اخبار داغ

رشد ۶۲ درصدی نذورات تهرانی‌ها در عید قربان

رشد ۶۲ درصدی نذورات تهرانی‌ها در عید قربان
از کمک یک میلیارد و هشتصد میلیون تومانی مردم در جشن عاطفه‌ها تا رشد ۶۲ درصدی نذورات مردمی استان تهران در عید قربان از جمله اخبار خوش مربوط به نوع دوستی و دستگیری از نیازمندان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مردم نوع دوست و مراکز کمیته امداد در استان تهران در طی هفته گذشته کمک‌ها و خدمات مختلفی را به مددجویان ارائه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*مردم استان تهران بیش از ۱.۸ میلیارد تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند

, *مردم استان تهران بیش از ۱.۸ میلیارد تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند,

حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها در چهارشنبه ۱۴ شهریورماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد، گفت: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها ۱۱ مهرماه سال جاری در مدارس برگزار می‌شود که در این روز کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان دریافت  و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا می‌شود.

,

وی یادآور شد: خیران می‌توانند در جشن عاطفه‌ها کمک‌های غیر نقدی خود را شامل لوازم‌التحریر و پوشاک  و کمک‌های نقدی خود را به پایگاه‌های کمیته امداد سراسر استان تهران اهدا کنند. 

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مردم نوع دوست استان تهران در مرحله اول جشن عاطفه‌ها یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند که این کمک‌ها ادامه دارد و مبلغ ذکر شده آمار اولیه جشن عاطفه‌ها در استان تهران است.

,

شیران به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۳۳۴ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و یک هزار و ۹۳۳ دانشجو در استان تهران از خدمات تحصیلی و آموزشی کمیته امداد بهره مند می‌شوند.

,

وی ضمن تشکر از همراهی خیران و نیکوکاران در کمک به نیازمندان، گفت: خیران می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۷۳۵۵ و درج عدد ۱۶، سامانه نیکوکاری #۰۲۱*۸۸۷۷*، اپلیکیشن‌های «سنا»، «بله»، «سکه»، «آپ» و دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها و همچنین مراجعه به سایت امداد به نشانی  www.emdad.ir کمک‌های خود را به جشن عاطفه‌ها پرداخت کنند.

,

*رشد ۶۲ درصدی نذورات و کمک‌های مردمی در عید قربان امسال

, *رشد ۶۲ درصدی نذورات و کمک‌های مردمی در عید قربان امسال,

حمید رضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره «جمع آوری زکات»، ابراز داشت: عمده زکاتی که جمع می‌کنیم زکات فطریه و مستحبی یا به نوعی صدقه است یا برخی کشاورزان و باغداران بخشی از باغ خود را به کمیته امداد اختصاص داده و محصول را به مددجویان اختصاص می‌دهند.

,

*درآمد ۸ میلیارد تومانی زکات تاکنون

, *درآمد ۸ میلیارد تومانی زکات تاکنون,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران متذکر شد: در سال گذشته درآمد ما از پرداخت زکات حدود ۱۰ میلیارد تومان  بوده است و امسال نیز تاکنون حدود ۸ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

,

شیران درباره «برنامه‌های اجرایی برای درمان مددجویان»، یادآور شد: مددجویان ما کارت بیمه درمان دارند و مراکز و بیمارستان‌های طرف قرار داد و سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده داریم. می‌توانیم بگوییم بین بیمه‌ها تنها بیمه‌ای هستیم که  سیستم ارجاع و پزشک خانواده را کامل انجام می‌دهیم.

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره «کمک‌های مردم در عید قربان در قالب قربانی کردن و وجه نقد»، تصریح کرد: ۶۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد مبلغی داشتیم و در عید قربان حدود یک میلیارد و ششصد میلیون تومان را تاکنون درآمد پولی داشته‌ایم.البته اگر همین میزان درآمد را به تعداد ۱۳۰ هزار نفر مددجو تقسیم کنیم به هر نفر ۱۲۳۰۰ تومان گوشت می‌رسد. 

,

*اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی

, *اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی,

وی درباره «وام‌های پرداختی به مددجویان»، اظهار داشت: تمام مشاغل خانگی را در حیطه پرداخت وام داریم و  برای شروع استفاده از تسهیلات بیست میلیون تومان است اما تا صد میلیون تومان نیز می‌توانیم وام پرداخت کنیم؛ البته  مراحل بعدی پرداخت وام این طور است که به ازای ایجاد شغل برای هر نفر نیرو می‌توانیم بیست میلیون تومان دیگر پرداخت کنیم.

,

وی ادامه داد: وام‌های بیست میلیونی تومانی دو ضامن می‌خواهد اما رویکرد بانک‌ها این است که مددجویان راحت وام بگیرند.کمیته امداد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت داشته که شرایط آسان تری برای پرداخت وام دارد؛ مثلاً تا سقف وام دریافت ده میلیون تومان می‌توانیم با ضمانت قرارددادن مستمری ماهانه مددجو، وام را پرداخت کنیم.

,

شیران درباره «کمک به سالمندان»، خاطرنشان کرد: در کل کشور حدود ۶۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال داریم که حدود ۴۰ درصد از این افراد از کار افتاده هستند؛‌ضمن اینکه در استان تهران ۶۰ درصد از کل تعداد مددجویان  زنان سرپرست خانواده هستند.

,

*ایجاد پایگاه کمک به نیازمندان در هیأت‌های مذهبی

, *ایجاد پایگاه کمک به نیازمندان در هیأت‌های مذهبی,

وی درباره «برنامه‌های کمیته امداد در ماه محرم»، گفت: تلاش ما این است تا در امکان و تکایا پایگاه ایجاد کنیم و نذورات مردم را به صورت خشک یا پخته شده بین نیازمندان توزیع می‌کنیم  و اکنون با یکسری هیأت‌ها و مساجد صحبت کردیم تا از این زمان استفاده کنیم.

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره «تأمین جهیزیه برای نوعروسان مددجو»، بیان داشت: ما در این باره ۵ میلیون تومان به صورت نقدی به مددجویان کمک می‌کنیم که بلاعوض است؛البته  این مبلغ به مددجویانی که ازدواج مجدد می‌کنند هم داده می‌شود.

,

*وجود ۷۵ هزار حامی اکرام و محسنین

, *وجود ۷۵ هزار حامی اکرام و محسنین,

شیران درباره «تعداد خیران حامی کمیته امداد»، افزود: حدود ۴۵۰ هزار مشترک صندوق صدقات خانگی و حدود ۷۵ هزار حامی «اکرام» و «محسنین» داریم و در کل، ۵۰۰ هزار خانوار در استان مخاطب ما هستند.

,

وی درباره تأمین «مسکن برای مددجویان»، گفت: یکی از بزرگترین معضلات ما در استان تهران تأمین مسکن مددجویان به خصوص در کلانشهر تهران ، ری و لواسان که قیمت‌ها بیشتر است.ما بیست میلیون وام بلاعوض و ۱۵ میلیون به صورت وام برای خرید مسکن پرداخت می‌کنیم .

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: مسکن مهر در تهران نداریم اما در شهرستانها به صورت محدود است.با شرکت‌های عمران مسکن مهر در حال رایزنی هستیم تا ظرفیت خالی را در اختیار بگیریم.

,

وی درباره «فعالیت اقتصادی در کمیته امداد»، خاطرنشان کرد: مجتمع اقتصادی  رویکرد مددجویی دارد نه رویکرد بنگاه داری و اصلا بحث بنگاه داری نداریم. یکی از کارها خرید فرش مددجویان است. عده زیادی از مددجویان فرش تولید می‌کنند اما توان فروش آن را ندارند؛ در نتیجه ما مددجو را حمایت می‌کنیم و فرش را از او می‌خریم بعد بحث فروش یا صادارات آن را انجام‌ می‌دهیم. ‌

,

مدیرکل کمیته امداد بیان داشت: صنایع دستی مددجویان هم فروشگاه‌هایی در استانها دارد که این فروشگاه‌ها صنایع دستی را از مددجویان می‌خرند و می‌فروشند و آنچه درآمد فروشگاه هست باز به چرخه کمیته امداد برمی‌گردد.

,

*برگزاری همایش آموزشی پایدارسازی و مدیریت کسب و کار توسط کمیته امداد منطقه ۱۹ 

, *برگزاری همایش آموزشی پایدارسازی و مدیریت کسب و کار توسط کمیته امداد منطقه ۱۹ ,

مهدی سامانی،رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران با اشاره به برگزاری همایش آموزشی پایدارسازی و مدیریت کسب‌وکار برای مددجویان تحت حمایت این نهاد،گفت:این همایش با حضور جمعی از مددجویان تحت حمایت مناطق ۱۶ و ۱۹ تهران در سالن همایش‌های شهرداری منطقه ۱۶ تهران برگزار شد.

,

وی افزود: ترویج فرهنگ کسب‌وکار، راه‌های شناسایی فرصت‌های شغلی مناسب و تشکیل تعاونی ها، ارتقاء مهارت و تکنیک‌های فروش و بازاریابی کالا و خدمات، آشنایی با اصول موفقیت در کسب‌وکار و پایداری طرح‌ها از محورهای برگزاری همایش آموزشی پایدارسازی و مدیریت کسب و کار بود که کارشناسان کمیته امداد، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به ایراد سخنرانی پرداختند.

,

سامانی به اهداف برگزاری این همایش اشاره و بیان کرد: کمک به پایداری طرح های اجرایی و ارتقاء ضریب موفقیت شغلی مجریان طرح‌های خودکفایی و افراد در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی ازجمله اهداف برگزاری این همایش بود.

,

*حمایت خیّران استان تهران از ۳۳۶ کودک تحت حمایت کمیته امداد

, *حمایت خیّران استان تهران از ۳۳۶ کودک تحت حمایت کمیته امداد,

حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه همزمان با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی پایگاه‌های کمیته امداد نیز برای جذب حامی فعال شد، گفت: ۹۱ پایگاه جذب حامی در سراسر استان برپا و از علاقمندان نیک اندیش ثبت‌نام به عمل آوردند.

,

وی با اشاره به اینکه  در همایش شیرخوارگان حسینی ۳۳۶ نفر از خیران در استان تهران برای حمایت از کودکان تحت حمایت کمیته امداد اعلام آمادگی کردند،گفت: این تعداد حامی برای حمایت از ۳۵۷ کودک تحت حمایت کمیته امداد اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد ۵۷ نفر برای حمایت از ۷۲ فرزند یتیم و ۲۷۹ نفر برای حمایت از ۲۸۵ فرزند محسنین ثبت‌نام کردند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به مناطقی که بیشترین جذب را داشته‌اند اشاره کرد و افزود: اداره کمیته امداد منطقه ۴ تهران با ۳۶ جذب، شهرستان قرچک با ۳۰ و اداره منطقه ۶ تهران با ۲۴ نفر به ترتیب بیشترین جذب را به خود اختصاص داده‌اند.

,

شیران بیان کرد: هم اکنون ۱۹ هزار و ۶۵۳ فرزند یتیم و محسنین از خدمات این نهاد در استان تهران بهره مند هستند، که از این تعداد شش هزار و ۴۰۰ نفر یتیم و ۱۳ هزار و ۲۵۳ نفر از فرزندان محسنین هستند.

,

وی یاد آور شد: ۷۵ هزار و ۵۶۷ حامی نوع دوست و خیر از فرزندان یتیم و محسنین حمایت می‌کنند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۶۹۲ نفر حامی ایتام هستند و مابقی از فرزندان محسنین حمایت می‌کنند.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه