اخبار داغ

انتقاد تند روسیه از سیاست‌های آمریکا در قبال فلسطین

انتقاد تند روسیه از سیاست‌های آمریکا در قبال فلسطین
نماینده روسیه در شورای امنیت گفت، برخوردهای یک‌جانبه آمریکا به تلاش‌های بین المللی برای حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل آسیب جدی زده و عواقب منفی به همراه داشته، ولی هنوز برای لغو این تصمیمات دیر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری «تاس»، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل‎ تاکید کرد که برخوردهای آمریکا به تلاش‌های جمعی برای حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل لطمه جدی زده، ولی هنوز برای تجدیدنظر در این باره دیر نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نبنزیا شب گذشته در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت گفت: «علائم بسیاری وجود دارد که گویای تلاش برای تضعیف تلاش‌ها برای حل و فصل مناقشه خاورمیانه، از جمله از سوی آمریکاست. تصمیم گیری اخیر این کشور درباره به رسمیت شناختن قدس، بعنوان پایتخت اسرائیل، تعطیلی نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن و همچنین امتناع از ادامه ارائه کمک‌های انسان دوستانه به دو بیمارستان در شرق شهر قدس را چیز دیگری بغیر از این نمی‌توان نامید.»

,

این دیپلمات روس افزود: «چنین اقداماتی از سوی آمریکا ضربه بسیار جدی به تلاش‌های بین المللی برای حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل و به طور کلی مشکلات در خاورمیانه وارد کرده است. البته هنوز برای لغو این تصمیمات که عواقب سنگینی برای دورنمای روند صلح و گره خوردن روند حل و فصل اوضاع دارد، دیر نشده است.»

,

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین ابراز اطمینان نمود که لازم است تا همکاری‌های بین المللی، از جمله در چارچوب گروه چهارجانبه حل و فصل مناقشه خاورمیانه (روسیه، آمریکا،، اتحادیه اروپا و سازما ملل) که موثرترین روند و مورد تایید شورای امنیت بود، ازسر گرفته شود.

, نماینده روسیه در سازمان ملل,

** پیشنهاد میزبانی مسکو برای دیدار رهبران فلسطین و اسرائیل همچنان به قوت خویش باقی است

, ** پیشنهاد میزبانی مسکو برای دیدار رهبران فلسطین و اسرائیل همچنان به قوت خویش باقی است,

این دیپلمات بلندپایه همچنین اعلام نمود که روسیه بار دیگر حاضر است تا ابتکارعمل خود درباره سازماندهی نشستی بین رهبران فلسطین و اسرائیل در مسکو را سازماندهی کند.  وی گفت: «در این راستا بسیار ضروری است تا از تصمیمات یکجانبه خودداری شود. صحبت بر سر توقف فعالیت مجدد اسرائیل در زمینه شهرک سازی برای یهودیان در سرزمین‌های اشغالی متعلق به فلسطینیان است که باعث تحریک خشونت از سوی هر دو طرف می‌شود.»

,

نبنزیا همچنین تأکید کرد که وضعیت انسانی نامناسب مردم فلسطین به خصوص در نوار غزه را نباید فراموش کرد و به همین دلیل لازم است تا تلاش‌های بین المللی برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این منطقه از سر گرفته شود.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه