اخبار داغ

امام جمعه موقت سمنان:

روزی که قداست ارزش‌ها از میان برود، روزِ حسین‌کشی است/ خواصِ اهل دنیا امام حسین(ع) را به مسلخ بردند

روزی که قداست ارزش‌ها از میان برود، روزِ حسین‌کشی است/ خواصِ اهل دنیا امام حسین(ع) را به مسلخ بردند
امام جمعه موقت سمنان گفت: روزی که قداست ارزش‌ها از میان برود، حتی اگر سینه‌زنی‌ها، عزاداری‌ها و انفاق‌ها پابرجا باشد، روز حسین‌کشی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با حضور جمعی از مردم در مصلی این شهر و به امامت حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

عبدوس در بخشی از خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی امیدواری به جوانان گفت: نسل جوان ما، عهدشکنی‌ها، خباثت‌ها و رذالت‌های آمریکا و اذناب او، اروپا، برخی از کشورهای رذل عربی و نیز اقدامات ناجوانمردانه محتکران اقتصادی و بی‌تدبیری‌های مسئولان را می‌بینند، تجربه می‌کند و خود به میدان می‌آید.

,

وی با بیان این که جوانان ما ادوار مختلفی از سیاست را پشت سر گذاشته‌اند گفت: بی‌تردید جوانان در آینده بر تمامی عرصه‌ها مسلط خواهند شد و یقینا با کمک همین جوان‌ها و به واسطه عمل به اصول اقتصاد مقاومتی پیروز خواهیم شد.

,

امام جمعه موقت سمنان با استناد به سخن دیگری از رهبر معظم انقلاب با این مضمون که خواصِ اهل دنیا، امام حسین(ع) را به مسلخ بردند، گفت: روزی که قداست ارزش‌ها از میان برود، حتی اگر سینه‌زنی‌ها، عزاداری‌ها و انفاق‌ها پابرجا باشد، روز حسین‌کشی است.

,

عبدوس در تبیین معنای لعن به «اول، ثانی، ثالث و رابع» در زیارت عاشورا به سخنی از شیخ طوسی در ارتباط با قداست‌زدایی و قبح‌شکنی اشاره کرد و گفت: شیخ طوسی می‌گوید مقصود از «اول» قابیل، «ثانی» عاقر شتر صالح پیامبر، «ثالث» قاتل یحیی پیامبر و «رابع» ابن‌مجلم است که اولی قبح برادرکشی، دومی قبح مخالفت با آیت خدا، سومی قبح‌ پیامبرکشی و چهارمی قبح ترور امام معصوم را شکستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه