اخبار داغ

حریق هورالعظیم به بخش ایران سرایت کرد +عکس

حریق هورالعظیم به بخش ایران سرایت کرد +عکس
سازمان فضایی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم را برمبنای پایش ماهواره ای اعلام کرد. طبق این پایش، دریاچه ارومیه بدون تغییر باقی مانده و حریق هورالعظیم به ایران سرایت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی وقوع حریق های پی در پی در تالاب هویزه (هورالعظیم) و پایش مستمر آن توسط مرکز پایش ماهواره ای سازمان فضایی ایران، آخرین وضعیت حریق از سوی این سازمان گزارش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سازمان فضایی ایران اعلام کرد: متاسفانه از ۱۷ شهریورماه شاهد افزایش سرعت حریق در هورالعظیم و سرایت آن به بخش ایرانی تالاب بودیم. تا تاریخ ۲۲ شهریورماه بیش از ۹۱۰۰ هکتار از پوشش گیاهی تالاب به علت آتش سوزی دچار تخریب شده است.

,

, ,

متاسفانه حریق در بخش ایران تالاب به شدت گسترش یافته و برمبنای پایش ماهواره ای سازمان فضایی ایران، بیش از ۱۱۵۰ هکتار از اراضی تالاب در داخل ایران طعمه حریق شده است.

,

, ,

سازمان فضایی ایران درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه برمبنای داده های ماهواره ای نیز اعلام کرد: مساحت دریاچه ارومیه در تاریخ ۱۰ شهریور ماه سال جاری حدود ۱۷۳۲ کیلومترمربع بوده است که تقریبا مشابه شهریور ماه سال گذشته است.

,

, ,

نمودار زیر تغییرات سطح دریاچه ارومیه از ابتدای سال ۱۳۹۵  را نشان می‌دهد.

,

, ,

همچنین دریاچه های طشت، بختگان و مهارلو در استان فارس مانند شهریور ماه سال ۱۳۹۵ در حال حاضر نیز تقریبا به صورت کامل خشک هستند. نمودار زیر آخرین وضعیت تغییرات سطح این ۳ دریاچه در ۶ ماهه نخست سال جاری را نشان می دهد.

,

, ,
منبع: مهر
, منبع: مهر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه