اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای استان اصفهان مطرح شد؛

خُلف وعده مسئولان و عدم رسیدگی به اوضاع اقتصادی از تحریم بدتر است/ دشمن از جاودانگی درس عاشورا ترسیده است

خُلف وعده مسئولان و عدم رسیدگی به اوضاع اقتصادی از تحریم بدتر است/ دشمن از جاودانگی درس عاشورا ترسیده است
اشاره به واقعه عاشورا و ظلم ستیزی، اشتکبارستیزی و زیر بار ذلت نرفتن با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تصویب نکردن FATF با سرعت تصویب برجام، پرداختن به موضوع تحریم ها و جنگ روانی و اقتصادی دشمن از مهمترین محورهای سخنرانی خطیبان جمعه استان اصفهان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: حرکت امام حسین(ع) یک حرکت معمولی نبود چراکه انسان اگر احتمال بدهد در جنگ شکست می‌خورد آن جنگ را انجام نمی‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: آنچه در چنین روزهایی بیشتر مطرح می‌شود، تبیین فلسفه قیام عاشوراست، امام حسین (ع) به آنچه واقع شد یقین داشت، در این راستا اینگونه مطرح می‌شود که سیدالشهدا (ع) چگونه با علم به این موضوع قیام کرد.

,

وی با بیان اینکه پاسخ این سوال در امامت ایشان، شناخت مردم کوفه، حضور در کانون سیاست و شناخت کامل ایشان از اوضاع بود، تصریح کرد: امام حسین (ع) در پاسخ به کسانی که ایشان را نهی می‌کردند می‌فرمودند برخی مرگ‌ها به خصوص مرگ در راه خدا زیباست، ایشان راه را می‌دانست، از شهادت و اسارت آگاه بود اما هدفشان حفظ دین بود.

,

وی بیان کرد: درست است که گریه کردن برای سیدالشهدا(ع) ثواب دارد و این اشک در روز قیامت دستگیر انسان است اما علت قیام سیدالشهدا(ع) چیز دیگری است، در روز عاشورا موقع نماز ظهر شد حضرت اقامه نماز کردند، امام حسین(ع) و قیام او دستورالعملی برای همه است، حضرت سیدالشهدا(ع) با قیام خود ظلم دستگاه طاغوتی را نشان داد.

,

وی با اشاره به روایاتی درباره سوگواری در غم شهادت امام حسین(ع) اذعان کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی که در این دنیا برای امام حسین (ع) عزاداری کرده باشد خداوند روز قیامت را روز سرور او قرار می‌دهد.

,

طباطبایی‌نژاد با بیان این که مردم با اقتدا به حضرت سیدالشهدا(ع) باید اگر انحرافی در جامعه دیدند ولو تا شهادت، باید پای کار بیایند و این انحراف را اصلاح کنند، مطرح کرد: اگر قوم و گروهی خواستند اسلام را منحرف کنند باید برای جلوگیری از انحراف به میدان آمد، حفظ جان واجب است اما نه جایی که حرف از حفظ اسلام باشد، از همین رو امام خمینی(ره) فرمودند حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است.

,

امام جمعه اصفهان گفت: عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در طول تاریخ سد راه دشمنان اسلام بوده است و نمونه‌های بسیاری در این زمینه مشاهده شده است. دشمن نیز خود خوب می‌داند این عزاداری‌ها چه نیرویی به مسلمانان می‌بخشد و همواره از این موضوع نگران است، ما با این نیرو برابر هر دشمنی خواهیم ایستاد.

,

وی ادامه داد: درست است که مردم کوفه خطا کردند و راه را بر حسین بن علی(ع) بستند اما طبق گفته حضرت زینب(س) هیچ کجا شام نمی‌شود چرا که شام از همان ابتدا محل دشمنی با امیرالمؤمنین(ع) و فرزندانشان بود، فردا سالروز ورود کاروان اسرا به کوفه و سالروز دفن حضرت سیدالشهدا است و امام سجاد(ع) اجساد مطهر شهدای کربلا را که 2 روز روی زمین مانده بود با کمک بخشی از طایفه بنی‌اسد دفن کردند.

,

وی با اشاره به مناسبت تدفین پیکر امام حسین (ع) اظهار کرد: در روز دوازدهم محرم، برحسب مقاتل، امام سجاد (ع) به کمک گروهی از طایفه بنی اسد ابدان شهدا و امام حسین (ع) را به خاک سپردند.

,

آیت الله طباطبایی‌نژاد همچنین با تسلیت شهادت امام سجاد (ع)، بیان کرد: این امام بزرگوار همواره در سختی و مشکلات زندگی کرده‌اند بنابراین همواره در گفت‌و‌گو و راز و نیاز با خداوند بودند، ایشان در دعاهای فراوان علوم والایی را به ما آموخته‌اند.

,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز جنگ تحمیلی ابراز کرد: رشادت رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس باعث شد که امروز دشمن مجددا جرأت حمله نظامی نداشته باشد، در حالی که در آن زمان امکانات امروز هم نداشتیم، نیروهای مسلح پس از جنگ بیکار نبودند و برای خود ساز و برگ جنگی فراهم کردند.

,

وی در پایان با اشاره به نقل قولی از رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه دشمن هیچ جنگ نظامی علیه ما نخواهد داشت چراکه یک بار جنگ با رزمندگان اسلام آن هم با دست خالی را تجربه کرده است، تاکید کرد: باید هفته دفاع مقدس و رشادت رزمندگان اسلام را گرامیداشت.

,

دشمن از جاودانگی درس عاشورا ترسیده است

, دشمن از جاودانگی درس عاشورا ترسیده است, دشمن از جاودانگی درس عاشورا ترسیده است,

حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه با قدردانی از برگزارکنندگان همایش شیرخوارگان حسینی در سطح بخش امامزاده، اظهار کرد: این همایش جهانی یک حرکت ضد استکباری بود که در آن کودکان و نوزادانی حضور داشتند که در آینده و با تاسی از درس عاشورا، ملازم رکاب امام زمان (عج) خواهند شد و در زمان ظهور یار و فدایی امامت می شوند.

,

امام جمعه بادرود با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از برگزار کنندگان مراسم های عزاداری در منطقه در دهه اول محرم قدردانی کرد و افزود: در تاریخ انقلاب های زیادی به ثبت رسیده است اما هیچ کدام از این انقلاب ها به مانند عاشورا این همه جاودانگی نداشته است.

,

وی گفت: نهضت عاشورا یک پیام داشت و آن دفاع از مظلوم، مبارزه با ظلم، پشتیبانی از ولایت و ایستادگی در برابر جور بود و البته یک پیامد هم داشت و آن این که واقعه عظیم عاشورا بعد از ۱۴ قرن همچنان در راه سازندگی جامعه الگو گرفته می شود و بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان را متحول می کند.

,

خطیب جمعه بادرود با تاکید بر این که دشمن از همین جاودانگی های درس عاشورا ترسیده است، بیان کرد: عشق و علاقه به امام حسین (ع) تمام نمی شود و دوستان و حتی دشمنان نیز به این قضیه اقرار کرده اند که مجالس عزای سرور و سالار شهیدان هر سال باشکوه و عظمت بیشتر و خاص تری نسبت به سال های قبل برگزار می شود که مهم ترین آن خواست و اراده الهی است.

,

وی هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های اقشار مختلف مردم، بسیج، سپاه و ارتش در جتگ تحمیلی، تصریح کرد: در طول هشت سال جنگِ چندین کشور جهان علیه جمهوری اسلامی و با وجود تحریم های متعدد و متفاوت در حوزه های گوناگون، رزمندگان اسلام ایستادند و پیروز شدند.

,

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: شعار «ما توانستیم» در جنگ تحمیلی امروزه راحت تر محقق می شود چرا که قدرت جمهوری اسلامی در حال حاضر قابل مقایسه با زمان جنگ نیست، البته به شرطی که هر کس در هر مسندی قرار دارد بتواند به وظیفه خود در قالب اهداف انقلاب و جمهوری اسلامی عمل کند.

,

وی همچنین روز تجلیل از اسرا و مفقودان را گرامیداشت و اضافه کرد: مردمی که در زمان جنگ از جان و مال خود گذشتند و به اسارت دشمن بعثی درآمدند، توانستند با تبعیت از کاروان اسرای کربلا، در اسارت نیز درس آزادگی بیافرینند و این مایه مباهات و افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

,

امام جمعه بادرود فصل بازگشایی مدارس را به فعالان عرصه آموزش و پرورش تبریک گفت و خاطر نشان کرد: فرهنگیان باید خود را در صف اول مبارزه با جهل و خرافات ببینند تا دانش آموزان را در این جنگ روانی و رسانه ای دشمنان از آسیب ها حفظ کنند.

,

هیچ کس را یارای مقابله با ملتی با تفکر عاشورایی نیست

, هیچ کس را یارای مقابله با ملتی با تفکر عاشورایی نیست, هیچ کس را یارای مقابله با ملتی با تفکر عاشورایی نیست,

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در خطبه های امروز نماز جمعه با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) اظهار کرد: ولایت پذیری، عزم راسخ برای ایستادگی در برابر دشمنان، شجاعت و تحمل سختی هایی که از عهده هر کسی بر نمی آید و تسلیم بودن در برابر اراده الهی از ویژگی های بارز یاران امام حسین (ع) بود.

,

امام جمعه موقت نطنز از اقشار مختلف مردم و مسئولان و به خصوص جوانان و مادحین که در برگزاری مراسم های عزاداری و تعزیه خوانی در سطح شهر نطنز بسیار خوب درخشیده و آسیب ها را از این مراسم ها دور کردند، قدردانی کرد.

,

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: ملت ایران یک ملت عاشورایی و پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) است، مانند حضرت علی اکبر (ع) فکر می کنند و به مثل حضرت قاسم (ع) تصمیم می گیرند بنابر این از دفاع و تهاجم در برابر توطئه های دشمن نخواهند ترسید.

,

خطیب موقت جمعه نطنز تصریح کرد: دستاوردهای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در پیش برد اهداف انقلاب نقش داشته است و مهم ترین درسی که همچنان تداوم داشته و از آن الگوبرداری شده است ایستادگی با گذشتن از جان و مال است.

,

وی تاکید کرد: تقدیم بیش از ۳۰۰ هزار شهید و چندین هزار مجروح و اسیر در جنگ تحمیلی خود شاخصی برای این است که نشان دهد مردم ایران یک ملت عاشورایی است و هیچ کس را یارای مقابله با ملتی با این تفکر نیست کما این که در چندین فتنه سال های اخیر این موضوع را به خوبی به تصویر کشیده است.

,

حجت الاسلام مجیدی تبار اضافه کرد: دشمن در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نقشه می کشد تا با ترفندهای روانی و رسانه ای، یک جنگ اقتصادی را علیه ملت راه بیاندازد، اما جامعه ای که ثانیه به ثانیه جنگ هشت ساله را برای فرزندان خود تجزیه، تبیین و تحلیل می کند آن ها را برای مبارزه و ایستادگی نیز آماده کرده و خواهد کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: ذلت ناپذیری برگرفته از فرهنگ عاشورا به نسل های چهارم انقلاب هم منتقل شده است و این موضوع با مقاومت در برابر جبهه ضد انقلابی و ضد اسلامی نیز به اثبات رسیده است.

,

لزوم بازنگری در فروش پساب فولادشهر/ FATF به حکایت ۲۰ دقیقه ای تصویب برجام تبدیل نشود

, لزوم بازنگری در فروش پساب فولادشهر/ FATF به حکایت ۲۰ دقیقه ای تصویب برجام تبدیل نشود, لزوم بازنگری در فروش پساب فولادشهر/ FATF به حکایت ۲۰ دقیقه ای تصویب برجام تبدیل نشود,

حجت الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: روزی که گذشت، جنایتکاران، بزرگترین جنایت تاریخ را آفریدند و مرتکب بزرگترین گناهان شدند.

,

وی با بیان اینکه عاشورای امام حسین(ع)، دارای درس‌ها، پیام‌ها و عبرت‌هایی است که تا روز قیامت می‌تواند برای ابنای بشر آموزنده، جهت‌دهنده و راهگشا باشد، خاطرنشان کرد: استکبارستیزی و تن به ذلت ندادن و ایستادگی در برابر ظالم و ستمگر، یکی از پیام‌های اصلی عاشورا است.

,

امام جمعه فولادشهر با تاکید بر اینکه یکی از ابعاد روحیه عاشورایی، روحیه استکبارستیزی است، یادآور شد: از افتخارات ملت ایران، نهادینه‌ سازی روحیه استکبارستیزی است و عاشورا عامل اصلی نهادینه شدن این روحیه در ملت ایران است.

,

وی با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، جنگ در عین حال که ناگوار بود و شهرهاى ما را خراب کرد، ولى برکاتى داشت و اسلام به دنیا معرفى شد.

,

خطیب جمعه فولادشهر افزود: یکى از بزرگ‏ترین فوائد این جنگ و دفاع هشت‏ ساله حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان ما و جامعه ما بود و جنگ تحمیلى ثابت کرد که ابرقدرت‏ ها از اسلام مى‏ ترسند.

,

وی داشتن بصیرت و شناخت روش های نفوذ دشمن در کشور را لازمه آحاد جامعه به ویژه کشورهایی اسلامی دانست و متذکر شد: امروز نباید از مکر و حیله دشمنان و تلاش آنها برای نفوذ در کشور، غافل باشیم چرا که دشمن در فضای کنونی به دنبال نفوذ در ایران اسلامی و بسط سلطه خویش در کشور و حضور در تصمیم ‏گیری‏ ها و از میان بردن استقلال و آزادی کشور است.

,

سرافراز با اشاره به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید متوجه وظیفه خطیر خود در بررسى دقیق و کارشناسى لوایح مرتبط با FATF باشند تا خدای ناکرده این ماجرا به حکایت ۲۰ دقیقه ای تصویب برجام تبدیل نشود.

,

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در فروش پساب فولادشهر به صنایع همجوار، خاطرنشان کرد: توصیه می کنم دست اندرکاران و تصمیم گیرندگان بیشتر بررسی و آینده نگری کنند و جوانب کار را دقیق بسنجند، مبادا تصمیمی بگیرید که مردم و آیندگان شما را مواخذه کنند و دیگر پشیمانی سودی نداشته باشد.

,

مسئولان طوری عمل کنند که نقص‌ها به نظام نسبت داده نشود

, مسئولان طوری عمل کنند که نقص‌ها به نظام نسبت داده نشود, مسئولان طوری عمل کنند که نقص‌ها به نظام نسبت داده نشود,

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته چادگان اظهار کرد: نباید در مقابل گناه غفلت کرد و کوتاه آمد، ائمه و بزرگان وقتی عبادت می کردند پایشان از ترس خدا می لرزید ولی ما فراموش کرده ایم.

,

امام جمعه چادگان با طرح این سوال که راز ماندگاری این عزاداری ها که هر سال از لحاظ کمی و کیفی گسترده تر می شود چیست و این چه حادثه ای است که این همه حیات دارد؟ بیان کرد: نور خدا و اراده خدا در آن است، خدا برای بیدار کردن مردم به دنبال محرک است و این حادثه عاشورا محرک بود تا کسانی که می خواستند نور خدا را خاموش کنند موفق نشوند و اراده خدا غالب شد.

,

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) فرمود: صبح کردم در حالی که خدا بالای سرم بود و جهنم پیش رویم، من در گرو عملم بودم و مرگ مرا می طلبید.

,

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که در آستانه بازگشائی مدارس و دانشگاه ها هستیم گفت: مدارس و دانشگاه ها از اهمیت بالائی برخوردارند که باید روی مسائل اخلاقی و تعهد، کار کرد و در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری جنک اقتصادی است، کالای ایرانی را توصیه کنید.

,

خطیب نماز جمعه چادگان در ادامه به سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) در این عملیات غرور آفرین، دستور شکست حصر آبادان را دادند و نقش رهبری و ولایت فقیه در آنجا مشخص شد.

,

وی با بیان اینکه مسئولان نباید طوری عمل کنند که نقص ها به نظام نسبت داده شود و اگر نظام اشکال داشت چهل سال دوام نمی آورد، اظهار کرد: نباید پشت دولت را خالی کرد و مقام معظم رهبری در عین تذکر به دولت، از دولت هم حمایت کرده اند.

,

امام جمعه چادگان در این خصوص تصریح کرد: قطعا در این جنگ هم پیروز خواهیم شد، چون ملتی با آرمان های بزرگ، دشمنانی بزرگ و رهبری بزرگ داریم و این مؤلفه ها ما را پیروز خواهد کرد.

,

اگر امنیتی را در عزاداری‌ها شاهدیم به برکت نظام اسلامی است

, اگر امنیتی را در عزاداری‌ها شاهدیم به برکت نظام اسلامی است, اگر امنیتی را در عزاداری‌ها شاهدیم به برکت نظام اسلامی است,

حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع اردستان ضمن اشاره به واقعه عاشورا و تسلیت گفتن به محضر حضرت مهدی (عج) و نیز با اشاره به نامگذاری 11محرم به نام روز تجلیل از اسرا و جانبازان اظهار کرد: 12محرم نیز شهادت امام زین العابدین(ع) است که بیش از 30 سال بعد از حادثه کربلا اتفاق افتاده و ایشان بعد از شهادت امام حسین(ع) رسالت سنگینی را بر عهده داشته اند.

,

امام جمعه اردستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس و نیز بازگشایی مدارس قرار داریم بهتر بود تا برگزارکنندگان برنامه های هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید در نماز جمعه نمود بیشتری پیدا می کردند.

,

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه چهار میلیون دانشجو و 24میلیون دانش آموز در کشور داریم، تصریح کرد: باید از این مغزهای آماده استفاده کنیم تا آیندگان بتوانند خدمت بیشتری به جامعه بکنند.

,

خطیب جمعه اردستان تاکید کرد: حقوق قشر فرهنگی خیلی اندک است، اما فرهنگیان ما هوشیار بوده و تن به دسیسه های دشمن نخواهند داد.

,

وی با تشکر از همه عزاداران شهرستان اردستان که تذکر مسئولان را گوش دادند و عزاداری سالمی را برگزار کردند، تصریح کرد: اگر امنیتی را شاهد هستیم همه به برکت نظام جمهوری اسلامی و نیروهای انتظامی و امنیتی است که با همکاری مردم آن را ایجاد می کنند.

,

امام جمعه اردستان متذکر شد: عزاداری ها باید به سمت مطلوب برود و جوانان و مردم این مقدار که برای عزاداری مایه می گذارند انتظار است تا در نماز جماعت و نماز جمعه هم حضور چشمگیری داشته باشند.

,

خُلف وعده مسئولان و عدم رسیدگی به اوضاع اقتصادی از تحریم بدتر است

, خُلف وعده مسئولان و عدم رسیدگی به اوضاع اقتصادی از تحریم بدتر است, خُلف وعده مسئولان و عدم رسیدگی به اوضاع اقتصادی از تحریم بدتر است,

حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اژیه، ضمن بیان تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: قیام حضرت اباعبدالله حول دو محور اعم از شعار و  عمل است و همه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

,

امام جمعه شهر اژیه افزود: شعار هیهات منا الذله نمونه بارز شعار و صبر و استقامت نشانی از عمل است که در قیام امام حسین(ع) دیده می شود.

,

وی با اشاره به درس های جامانده از واقعه عاشورا، تاکید کرد: پرهیز از ذلت در برابر یزید و یزیدیان زمان یکی از مهمترین دروس به جامانده از واقعه عاشورا است و صبر و بردباری و تحمل در این راه سخت و دشوار به امید فتح و پیروزی کامل از نمونه های دیگر درس های واقعه عاشورا است.

,

حجت الاسلام حجتی فرد با تشکر از هیئت های مذهبی به دلیل اجرای هماهنگ برنامه های این دهه، گفت: هیئت های مذهبی با هماهنگی کامل به برگزاری مراسم عزاداری و زنده نگهداشتن قیام امام حسین(ع) اقدام کردند که جای تشکر دارد زیرا فرهنگ عاشورایی باید از نسلی به نسل های اینده منتقل شود.

,

وی در بخش دیگر خطبه ها به وظیفه شناسی مسئولان به عنوان اولویت های جدی اشاره کرد و افزود: مسئولان باید از مردم الگو بگیرند و در صحنه حضور فعال داشته باشند زیرا مردم هر کجا لازم بود به صحنه آمدند تا نظام استوار بماند.

,

امام جمعه شهر اژیه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: شهدا به ما نشان دادند که باید در میدان مبارزه با دشمن، استقامت داشت و این مبارزه امروز در جنگ اقتصادی با پایداری و استقامت به دست می آید.

,

وی ادامه داد: نابودی کامل دشمنان اسلام با تلاش و همت جهادی، صبر و بردباری مردم و مسئولان و هوشیاری و زیرکی تمام آحاد جامعه در برخورد با ترفندهای دشمن حاصل می شود.

,

حجت الاسلام حجتی فرد به هوشیاری کامل برای مقابله با دشمن اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در مبحث FATF و تصویب آن در مجلس باید هوشیار باشند زیرا بیشترین مبارزه با تروریسم را ایران داشته ولی به زعم آمریکا تروریسم متفاوت است زیرا آنها دشمن مظلومان جهان هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: آنچه از تحریم ها بدتر خواهد بود؛ خلف وعده مسئولان در عمل به وعده هایشان و عدم رسیگی به اوضاع و احوال اقتصادی مردم است نه پیگیری مذاکرات و بررسی کنوانسیون های دشمنان اسلام و الحاق ایران اسلامی به معاهداتی که هیچ نفع وسودی به کشور اسلامی و مردم عزیزمان ندارد.

,

دشمن هرگز توان رویارویی با ما در جنگ نظامی را ندارد

, دشمن هرگز توان رویارویی با ما در جنگ نظامی را ندارد, دشمن هرگز توان رویارویی با ما در جنگ نظامی را ندارد,

حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، جنگ تحمیلی برای این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد اگر دشمن بعثی و محرکینش خاطر جمع نبودند که سر چند روز به تهران خواهند رسید این جنگ انجام نمی گرفت.

,

وی عنوان کرد: امروز دیگر جنگ نظامی وجود ندارد بلکه جنگ اقتصادی است و اگر دشمن در جنگ اقتصادی نیز از ما ضعف ببیند موجب تشدید دشمنی ها و باعث فشار و تحریم اقتصادی بیشتر خواهد شد.

,

امام جمعه نایین تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس از نظر نظامی، امنیتی و اقتصادی ضعیف بودیم و چندین کشور علیه یک کشور بسیج شده بودند اما با الگوگیری از پیام عاشورا در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرده و پیروز شدیم و زیر بار ذلت نرفتیم.

,

وی بیان کرد: ما امروز به مراتب قویتر از دفاع مقدس هستیم و دشمن هرگز توان رویارویی با ما در جنگ نظامی را ندارد.

,

سجادی افزود: مردم قهرمان این سرزمین در کنار نیروهای مسلح از این آب و خاک دفاع کردند و تاریخ هیچگاه هشت سال مقاومت این مردم را فراموش نمی کند.

,

امام جمعه نایین بیان کرد: برخی ها می خواهند این ایثار و مقاومت مردم و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس را کم رنگ جلوه دهند این درحالی است که تنها در این دوران بود که حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد.

,

وی گفت: دشمن به دنبال ایجاد جنگ تبلیغاتی و رسانه ای، ایجاد ترس و وحشت در مردم است.

,

سجادی در بخش دیگری ضمن تشکر از حضور مردم وهیات های عزادار به ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی را پشت سر گذاشتیم و روز شنبه نیز به دلیل حرکت کاروان اسرای عاشورا به کوفه ، به تجلیل از اسرا و مفقودان نامگذاری شده که این روز را گرامی می داریم.

,

وی همچنین به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: حدود 14 میلیون دانش آموز و نزدیک به چهار میلیون دانشجو سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند و انتظار داریم دانشگاه های ما دانشجویانی را وارد عرصه جامعه کنند که کارآفرین باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه