اخبار داغ

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در نماز جمعه تهران:

آقای ترامپ! خاورمیانه از دستت رفته است

آقای ترامپ! خاورمیانه از دستت رفته است
امام جمعه موقت تهران به ترس دنیای استکبار از حرکت طوفانی و کوبنده کشورهای اسلامی اشاره کرد و خطاب به رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: خاورمیانه از دستتان رفته و زمان خداحافظی با رژیم اشغالگر فرا رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۳۰ شهریور ۹۷) تهران ضمن توصیه خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: جامعه اسلامی هنگامی طعم شیرین امنیت در حوزه‌های مختلف را می‌چشد که پیشوا و الگوی صالح را انتخاب کند و در کنار او قدم بردارد. هیچ جامعه‌ای بدون شناخت امام و مقتدای صالح به امنیت مطلوب دست نخواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز,

وی با بیان اینکه عاشورا منطق عملی چگونه زیستن است، ادامه داد: ما با دو حوزه اندیشه و عمل مواجه هستیم و اسلام هم تاکید ویژه‌ای بر حوزه عمل دارد. خداوند هم در قرآن می‌فرماید که سرنوشت انسان محصول اعمال اوست.

,

خطیب موقت جمعه تهران تاکید کرد: حرکت امام حسین(ع) نوعی حرکت اجتماعی کاملا سیاسی بود. ایشان این حرکت سیاسی را از آغاز حرکتشان از مدینه اعلام کردند. هنگامی که حاکم مدینه حضرت را به بیعت با یزید دعوت کرد، سیدالشهدا(ع) فرمودند “ما اهل بیت پیامبر و جایگاه فرود رحمت خداوند هستیم. یزید هم فردی فاسق است و بدانید که شخصیتی چون من با فردی چون یزید هرگز بیعت نمی‌کند. ما صبح می‌کنیم و شما هم صبح می‌کنید و مشخص می‌شود که کدامیک از ما مستحق حکومت هستیم”.

,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه افزود: یزید از کمترین صلاحیت برای حاکمیت برخوردار نبود. در مسیر حرکت‌ امام بزرگوار جمع کثیری به حضرت ملحق شدند چرا که تصور می‌کردند که امام حسین(ع) بر مسند قدرت قرار می‌گیرند.

,

وی به خطبه‌های امام حسین(ع) پس از شهادت حضرت مسلم(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند “هر که می‌خواهد از من جدا بشود از من فاصله بگیرد”. در روایات آمده که افراد زیادی در همان جا از حضرت جدا شدند. مورخین و محققین هدف حضرت از ایراد سخنان صریح را جداسازی اهل بصیرت از سیاهی لشکرها می‌دانند.

,

خطیب موقت جمعه تهران یادآور شد: کسانی که در سپاه یزید حضور داشتند، دنیاطلب بودند و گندم ری را می‌خواستند. امام حسین(ع) راه را برای حرکت‌های انقلابی باز کردند که انقلاب بزرگ اسلامی ایران از جمله آن‌ها بود.

,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به تبیین پیام‌های عاشورا پرداخت و مطرح کرد: دفاع مقدس محصول مقاومت مادران شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است. نقش شما در دفاع مقدس محوری بود و امروز هم همین‌طور است.

,

وی ادامه داد: همسر زهیر بود که از او پرسید که چرا دعوت فرزند پیامبر را جواب نمی‌دهد و همین حرفش باعث شد تا زهیر بلند شود و به همسرش بگوید “تو آزادی. با برادرت راه کوفه را پیش بگیرید چرا که من راه حسین را انتخاب کرده‌ام”.

,

خطیب موقت جمعه تهران خطاب به بانوان یادآور شد: امروز هم شما می‌توانید نظام خانواده را استحکام ببخشید. همسران شما در جامعه کارگری و کارمندی تحت فشار هستند و شما نقش تعیین‌کننده‌ای دارید. شما با حضور در مغازه‌ها و خرید کالای مورد نیاز و نه اضافه، به فروشندگان بیاموزید که آن‌ها هم انصاف را رعایت کنند.

, .,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف برای هموار کردن مسیر برای آیندگان ادامه داد: دفاع مقدس به جبهه قدرتمند عراق در سپاه بدر درس مقاومت داد. منطق عملی عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد و امروز نیز بار دیگر باید تکرار شود.

,

وی به سابقه مقاومت ملت ایران در صحنه‌های مختلف اشاره کرد و خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ! تو با ملتی مواجه هستی که تجربه چهار دهه گذشته آن پیش روی توست. میان آنان و ورودشان به آبشخور مرگ هیچ چیزی حائل نمی‌گردید.

, .,

آقای ترامپ! خاورمیانه از دستت رفته است. خطیب موقت جمعه تهران با بیان این جمله مطرح کرد: سخن نتانیاهو این است که اگر در برابر حرکت کوبنده و پرقدرت کشورهای اسلامی کوتاه بیاییم، باید با رژیم اشغالگر خداحافظی کنیم. آقای نتانیاهو! سرویس‌های اطلاعاتی شما خوب می‌دانند که زمان خداحافظی فرا رسیده است.

,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: خوب می‌دانید که امروز مردم غیور غزه و فلسطین در چه جایگاهی از قدرت قرار دارند. مدیران هم امروز باید از عاشورا اولا درس سلوک عملی مبتنی بر معرفت را بیاموزند و در راه دانش و علم قدم بردارند.

,

وی بر همین اساس ادامه داد: از عاشورا باید درس مقتداشناسی و ثابت قدم بودن در کنار وی چون زهیر بگیریم. ما باید امروز کلام زهیر مبنی بر “اگر دنیا همیشگی و جاودان و یاری و پشتیبانی تو موجب جدایی از دنیا بود، ما شهادت در رکاب تو را بر دنیای ابدی ترجیح می‌دهیم” را زمزمه کنیم چرا که این حرف، سخن جبهه مقاومت است.

, .,

خطیب موقت جمعه تهران به لزوم تداوم راه عاشورا برای رسیدن به آزادی و عدالت تاکید کرد و گفت: در سایه آزادی است که وحدت ملی و مردم‌سالاری دینی حاصل می‌شوند. آزادی از عبودیت دیگران و هوای نفس نیز از درس‌های مهم عاشوراست.

,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به جنبه‌های مختلف عدالت اجتماعی هم اشاره کرد و یادآور شد: باید با تحکیم وحدت و نقد منصفانه و ناصحانه در راه دستیابی به عدالت اجتماعی قدم برداریم. عدالت اجتماعی ثمره امنیت اعتقادی است.

,

وی هم‌چنین در اظهارات پایانی‌اش خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی راهش را با رابطه امت و امام
آغاز کرد و باید این راه را تداوم ببخشید. اگر تاکنون در برابر دنیای استکبار ایستاده‌ایم، در سایه چنگ زدن به این اصول بوده و آموزه‌های عاشورا در این عرصه فراوان است.

,
, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه