرار دهیم، چراکه اگر این هدف نباشد در طول مسیر شکست خواهی خورد و این راهی است که باید با اخلاص و معنویت طی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس با توجه به این که در ایام ماه محرم هستیم میزبان مهدی رضایی و غلامرضا لاهوتی نژاد، دو تن از مداحان کهگیلویه و بویراحمدی بودیم که گفتگوی جالبی را با آن ها انجام داده ایم که در زیر آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

صبح زاگرس- مداحی را از چه زمانی شروع کردید؟

, صبح زاگرس- مداحی را از چه زمانی شروع کردید؟, صبح زاگرس- مداحی را از چه زمانی شروع کردید؟,

رضایی: مداحی را از کودکی و از زمانیکه با عزاداری امام حسین آشنایی پیدا کردم علاقه مند شدم اما به صورت رسمی 17 یا 18 سال است که مداحی می کنم.

, رضایی:, رضایی:,

 

,

صبح زاگرس-چه شد که به مداحی روی آوردید؟

, صبح زاگرس-چه شد که به مداحی روی آوردید؟, صبح زاگرس-چه شد که به مداحی روی آوردید؟, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-,

رضایی: به واسطه شهادت امام حسین(ع) حرارتی در قلوب مؤمنین ایجاد شده است که این حرارت سردشدنی نیست و با توجه به اینکه اجداد و نیاکان ما از گذشته عرض ارادت خاص نسبت به اهل بیت داشتند این سنت سینه به سینه منتقل شده است.

, رضایی:, رضایی:,

 

,

صبح زاگرس- تا کنون با چه هیئت هایی همکاری و فعالیت داشتید؟

, صبح زاگرس- تا کنون با چه هیئت هایی همکاری و فعالیت داشتید؟, صبح زاگرس- تا کنون با چه هیئت هایی همکاری و فعالیت داشتید؟, صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- ,

رضایی: غالبا در اکثر هیئت های شهر یاسوج  و شهرهای اطراف و یا حتی برخی از استانهای همجوار برنامه و جلساتی داشتیم اما هیئت اصلی که در آن فعالیت دارم هیئت ثارالله یاسوج است که در حسینیه ثارالله برگزار میشود و  مختص به هیئت رزمندگان است. البته گاهی اوقات در برخی از دانشگاه های شهر یاسوج در رشته جغرافیا تدریس میکنم.

, رضایی: , رضایی: ,

, ,

صبح زاگرس-تحصیلات خود را تا چه حد ادامه داده اید؟

, صبح زاگرس-تحصیلات خود را تا چه حد ادامه داده اید؟, صبح زاگرس-تحصیلات خود را تا چه حد ادامه داده اید؟,

رضایی: در مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافیا فارغ التحصیل شده ام.

, رضایی: , رضایی: ,

 

,

صبح زاگرس- آیا اهل ورزش هستید؟

, صبح زاگرس- آیا اهل ورزش هستید؟, صبح زاگرس- آیا اهل ورزش هستید؟, صبح زاگرس- , صبح زاگرس- ,

رضایی: بله، ورزش مورد علاقه ام شنا است و گاهی اوقات کوهنوردی هم می روم.

, رضایی: , رضایی: ,

 

,

صبح زاگرس- علت موفقیت تان چه بوده است؟

, صبح زاگرس- علت موفقیت تان چه بوده است؟, صبح زاگرس- علت موفقیت تان چه بوده است؟, صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- ,

رضایی: لطف خداوند بوده است و تا زمانیکه عنایت خدا نباشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد و در جهت دیگر قرآن می فرماید: تلاش و اراده انسان در هر رشته ای که باشد چه در عرصه ورزشی، چه در عرصه کار عمرانی موفق خواهد بود، البته برخی استعدادها ذاتی است اما بقیه افراد عادی را می توان با تلاش و فعالیت و برنامه ریزی و شیوه صحیح کار همه این ها دست به دست هم میدهد تا انسان بتواند به موفقیت خود برسد یعنی لطف خدا و تلاش انسان در این موفقیت ها دخیل است.

, رضایی: , رضایی: ,

 

,

از چه کسی الگو گرفتید و مشوق شما چه کسی بود؟

, از چه کسی الگو گرفتید و مشوق شما چه کسی بود؟, از چه کسی الگو گرفتید و مشوق شما چه کسی بود؟,

رضایی: به معنای واقعی در این زمینه کسی مشوقم نبوده است اما در هیئت ها و مجالس مذهبی که رفتم این انگیزه و علاقه در من ایجاد شد که همه این ها دست به دست هم داد و توانستم به این جایی که هستم برسم. با توجه به اینکه الگوهای بسیار خوبی در اسلام بوده است و یکی از انان برای جوانان امروز حقیقتا شهدا بودند و در انتخاب مسیر ما تأثیر داشت.

, رضایی:, رضایی:,

 

,

صبح زاگرس- نظر شم درباره برخی از سبک های مداحی چیست؟

, صبح زاگرس- نظر شم درباره برخی از سبک های مداحی چیست؟, صبح زاگرس- نظر شم درباره برخی از سبک های مداحی چیست؟, صبح زاگرس- نظر شم درباره برخی از سبک های مداحی چیست؟, صبح زاگرس- نظر شم درباره برخی از سبک های مداحی چیست؟, صبح زاگرس- نظر شم درباره برخی از سبک های مداحی چیست؟, صبح زاگرس- نظر شم درباره برخی از سبک های مداحی چیست؟,

رضایی: اگر کسی بخواهد برای امرار و معاش عزاداری کند فقیر می شود. متاسفانه در این عرصه کسانی هستند که با پا گذاشتن  در این عرصه چند چیز آنان را غافل می کند، گاهی اوقات احساس می کنند که اهل بیت علیه السلام برای معاش است، متاسفانه در بازار فضای بدی ایجاد شده است و هرکسی از راه رسیده است یک آهنگ خوانده که خیلی از آنان در شأن اهل بیت نیست.

, رضایی:, رضایی:,

, ,

اشعاری که در وصف اهل بیت سروده می شود خیلی سخیف است در صورتیکه خداوند فرموده است که همه عالم هستی را به حرمت اینان آفریده ام، باید مراقب باشیم که اگر برای مشهور شدن این اشعار را می سراییم قطعا در دراز مدت تاوان آن را پس خواهیم داد چون هدف اصلی اهل بیت این است که با تحیت و طهارتی که در وجود ما وجود دارد به توحید و خداوند و غایت خداوند برسیم.

,

 

,

صبح زاگرس- سخن پایانی؟

, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟,

رضایی: سر بریده امام حسین (ع) در بالای نیزه این آیه را تلاوت می کرد: «یا ایتها النفسُه المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه...» یعنی رضایت خداوند را باید در راس همه کارها و امور خود قرار دهیم و مواظب باشیم که در این مسیر خود را گم نکنیم، واقعا راه سختی است و انسان باید بر خود غالب باشد، در پایان توصیه ام این است که در هر کاری خدا را مد نظر قرار دهیم، چراکه اگر این هدف نباشد در طول مسیر شکست خواهی خورد و این راهی است که باید با اخلاص و معنویت طی شود.

, رضایی: , رضایی: ,

**************************************************************************

,

غلامرضا لاهوتی نژاد متولد 19 اردیبهشت 1338 و ساکن شهر یاسوج است که دیپلم خود را سال 1357 در شهر گچساران در رشته طبیعی (علوم تجربی) گرفته و در سال های 58 تا 59 در جهاد مشغول به کار بوده است.

,

 وی به عنوان عکاس و فیلمبردار از تهران به یاسوج مهاجرت کرد و اینک به مناسبت ایام ماه محرم گفتگوی کوتاهی را با وی انجام داده ایم که در زیر آمده است:

,

 

,

صبح زاگرس- مداحی را از چه زمانی شروع کردید؟

, صبح زاگرس- مداحی را از چه زمانی شروع کردید؟, صبح زاگرس- مداحی را از چه زمانی شروع کردید؟, صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- ,

لاهوتی نژاد: زمانی که پنج سال بیشتر نداشتم در یک هیئت، اسبی که به صورت نمادین در مراسم تعزیه امام حسین (ع) آورده بودند را دیدم و نظرم را به خود جلب کرد که از صاحب آن اسب خواستم افسار این اسب را به دست من دهد او نیز مشروط بر اینکه باید قطعه شعر« ای ذوالجناح باوفا کو حسین من، نور دوعین من» را بخوانم افسار این اسب را به دست من داد و این کار جرقه ای بود که در ابتدای کار برای من زده شد و ادامه دادم در حالی که که اصلا سواد خواندن و نوشتن نداشتم.

, لاهوتی نژاد: , لاهوتی نژاد: ,

, ,

صبح زاگرس- آیا در جنگ تحمیلی حضور داشتید؟

, صبح زاگرس- آیا در جنگ تحمیلی حضور داشتید؟, صبح زاگرس- آیا در جنگ تحمیلی حضور داشتید؟, صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- ,

لاهوتی نژاد: دوستی در سپاه استان داشتم که با پیشنهاد او به جبهه رفتم، در آن موقع یعنی زمانیکه 22 سال سن داشتم دوربین فیلمبرداری خریدم که در جنگ از صحنه های نبرد  فیلمبرداری کنم و سه بار این توفیق را داشتم که در دفاع مقدس حضور پیدا کنم، آن موقع از جنگ به دلیل سن کمی که داشتیم می ترسیدیم و داستان زندگی من مانند «قصه ی لیلی با من است» بود.

, لاهوتی نژاد: , لاهوتی نژاد: ,

 

,

صبح زاگرس- تحصیلات خود را تا کجا ادامه دادید؟

, صبح زاگرس- تحصیلات خود را تا کجا ادامه دادید؟, صبح زاگرس- تحصیلات خود را تا کجا ادامه دادید؟, صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- ,

لاهوتی نژاد: من تا دیپلم طبیعی قدیم بیشتر درس نخواندم چون در سال 57 دانشگاه ها تعطیل شد و در ان موقع نیز استطاعت مالی نداشتم که بتوانم به ادامه تحصیل بپردازم.

, لاهوتی نژاد: , لاهوتی نژاد: ,

اعتقاد دارم نباید به مدرک توجه کنیم بلکه باید به بار این اندیشه ها توجه کنیم، با توجه به حدیث امام علی(ع) که می فرماید: شخص در زیر زبان خود پنهان است، «تا شخص سخن نگفته باشد/عیب و هنرش نهفته باشد».

,

در جلساتی که گاهی اوقات شرکت می کنم از من میپرسند که مدرک شما چیست و من هم با افتخار می گویم که دیپلم طبیعی نظام قدیم دارم.

,

, ,

صبح زاگرس- علت موفقیت خود در زمینه مداحی و یا موسیقی چه بوده است ؟

, صبح زاگرس- علت موفقیت خود در زمینه مداحی و یا موسیقی چه بوده است ؟, صبح زاگرس- علت موفقیت خود در زمینه مداحی و یا موسیقی چه بوده است ؟, صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس- , صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-, صبح زاگرس-,

 لاهوتی نژاد: قبل از هر چیز از خدای خود سپاسگذارم و هرچیزی که دارم چه در زمینه مداحی و چه در زمینه موسیقی از محبت های خداوند است.

, لاهوتی نژاد: , لاهوتی نژاد: ,

 

,

صبح زاگرس- سخن پایانی؟

, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟, صبح زاگرس- سخن پایانی؟,

لاهوتی نژاد: همان گونه که در جلسات می شنویم امام حسین (ع) فرمودند من برای احیای دین امت جدم پیامبر اسلام (ص) که همانا امر به معروف و نهی از منکر است قیام کردم،  پاسداشت رسالت فرهنگی عاشورا بسیار سخت و مهم است، وقتی عاشق، معشوق خود را دوست دارد به سمت معشوق کشیده می شود، به جرات می توان گفت ادامه عاشورا همین جنگی است که در دنیا وجود دارد و مسلمانان را از بین می برند و کفار سکوت می کنند و امیدوارم جریان شکیبا و شایسته امام حسین که از 1400 سال پیش ادامه داشته است به همین شکل با صلابت و با وقار ادامه پیدا کند، همین کسانی که ما را تهدید و تحریم میکنند، در زیر آب فرو می روند.

, لاهوتی نژاد: , لاهوتی نژاد: ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه