اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

داروی هورمون رشد در مازندران توزیع نمی‌شود

داروی هورمون رشد در مازندران توزیع نمی‌شود
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به استفاده نادرست از داروی هورمون رشد در باشگاه‌های بدنسازی، گفت: نیازی به توزیع عمده این دارو در استان وجود نداشت به همین دلیل این دارو به صورت محدود در استان توزیع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مشکلات دارویی و بحث گرانی آن زمینه‌ای ایجاد شد که چند نفر از فعالان رسانه‌ای استان مازندران گفت‌وگویی با متولی غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام دهند.

شیران در پاسخ به سوالی در ارتباط با کمبود دارویی در استان، افزود: تنش دارویی در مازندران نداشتیم ولی به دلایل مختلف در توزیع با مشکلاتی مواجه بودیم که تلاش کردیم این مشکلات را با اقدامات از قبل برنامه‌ریزی شده و تامین نیازهای ذخیره‌ای در انبار دارویی کشور انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر داروخانه‌های استان با تامین نقدینگی به دلیل مطالباتی که از بیمه‌ها دارند، مواجه هستند، تصریح کرد: برخی داروخانه‌‌دارها به دلیل اینکه نمی‌توانند نقدینگی لازم برای خرید دارو از شرکت‌های دارویی را تامین کنند موفق به خرید همه نوع دارو نمی‌شوند، این داروخانه‌دارها وقتی با مراجعه مردمی مواجه می‌شوند به آنها اعلام می‌شود که این دارو وجود ندارد همین موضوع باعث شایع کمبود دارو در استان می‌شود که بنده به صراحت اعلام می‌کنم همه نوع نیازهای داروی استان وجود دارد و اگر افراد نیازمند به داروهای خاص با مشکل مواجه شدند می‌توانند از طریق معاونت غذا و دارو نیازهای دارویی خویش را تامین کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه در تاسیس شرکت‌های دارو و تامین نیازهای داخل به دارو اقدامات مناسبی انجام شده است، افزود: بیش از 98 درصد نیازهای دارویی کشور در داخل تامین می‌شود، تاخیر در تولید دارو به دلیل تامین مواد اولیه هست که با اقدامات انجام شده نیازها اولیه ساخت دارو هم تامین شده و کشور از این نظر با مشکل مواجه نیست.

وی با اعلام اینکه محتکران به دارو هم در اوضاع مشکلات اقتصادی بیکار نبوده‌اند افزود: یکی از محتکران به دارو که انبار دارویی خود را در شهر بابل ایجاد کرده بود با معرفی به موقع و اقدام دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی و برخورد مناسب با این فرد انجام شده است،همچنین بیش از 16 هزار آنتی‌بیوتیک در یکی از مرغداری‌ها توزیع شده بود که فرد مختلف دستگیر شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه جلوی توزیع داروهای هورمون رشد مورد استفاده از بدنسازی‌ها را در استان گرفتیم، گفت: استفاده این دارو مشکلات دیابتی به وجود می‌آورد که با پیگیری‌های انجام شده از وزارتخانه در حال حاضر تنها 300 عدد از این دارو تنها در تعدادی محدودی از داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

شیران برخی از مشکلات و تنش‌های دارویی در استان را مربوط به پزشکان اعلام کرد و گفت: پزشکان دانسته یا ندانسته بیماران را به سمت استفاده از داروهای خارجی سوق می‌دهند که تلاش داریم این رویه را با توجه به برنامه‌های که وزارت بهداشت برای جلوگیری از واردات بی‌رویه داروی که در داخل تامین می‌شود اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه