اخبار داغ

یادداشت؛

حسین‌جان، عمیقاً شرمنده‌ایم

حسین‌جان، عمیقاً شرمنده‌ایم
خطاب پیام سالار شهیدان به انسان‌ها و بویژه پیروان و محبانش، دوری از گناه و نافرمانی خداوند و اطاعت از فرامین پروردگار مهربان و جانفشانی در راه امربمعروف و نهی از منکر است،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسین(ع)، که برای احیای ارزش‌های انسانی و فطری بیعت کوفیان را پذیرفت، امروز هم عزاداری برای خود را بمثابه بیعت تلقی کرده و خواهان عمل به اهداف قیام و احیای سنت پیامبر و علی‌ابن ابیطالب است.
 
تاریخ پیامبران و رسالت اولیای الهی گویای این واقعیت است که همواره افرادی در مخالفت با پیام‌های آسمانی درصدد حذف سفیران الهی برآمده و جوامع بشری را از فیض هدایت و سعادت محروم کرده‌اند. شفافیت پیام‌های خداوند در آخرین دین و پیامبر و جانشینان پیامبر خاتم متقابلاً عداوت و دشمنی دین‌ستیزان و لذت‌جویان مادی را تشدید و آشکار ساخت. شدت مخاصمه با امامان معصوم آنچنان عمیق و پیچیده شد که به کم‌فروغ کردن تعالیم و آموزه‌های این بزرگان دین در میان پیروان و دوستداران‌شان تسری یافت.
 
شهادت سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام دربردارنده چند نکته است: 
1-اشاعه خوبی‌های فطری و الهی حتی در دوره دین پایانی خداوند نیز از دشمنان آشکار و مکار برخوردار است و اساساً همواره اشاعه رسالت پیامبران و تبلیغ دین و آئین الهی با دشمنان سخت و سفاک مواجه  و به تجربه دریافته شده است که تقابل بین خوبی‌ها  و بدی‌ها و بعبارتی مبارزه بین دو اردوگاه الهی و شیطانی اجتناب‌ناپذیر می‌باشد و مدعیان خط سوم، دانسته یا جاهلانه ره انضمام به اردوگاه شیاطین و خناسان را می‌پیمایند.
 
2-مبانی وحیانی و روایی ما اهلبیتی‌ها از غیرقابل سازش بودن این دو اردوگاه می‌گویند و برای اثبات آن، شهادت همه انبیاء و اولیاء و اوصیاء را در این منازعه اعتقادی، اجتماعی و سیاسی شاهدی بر غیرقابل معامله بودن ارزش‌های لایتغیر دین و سعادتمندی ذکر می‌کنند. تلاش در جهت آشتی بین این دو ارزش‌های متضاد و متعارض، خودفریبی و عوام‌فریبی روشن و واضح می‌باشد آنچنانکه امروز نیز شاهد تقابل بین انقلاب اسلامی با نظام سلطه جهانی بسرکردگی امریکا هستیم و علی‌رغم تداوم جنایات شیطان بزرگ و ابراز علنی دشمنی و اظهار تلاش برای براندازی نظام اسلامی از سوی امریکائیان، عده‌ای هرچند معدود اما در قدرت و جایگاه‌های رسمی سعی بر نزدیک‌شدن به امریکا و عدول از شعارها و اهداف امام و مردم انقلابی‌مان دارند.
 
3-شیطان و اذناب و فریب‌خوردگان آن هیچ‌گاه قابل اعتماد نیستند و به تجربه ثابت کردند که هر فرصتی بدست آورند، در براندازی و ضربه زدن به نظام اسلامی و مردم ایران کوتاهی نمی‌کنند حتی اگر زیر صدها سند بین‌المللی را امضاء کنند؛ چراکه خود در پیدایش تمام سازمان‌های جهانی و حتی سازمان ملل و شورای امنیت نقش و حضور اساسی داشته و دارند. با وجود موارد بیشمار از نقض پیمان نظام سلطه جهانی، آنانی که در داخل همچنان با امید به بیگانگان شیطان‌صفت تلاش می‌کنند، فراتر از جاهل، خائن‌اند و باید از گردونه مسئولیتی به کناری گذارده شوند.
 
4-اگر در زمان امام حسین(ع) صاحبان قدرت و زورگویان شهوت‌مدار آن امام مظلوم را ظالمانه و با شقاوت هرچه تمام‌تر قطعه قطعه کرده و بر سر خانواده و بازماندگان آن فجایع را اعمال کردند، امروز نیز از ارتکاب جنایات در حق پیروان سیدالشهداء(ع) در ایران و سوریه و عراق و لبنان و یمن دریغ نمی‌ورزند و مصالحه‌جویان با آنها میان دو خط حق و باطل بدون هیچ تردیدی به خط باطل می‌روند و از سربازان اردوگاه شیطانند حتی اگر ادعاهای دیگری داشته باشند.
 
5- وضوح باطل بودن خط مستکبران را با به شهادت رساندن اولیای الهی از سوی این مدعیان می‌توان پی برد. خط مقابل پیامبران و اولیایی همچون اباعبدالله‌الحسین(ع)، کاملاً باطل و شیطانی است حال می‌خواهد با هر ظاهر و هر استدلال و علائمی باشد. نباید تحت هیچ شرائطی خط تراز و شاقول را که امامت و ولایت است را وجه‌المصالحه دنیا و منافع مادی قرار داد، هرچند که عزت دنیا و سعادت آخرت در گرو مقاومت و پایداری در برابر ظالمان و فاسدان است. حتی آنانی که تنها به منافع مادی خود نیز می‌اندیشند، باید با نگاهی به سرانجام تسلیم‌شدگان در طول تاریخ و از جمله دنیای معاصر، به نکبت و بدبختی تسلیم‌شدگان و تنعم و سربلندی مقاومت‌کنندگان خوب بنگرند و دست عبرت بگیرند.
 
6- بشریت شرمسار نوع برخورد خود با سفیران الهی و منادیان هدایت و سعادت است. خداوند مهربان با وجود اعطای عقل و رفع نواقص و محدودیت‌های این موهبت خود، نمایندگانی از جنس معصوم و عاری از اشتباه را برای هدایت انسان‌ها فرستاد، اما چه کردند با این اولیای آسمانی!!. این سفیران و مبلغان معصوم که وجودشان تبلوری از رحمانیت خداوند بود، بدون استثناء از سوی ظاهرالصلاح‌ها به شهادت رسیدند و همچنان مردم نیز تحت فریب این خناسان به راه غیر خداوند می‌روند. بزرگ‌ترین خجلت بشریت از روی پیامبر خاتم است که با خاندان و اهلبیتش چه‌ها کردند. پاداش او را در تکه تکه کردن سید و سرور جوانان بهشت، یعنی امام حسین(ع)، پرداختند و آنچنان در کربلا و کوفه و شام با اهلبیت رسول‌خدا رفتار کردند که باید تا قیام قیامت خون گریست و در جبران این فاجعه بی‌نظیر، در تحقق آرمان‌های آن امام مظلوم کوشید.
 
7- درس‌های پرعبرت از عاشورا و جاودانگی عمل خالص برای خداوند باید این حقیقت را برای عموم، که حتی لحظه‌ای به فنای دنیا و بقای اعمال صالح بیاندیشند، به صورت دستور زندگی و سرمشق از سیره سیدالشهداء درآورد تا با اقتداء به آن امام معصوم، زندگی دنیا و آخرت خود را سرشار از لطف خداوند کنند. در جاودانگی حرکت برای خداوند همین بس که پس از گذشت قریب چهارده قرن، امروز دلدادگان سیدالشهداء(ع) موجب حیرت جهانیان شده‌اند و خیل عظم فدائیان ثارالله روز به‌روز در حال افزایش‌اند.
 
8- خطاب پیام سالار شهیدان به انسان‌ها و بویژه پیروان و محبانش، دوری از گناه و نافرمانی خداوند و اطاعت از فرامین پروردگار مهربان و جانفشانی در راه امربمعروف و نهی از منکر است، که در طول سال و بدون توقف زمانی، باید همواره وجهه اهتمام و همت پیروان سید شهیدان تاریخ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از , نقل از , بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمداسماعیل امام‌زاده

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه