اخبار داغ

واکنش بغداد به موضع سفیر انگلیس درباره دولت آینده

واکنش بغداد به موضع سفیر انگلیس درباره دولت آینده
معاون رئیس جمهور و رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق گفت که ائتلاف البناء هنوز تا این لحظه روی یک نامزد مشخص برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور توافق نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه تلویزیونی "ان آر تی"، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون امروز در توییتی نوشت: "ائتلاف البناء تاکنون درباره نامزد مشخصی برای نخست‌وزیری توافق نکرده است".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود:" ائتلاف البناء سازوکار مشخصی را برای انتخاب نامزد پست نخست وزیری تدوین کرده است".

,

منصور البعیجی نماینده ائتلاف البناء پیش از این گفته بود که نامزد ریاست دولت هنوز نهایی نشده است و آنچه درباره نام نامزد نخست وزیری مطرح است، صرفا مطالب رسانه‌ای است و نه بیشتر.

,

وی افزود: تفاهم‌های پیشرفته‌ای بین ائتلاف‌های البناء و الاصلاح درخصوص انتخاب نخست وزیر بر اساس ویژگی‌های تعیین شده از سوی مرجعیت عالی دینی عراق وجود دارد.

,

البعیجی گفت: مذاکرات و تفاهم‌ها بین ائتلاف البناء و دیگر فراکسیون‌های سیاسی برای انتخاب شخصیت مناسب برای نخست‌وزیری در جریان است و باید وی فردی قوی و توانمند برای مدیریت کشور در برهه آینده باشد و این امر در طول روز‌های آینده نهایی خواهد شد.

,

تاکید الحلبوسی بر تقویت وحدت و گذر از اختلافات

,

رئیس پارلمان عراق در پیامی شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را به ملت عراق و آزادگان جهان تسلیت گفت و خواستار آن شد که این "مناسبت دردناک فرصتی برای تقویت معانی وحدت و برادری و گذر از تفرقه و اختلاف باشد.

,

الحلبوسی افزود: عراقی‌ها و جهان امروز بیش از هر چیز به الگو برداری از اخلاق امام حسین (ع) و الهام گرفتن از درس‌های انقلاب عظیم ایشان نیاز دارند.

,

واکنش عراق به موضع سفیر انگلیس درباره دولت آینده

,

وزارت خارجه عراق امروز از موضعگیری توییتری سفیر انگلیس در بغداد درباره دولت آینده عراق ابراز تعجب کرد.

,

احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی آورده است: "وزارت خارجه عراق ابراز تعجب خود را از توییت سفیر انگلیس در بغداد و سخنش درباره ماهیت ماموریت دولت آینده عراق ابراز می‌دارد".

,

وی افزود: "وزارت خارجه عراق تاکید می‌کند که تصمیم گیری درخصوص تشکیل دولت عراق، یک تصمیم گیری ملی و عراقی محض است و ماموریت‌های محول شده به این دولت، همان خواسته‌های مردم است که پارلمان عراق نمایندگی این خوسته‌ها و نظارت بر تامین آن را برعهده دارد و وزارت خارجه عراق امیدوار به حمایت بین المللی و منطقه‌ای از فرایند سیاسی عراق به طور کل در راستای تضمین حاکمیت این کشور است.

,

محجوب گفت: عراق امروز مراحل فرایند سیاسی را بر مبنای قانون اساسی تکمیل می‌کند. این امر با انتخاب رئیس پارلمان و معاونانش آغاز شده و ما در مسیر انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر مامور تشکیل دولت براساس اصول حرفه‌ای و کاردانی حرکت می‌کنیم که این دولت برای تحقق دستاورد‌ها و گذر از موانع تلاش خواهد کرد تا عراق جایگاه شایسته خود در سطح منطقه‌ای و بین المللی را بازیابد و ثروت هایش برای بازسازی و رفاه و امنیت با کمک و حمایت برادران و دوستان و جامعه بین المللی بکار گرفته شود.

,

در همین راستا، یک نماینده ائتلاف سائرون در عراق از دخالت برخی سفرا در عراق در موضوع تشکیل دولت آینده این کشور انتقاد کرد و از دولت خواست تا نقش خود را در اجازه ندادن به هر کشوری برای دخالت در امور داخلی عراق در راستای حفظ استقلال و حاکمیت این کشور ایفا کند.

,

حمد الله الرکابی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با کمال تاسف، ما هر از چند گاهی اظهارات و توییت‌های سفرای برخی کشور‌ها را می‌شنویم و می‌خوانیم که آخرین مورد توییت سفیر انگلیس در عراق بود و آن‌ها درباره وضعیت سیاسی عراق و روند تشکیل دولت آینده صحبت می‌کنند و با این کار از حیطه کار دیپلماتیک خود گذر کرده و در امور داخلی عراق دخالت می‌کند.

,

منبع:تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه