اخبار داغ

تظاهرات در جنوب یمن در اعتراض به امارات

تظاهرات در جنوب یمن در اعتراض به امارات
شماری از مردم شهر البریقه در جنوب یمن در اعتراض به سیاست‌های ائتلاف سعودی-اماراتی تظاهرات کردند؛ برخی منابع گفتند این تظاهرات در حمایت از دولت مستعفی و در اعتراض به امارات بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنوب یمن که تحت کنترل شبه‌نظامیان وابسته به القاعده یا ائتلاف سعودی-اماراتی و دولت مستعفی یمن قرار دارد، هر روز شاهد ناآرامی، نارضایتی و اعتراض است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

منابع یمنی گزارش دادند که امروز پنجشنبه، شماری از مردم شهر البریقه در استان عدن، برای اعتراض به ائتلاف سعودی-اماراتی و تصحیح سیاست‌های خود در جنوب یمن، تظاهرات کردند.

,

وبگاه خبری «وکالة الصحافة الیمنیه» از طرفداران دولت نجات ملی در صنعاء، این تظاهرات را علیه ائتلاف سعودی-اماراتی توصیف کرد و نوشت که «ده‌ها نفر از مردم البریقه، مسئولیت وخامت اوضاع اقتصادی یمن از جمله گرانی و کاهش ارزش پول ملی و وخامت اوضاع امنیتی را بر عهده ائتلاف (سعودی-اماراتی) دانستند.

,

این وبگاه خبری نوشت که معترضان، از سیاست‌های ائتلاف و همچنین دولت امارات بشدت ابراز خشم و نارضایتی کردند.

,

همزمان، وبسایت «عدن تایم» گزارش کرد که این تظاهرات که بزرگ هم نبوده، در حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن (و در اعتراض به امارات) برگزار شده، اما این تظاهرات شکست خورده است.

,

عدن تایم نوشت، فراخوان‌هایی که طرفداران هادی از جمله فرماندار البریقه و «هانی الیزیدی» از سران جنبش النهضیه، برای تجمع بزرگ امروز صبح در شهر البریقه در استان عدن داده بودند، شکست سختی خورد، چون پاسخی از جانب مردم جز چند ده نفر نگرفت که آنان نیز کارمندان چند اداره دولتی در شهر بودند و تعداد قلیلی از مردم.

,

بنا بر گزارش عدن تایم، طرفداران هادی در مقابل مقر «شورای محلی» تجمع کردند و صرفا به نشستن در آنجا و حمل تصاویری از هادی و گوش دادن به سخنرانی الیزیدی اکتفا کردند.

,

عدن تایم نوشت، تصاویری که از این تجمع منتشر شده، تمسخر فعالان در فضای مجازی را برانگیخته و آنان گفته‌اند که این چنین فعالیت‌های شکست‌خورده‌ای بیشتر تخریب وجهه منصور هادی است.

,

شهر‌های جنوبی یمن از زمان عقب‌نشینی و خروج ارتش و انصارالله یمن از آن، دچار ناامنی و نابسامانی است.

,

وبگاه «یمن مونیتور» از حامیان عربستان سعودی در یمن، در گزارشی در خصوص جنوب یمن نوشته است که مناطقی که عربستان در آن حضور دارد مثل استان شبوه، وادی حضرموت یا المهره، شاهد وضعیت مرتب‌تری است، اما استان‌هایی مثل عدن، لحج، الضالع و ساحل حضرموت که تحت کنترل امارات قرار دارد، شاهد آشوب، ناامنی، راهزنی و آتش‌زدن تصاویر سران کشور‌های عضو ائتلاف (سعودی-اماراتی) است به طوری که کنترل وضع این مناطق از دست خارج شده است.

,

آنچه در جنوب یمن در جریان است، کشمکش میان دو جریان کلی سعودی و اماراتی است. عربستان سعودی تلاش می‌کند با مستقر کردن منصور هادی در عدن، دولت او را بر اوضاع جنوب یمن مسلط کند؛ امری که امارات مخالف آن است و گاهی شبه‌نظامیان وابسته به القاعده نیز در این زمین بازی می‌کنند.

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه