اخبار داغ

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه درس‌های قیام عاشورا است/برجام اجرا شد تا تحریم‌ها لغو شود

دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه درس‌های قیام عاشورا است/برجام اجرا شد تا تحریم‌ها لغو شود
ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، حضور مردم در عزاداری‌های دهه اول محرم را بسیار پرشور و باشکوه عنوان کردند و حضور مردم را مشتی محکم بر دهان آن‌هایی دانستند که می‌خواهند راه امام حسین (ع) را از یادها ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، حضور مردم در عزاداری‌های دهه اول محرم را بسیار پرشور و باشکوه عنوان کردند و حضور مردم را مشتی محکم بر دهان آن‌هایی دانستند که می‌خواهند راه امام حسین (ع) را از یادها ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

مشروح این خطبه ها را در زیر می‌خوانید:

,

 

,
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
, نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:, نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:,
 
,
 
,
دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه درس‌های قیام عاشورا است/جنگ تحمیلی تنها نمونه‌ای از فتنه‌های دشمنان است
,
دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه درس‌های قیام عاشورا است/جنگ تحمیلی تنها نمونه‌ای از فتنه‌های دشمنان است
, دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه درس‌های قیام عاشورا است/جنگ تحمیلی تنها نمونه‌ای از فتنه‌های دشمنان است, دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه درس‌های قیام عاشورا است/جنگ تحمیلی تنها نمونه‌ای از فتنه‌های دشمنان است,

 

,

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: سخنان بسیاری درخصوص دفاع مقدس وجود دارد.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را نتیجه درس‌هایی دانست که از قیام عاشورا گرفته شده است و تاکید کرد: از همین‌رو است که دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن این قیام است و با همه قدرت، تلاش می‌کند تا به مردم بقبولاند واقعه عاشورا  ۱۴۰۰ پیش رخ داده و دیگر تمام شده است.

نکونام خاطرنشان کرد: مردم ایران و همه مسلمانان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود دست یابند، باید پیام عزاداری امام حسین (ع) زنده بماند.

امام جمعه شهرکرد برگزاری اجتماع‌های بزرگ مردمی را تنها راه ارسال پیام حادثه عاشورا و امام حسین (ع) به دنیا عنوان و بیان داشت: خدا را شکر امسال شاهد حضور باشکوه هیئت‌های عزاداری بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۵۹ اشاره و گفت: این جنگ که علیه ایران تحمیل شد فقط یک ورق از مجموعه  فتنه‌هایی است که طی سال‌ها علیه مردم ایران شده است اما بحمدالله نتیجه این دشمنی‌ها باعث شد تا ملت ایران تبدیل به یک امت مقاوم و مستحکم شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه لردگان:
, امام جمعه لردگان:, امام جمعه لردگان:,
 
,
دوران دفاع مقدس به ما فرهنگ چگونه فکر کردن و چگونه عمل کردن را آموخت

 

,
دوران دفاع مقدس به ما فرهنگ چگونه فکر کردن و چگونه عمل کردن را آموخت
, دوران دفاع مقدس به ما فرهنگ چگونه فکر کردن و چگونه عمل کردن را آموخت, دوران دفاع مقدس به ما فرهنگ چگونه فکر کردن و چگونه عمل کردن را آموخت,

 

,

 

,

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه لردگان ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر می خواهید در قبر سختی نکشید سخن چینی نکنید گاهی یک سخن چین در جامعه باعث درگیری‌های زیاد و حتی کشت و کشتار می گردد.

وی، از هیئات مذهبی و مردم بپاس بر گزاری مراسمات عزاداری در دهه اول محرم تشکر کرد و گفت: امام حسین (ع) برای همیشه است نه برای محرم تنها، لذا همه باید از هدف قیام امام حسین (ع) درس بگیرند.

امام جمعه لردگان، با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) گفت: اگر نبود امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) قیام امام حسین (ع) در سکوت می ماند لذا امام سجاد (ع) چند نقش کلیدی داشت، بیان قیام عاشورا، تبعین معارف اسلامی و شاگردپروری و کادرسازی از نقش‌های کلیدی امام سجاد (ع) بود.

دوران دفاع مقدس برای ما فرهنگ چگونه فکر کردن و چگونه عمل کردن را آموخت

تاجزاد در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مقاطع مهم کشور ما دفاع مقدس است، این دفاع برای ما یک فرهنگ است، فرهنگ چگونه با دوست و دشمن بر خورد کردن؛ تجربه ثابت کرد اگر توکل بر خداوند و و خود باوری را داشته باشیم در دنیا موفق خواهیم بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس عناصری از قبیل ایمان، استقامت و توکل به خداوند باعث شد که در مقابل دنیا بایستیم و پیروز شویم، لذا اگر این عناصر در زندگی ما بوجود آمد امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

تاج زاد بیان داشت: روحانیون، دانشگاهی ها و اساتید و فرهنگیان وظیفه دارند این فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل های آینده بیان کنند.

وی گفت: پایدارى و بردبارى، دو ویژگى مهم ایثارگران و به‌ویژه آزادگان جنگ تحمیلى است که همچون اسراى دشت کربلا همواره باید با بیان خاطرات آنان براى نسل‌هاى امروز جاودانه بماند.

نقش مدارس و دانشگاه‌ها در پرورش نیروهاى انقلاب‌و مقابله با جنگ اقتصادى و روانى دشمن‌

امام جمعه لردگان در بخش دیگر سخنان خود گفت: همه ‌ساله آغاز مهرماه، نویدبخش فرا رسیدن بهار آموزش و تربیت است، مدارس و دانشگاه‌هاى کشور به‌عنوان پایگاه‌هاى تربیت مهم‌ترین عناصر انقلاب اسلامى یعنى نیروى انسانى مومن، متعهد و متخصص، در این روزها فرایند آموزشى و پرورشى خود را از سر مى‌گیرند.

وی افزود: بنا به گزارش مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزى آموزش عالى وزارت علوم، نزدیک ۴ میلیون دانشجو و حدود ۱۴ میلیون دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلى در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند. این آمارها که به زبان دیگر از حضور بیش از یک چهارم جمعیت فعال کشور در این قشر حکایت دارد به خودى خود؛ اهمیت غیرقابل انکار برنامه‌ریزى و احساس مسؤولیت در این حوزه را ضرورى‌ می‌سازد.

تاج زاد بیان داشت: از سویى با لحاظ کردن شرایط زمینه‌اى و اقتضائات امروزِ ایران، و بنا به فرموده‌ى رهبر معظم انقلاب، وجود سطوح مختلفى از جنگ با دشمنان و سلطه‌طلبان، موضوع آموزش و پرورش و آموزش عالى ابعاد جدید و مهم‌ترى مى‌یابد که نیازمند کنش‌گرى مسؤولین و مردم در سطوح مختلف است.

جنگ اقتصادى و خرید لوازم آموزشى ایرانى‌

خطیب جمعه لردگان گفت: مهم‌ترین عرصه‌ى جنگ نظام اسلامى با سران استکبار، عرصه اقتصاد است، با آغاز سال تحصیلى جدید، نیازهایى از قبیل پوشاک، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و... در این جمعیت از محصلین و دانشجویان براى خرید مایحتاج تحصیلى شان به‌وجود مى‌آید. در این مورد، جمعیت فرهنگیان و اساتید دانشگاهى نیز شریک هستند و براى آن‌ها نیز این نیازها به‌وجود مى‌آید. این گروه از کالاها به شکلى است که تولیدات داخلى در آن‌ها حرف براى گفتن دارند. لذا اگر در تریبون‌ها و نهادهاى فرهنگ‌ساز مانند شهردارى‌ها و... دست به تبلیغات بزنند مى‌تواند اقدام مؤثرى براى رونق بازار کالای ایرانی به‌حساب بیاید.

جنگ روانى و ضرورت حضور در بدنه دانشجویان‌

طى سال‌هاى اخیر و با رشد شبکه‌هاى اجتماعى در فضاى مجازى و حقیقى، عملیات روانى دشمن و استفاده از عناصر نرم براى تأثیرگذارى بر فضاى داخلى کشورها و ایجاد ناآرامى و ...، مورد توجه جدى قرار گرفته است. ناظر به شرایط کنونى وضعیت اقتصادى و اجتماعى در کشور و همزمان با آغاز سال تحصیلى، این امکان وجود دارد که بخشى از این طیف فعال و کم‌تر محافظه‌کار کشور یعنى دانشجویان و مسامحتاً دانش‌آموزان، محل طمع دشمنان و منافقین غرب قرار گیرند و در این بین به بازیچه‌ى جریان‌هاى خارج کشور مبدل شوند. ازاین‌رو جدى گرفتن و اهتمام نسبت به امور دانشجویان، حضور مسؤولین در دانشگاه و پاسخگویى به دغدغه‌ها و مسائل این قشر فعال جامعه، می‌تواند تا حدى به کاهش تأثیر هجمه‌هاى رسانه‌اى و عملیات روانى دشمن کمک نماید.

,
,
,
,
,
,
, دوران دفاع مقدس برای ما فرهنگ چگونه فکر کردن و چگونه عمل کردن را آموخت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نقش مدارس و دانشگاه‌ها در پرورش نیروهاى انقلاب‌و مقابله با جنگ اقتصادى و روانى دشمن‌,
,
,
,
,
,
,
,
, جنگ اقتصادى و خرید لوازم آموزشى ایرانى‌,
,
,
,
, جنگ روانى و ضرورت حضور در بدنه دانشجویان‌,
,
,

 

,
امام جمعه شهر فارسان:
, امام جمعه شهر فارسان:, امام جمعه شهر فارسان:,

 

,
برجام اجرا شد تا تحریم‌ها لغو شود/ وضع اقتصادی مردم بدتر از قبل شده است
, برجام اجرا شد تا تحریم‌ها لغو شود/ وضع اقتصادی مردم بدتر از قبل شده است, برجام اجرا شد تا تحریم‌ها لغو شود/ وضع اقتصادی مردم بدتر از قبل شده است,

 

,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر فارسان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: به‌ احتمال‌ زیاد هفته اول مهرماه آغاز بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی باشد که مجلس شورای اسلامی وظیفه خطیری در بررسى دقیق و کارشناسى لوایح مرتبط با FATF دارد.

وی افزود: بعد از اجرایى شدن برجام، روابط بانکى ایران على‏‌رغم وعده‏‌ها و انتظارات به حالت قبل از تحریم‏‌ها بازنگشت؛ و این چهار پنج سال معطلی برای برجام طبق وعده‌ها رفتن تحریم‌ها بود و برجام اجرایی شد این هم وضع ما، این هم وضع اقتصاد و مشکلات و سخت‌تر و غیرقابل‌ تحمل‌تر از این، دزدی‌ها و چپاول بیت‌المال است و بعضی از مسئولان بانکى و اقتصادى کشور دلیل رفع نشدن تحریم‌ها را مشکلات بانکى و عدم تطابق استانداردهاى بانکى با استانداردهاى جهانى بیان کردند.

وی تصریح کرد: حالا این سوال پیش می‌آید که چرا به مردم وعده دادید و فشار آوردید و برجام را تحمیل کردید و پیشرفت‌های هسته‌ای کشور را نابود کردید و  رفع این مشکل وزیر اقتصاد در اقدامى فراتر از اختیارات خود تعهدات مهمی به یک‌نهاد بین‌المللی با نام گروه ویژه اقدام مالى یا FATF براى اجراى استانداردهاى این نهاد ارائه داد.

ملک پور افزود: خرداد ۹۵ بود که این نهاد وضعیت ایران را از لیست سیاه به حالت تعلیق درآورد مشروط به این‏که ایران تمامى تعهدات ۴۱ گانه خود را طبق «برنامه اقدام» انجام دهد. بخشى از این تعهدات مربوط به حوزه اجرا بود که به نظر مى‌‏رسد از سوى دولت انجام‌گرفته است، بخشى دیگر نیازمند تصویب از سوى مجلس است بررسى این لوایح در مجلس با موجى از بحث و انتقاد در میان نخبگان و مردم همراه شد.

وی بیان داشت: به دلیل تعهدات جدید و زیادى که براى کشور ایجاد مى ‏کند و از طرف دیگر چالش ‏هاى بنیادین با تعاریف پایه‏ اى آن وجود دارد، بیشتر موردتوجه قرار گرفته است این مباحث و اظهارنظرها و خصوصاً مخالفت‏ هاى اجتماعى و مردمى در زمان بررسى لایحه الحاق ایران به این کنوانسیون، مجلس تصمیم گرفت تا دو ماه بررسى این لایحه را به تعویق بیندازد.

ملک پور به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با نمایندگان مجلس در ۳۰ خردادماه امسال، نظر خود را این‌طور بیان کردند، ((بعضى از این معاهدات بین‏‌المللى و کنوانسیون‌‏ها مواد مفیدى دارند. بنده هم در مورد همین چیزهایى که اخیراً در مجلس مطرح شد در این چند ماه اخیر، گفتم مجلس مستقلاً خودش قانون بگذراند. فرض کنیم [موضوع‏] مبارزه‏ى با تروریسم یا با پول‌شویی است؛ خیلى خوب، مجلس شوراى اسلامى یک مجلس رشید و عاقل و بالغى است و پشتوانه‏هاى کاریِ خیلى خوبى هم دارد؛ بنشینند یک قانون بگذرانند؛ این قانون، قانون مبارزه‏ى با پول‌شویی است، هیچ مشکلى هم ندارد، شرایط زیادى‏ هم ندارد و همان کارى که خود شماها مى‏خواهید بکنید، در این قانون مندرج است؛ این مهم است. هیچ لزومى ندارد که ما برویم چیزهایى را که نمى‏دانیم تَه آن چیست یا حتّى می‏دانیم که مشکلاتى هم دارد، به خاطر آن جهاتِ مثبت و جنبه‏هاى مثبت، قبول بکنیم)).

وی اظهار داشت: هرچند بیانات رهبر معظم انقلاب در رد کنوانسیون‏ ها و باز کردن مسیر قوانین داخلى صریح و شفاف بود اما بعد از جلسه ابهامات متعددى از سوى جریان‏ هاى حامى دولت مطرح شد. در نتیجه این جریان ‏ها قرار شده است لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالى تروریسم در مجلس بررسى شود. ضرورى است نمایندگان محترم مجلس توجه ویژه و دقت نظر لازم براى بررسى این لایحه داشته باشند تا دوباره کلاه سرمان نرود.

, FATF,
,
,
,
, FATF,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه شهر اردل:

, امام جمعه شهر اردل:, امام جمعه شهر اردل:,

 

,

ایستادگی در مقابل زورگویان و ظالمان پیام بزرگ دفاع مقدس/دشمنی آمریکا با ایران در دفاع مقدس کاملا آشکار شد

, ایستادگی در مقابل زورگویان و ظالمان پیام بزرگ دفاع مقدس/دشمنی آمریکا با ایران در دفاع مقدس کاملا آشکار شد, ایستادگی در مقابل زورگویان و ظالمان پیام بزرگ دفاع مقدس/دشمنی آمریکا با ایران در دفاع مقدس کاملا آشکار شد,

 

,

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به خطبه ۲۰۳ نهج البلاغه"إنّما الدُّنیا دارُ مَجازٍ ، و الآخِرةُ دارُ قَرارٍ ، فَخُذُوا مِن مَمَرّکُم لِمَقَرِّکُم" اظهار داشت: شرح و ترجمه این خطبه این است که اى مردم، این دنیا سرایى است که گذرگاه شماست و آخرت، سرایى است پایدار. پس از این سراى که گذرگاه شماست براى آن سراى که قرارگاه شماست، توشه برگیرید.

حجت السلام بهرامی فرمود: امام علی(ع) در این خطبه کوتاه و پرمعنا به نکاتی چون دنیا گذرگاهى بیش نیست و جایگاه اصلى انسان سراى آخرت است و باید از این گذرگاه براى منزلگاه حقیقى بهره گیرى کرد، انسان باید روح خود را از دنیا بیرون فرستد پیش از آنکه جسم او بیرون مى رود، دنیا دار امتحان و صحنه آزمون است، هنگام خروج انسان از دنیا مردم به اموالى که از خود باقى گذاشته مى نگرند و فرشتگان به اعمالى که از پیش فرستاده اند اشاره می‌کند.


وی افزود: بسیارى از مشکلات از اینجا ناشى مى شود که انسان دنیا را سراى باقى مى نگرد، از این رو به اندوختن مال و ثروت، از هر طریق و به هر قیمت مى پردازد و در صرف آن براى مقاصد خیر بخل مى ورزد و بر این اساس مرتکب اعمال خلاف فراوانى مى شود و توبه را به تأخیر مى اندازد.

ایستادگی در مقابل زورگویان و ظالمان پیام بزرگ دفاع مقدس/دشمنی آمریکا با ایران در دفاع مقدس کاملا آشکار شد

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با اشاره به در پیش بودن سالروز آغاز جنگ تحمیلی افزود: هفته دفاع مقدس را پیش رو داریم که نشان دهنده هشت سال دفاع همه جانبه اقوام مختلف ایران اسلامی علیه دشمن بعثی بود که سرانجام پیروز شدیم.

بهرامی گفت: حمایت آمریکا از رژیم بعثی عراق در جنگ علیه ایران روند تدریجی و رو به فزونی داشته که با ایستادگی و جانفشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اهداف شوم این رژیم جنایتکار برملا شد.

وی بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثار جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ مقاومت که همان فرهنگ عاشورایی است به نسل های امروز از وظایف عمده ما در شرایط کنونی است.

امام جمعه شهر اردل ادامه داد: همچنین طی هفته آینده و در روز پنجم مهرماه سالروز شکست حصر آبادان را پیش رو داریم که یکی از عملیات های ویژه ایران در دوران دفاع مقدس بشمار می رود که همه جهانیان از این عملیات متعجب شدند.

بهرامی با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید افزود: مدارس بهترین فرصت برای آموختن درس ایثار و فداکاری به دانش آموزان است.

,
,
,
,
,
,
,
, ایستادگی در مقابل زورگویان و ظالمان پیام بزرگ دفاع مقدس/دشمنی آمریکا با ایران در دفاع مقدس کاملا آشکار شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه