اخبار داغ

رئیس جمهور در رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح:

آمریکا به‌صورت مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده است / موشک اثرگذارترین سلاح‌ ماست

آمریکا به‌صورت مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده است / موشک اثرگذارترین سلاح‌ ماست
رئیس جمهور با بیان این‌که تاریخ دفاع مقدس ما تاریخ گذشته نیست بلکه سرمشق راه آینده ماست، گفت: هیچ سازمان بین‌المللی تمام قد در برابر این تجاوز به ایران ایستادگی نکردند و این درس مهمی برای ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی لحظاتی قبل در مراسم بزرگداشت ۳۱ شهریور (هفته دفاع مقدس) در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام اظهار داشت: همه ما مدیون فرهنگ کربلا و خون شهیدان آن بیابان سوزان سال ۶۱ هجری هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز,

وی گفت: در ادامه شهادت امام زین العابدین(ع) را تسلیت گفت و افزود: ایشان گواه و شاهد حادثه کربلا و پرچمدار دوران اسارت و تبیین آن حماسه بزرگ تاریخی در طول زندگی‌شان بودند.

,

رئیس جمهور عنوان کرد: سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس و ایستادگی مردم، ایثار نیروهای مسلح در برابر متجاوزان را نیز گرامی می‌داریم‌‌. حادثه‌ای که در بعدازظهر ۳۱ شهریور سال ۵۹ رخ داد از جهات مختلف حائز اهمیت بود.

,

وی ادامه داد: اولین نکته‌اش آن است که ایران آغازگر جنگ نبود و به کشوری تجاوز نکرد و حتی قصد حمله به هیچ کشوری را نداشت. پیام انقلاب ما از همان روز اول پیام صلح و آشتی و اجرای فرامین الهی و حسن همجواری با همسایگان بود.

,

روحانی بیان داشت: علت این‌که مردم ما یکپارچه در این دفاع مقدس جانبازی کردند این بود که تردیدی نداشتند که ایران آغازگر جنگ نبوده است. این رمز جاودانگی عزت و عظمت این دفاع مقدس در تاریخ ۳۸ ساله و قرن‌های آینده خواهد بود.

,

وی گفت: ملتی که مدافع حقش بوده و قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته است، به همین دلیل بود که ملت ما با ایمان، امید و ابتکار توانست از تمام پیچ و خم‌های سخت دوران هشت ساله به خوبی عبور کند‌.

,

رئیس جمهور با بیان این‌که جنگی بر ما تحمیل شد که جنگ عادی نبود، خاطرنشان کرد: بارها جنایات جنگی علیه نیروهای مسلح و مردم ما رخ داد. عراق در همان روزهای اول جنگ مردم بی‌دفاع ما را زیر حملات هوایی خودش قرار می‌داد که شهر دزفول نمونه بارز آن بود.

,

وی یادآور شد: سقوط دزفول به مفهوم سقوط خوزستان بود و صدامیان به همین دلیل از مردم این شهر متنفر بودند. این خشم و کینه باعث شد تا خانه‌های دزفولی‌ها تا ماه‌های متوالی آماج حملات قرار بگیرد‌. عراق بر مردم بی‌گناه سردشت و حتی حلبچه رحم نکرد و با بمباران شیمیایی آن‌ها را مصدوم و شهید کرد.

,

روحانی گفت: آن‌ها اسرای ما را هم اذیت کردند و بسیاری از آن‌ها از جمله شهیدتندگویان را هم در زیر شکنجه به شهادت رساندند. هیچ سازمان بین‌المللی تمام قد در برابر این تجاوز ایستادگی نکردند و این درس مهمی برای ماست.

,

وی با تاکید بر این‌که تاریخ دفاع مقدس ما تاریخ گذشته نیست بلکه سرمشق راه آینده ماست، عنوان کرد: تاریخ جنگ هشت ساله چراغ هدایت ماست. جنگ هشت ساله به ما آموخت که در سختی‌ها تحت فرمان رهبری باشیم و روی پای خود بایستیم. اتحاد، اعتماد به مسئولان و امید به پیروزی از دیگر درس‌های این جنگ است.

,

رئیس جمهور بیان داشت: آغاز جنگ از زیر پا گذاشتن یک معاهده بین ایران و عراق شروع شد. صدام معاهده ۱۹۷۵ را معاهده خوبی برای عراق نمی‌دانست در حالی که خودش آن را امضا کرد. شروع جنگ با پاره کردن آن معاهده در تلویزیون شروع شد.

,

 

,

* امروز نیز زیر پا گذاشتن یک معاهده تکرار شده است / امروز آمریکا به‌صورت مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده است

,

وی افزود: امروز نیز زیر پا گذاشتن یک معاهده تکرار شده است. همان دولتی که مشوق سایر ملت‌ها برای نشستن پای میز مذاکره بود، توافق را زیر پا گذاشت. جنگ ۳۸ ساله قبلی بار دیگر تکرار می‌شود.

,

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: آن روز یکی از افراد آمریکا بود که در برابر ملت ایران ایستادگی می‌کرد‌ اما امروز دیگر جنگ نیابتی نیست و آمریکا به‌صورت مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده است.

,

وی گفت: ملت بزرگ ما در اولین مرحله آمریکا را مایوس کرد همان‌طور که در روزهای آغازین جنگ نیز ایستادگی مبارزان ما صدامیان را از اهدافشان ناامید کردند. ظاهر صدام قرارداد ۱۹۷۵ بود اما قصد از بین نظام جمهوری اسلامی بود. ترامپ نیز هدف اصلی‌اش ضربه به اصل جمهوری اسلامی ایران است.

,

رئیس جمهور تاکید کرد: صدام علی‌رغم هشت سال تلاش با حمایت قدرت‌های بزرگ جهانی به اهدافش دست پیدا نکرد و نتوانست مقررات ۱۹۷۵ را عوض کند. هر چه زمان گذشت، ملت ایران قوی‌تر و نیروهای مسلح ما مصمم‌تر شد و پس از هشت سال پیروز سیاسی، اخلاقی و جنگی ما بودیم و بعدها نیز آن‌ها شکست خودشان را قبول کردند.

,

 

,

* قضیه آمریکا نیز همانند عراق خواهد شد

,

وی با بیان این‌که قضیه آمریکا نیز همانند عراق خواهد شد، گفت: ما آغازگر جنگ و تجاوز نیستیم. توطئه‌های فراوانی در سال ۹۵ و ۹۶ رخ داد تا ما را تحریک کنند و از برجام خارج شویم اما متانت و تدبیر جمهوری اسلامی ایران از این حیله آن‌ها به سلامت عبور کرد.

,

حجت‌الاسلام روحانی افزود: آن‌ها در مرحله دوم فکر کردند که اگر از برجام خارج شوند، یک ساعت دیگر ما هم خارج می‌شویم تا آن‌ها پرونده را جهانی کنند اما به بن‌بست خوردند.

,

 

,

* امروز پیروزی از آن ماست‌

,

وی اظهار داشت: ترامپ در مرحله سوم می‌خواست که لااقل اروپا هم از برجام خارج شود اما به جز دو رژیم منفور منطقه هیچ‌کس از او حمایت نکرد. امروز پیروزی از آن ماست‌. ما به دادگاه لاهه شکایت بردیم و آمریکایی‌ها از این بابت عصبانی هستند. دادگاه لاهه هر حکمی را صادر کند، از لحاظ وجدان عمومی ما پیروزی هستیم. جنگ اقتصادی و روانی را آمریکا علیه ما آغاز کرده اما پایانش خوش‌تر از پایان جنگ هشت ساله خواهد بود.

,

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز هم تجربه ما بیشتر است و هم قدرت بیشتری داریم و مطمئن باشید که زمان این جنگ نیز بسیار کوتاه‌تر خواهد بود. مردم ما را تحت فشار قرر داده‌اند اما ما از این پیچ تاریخی هم عبور خواهیم کرد و مردم می‌توانند به رهبری و تلاش دولت امیدوار باشند و اگر همه در کنار هم باشیم، راحت‌تر و سریع‌تر از این ماجرا عبور خواهیم کرد.

,

 

,

*  تاریخ ثابت خواهد کرد که شکست خورده‌ی جنگ سیاسی و اقتصادی آمریکا خواهد بود

,

وی گفت: هشت سال جنگ گذشت؛ دنیا قضاوت کند که پیروزی از آن ایرانیان بود یا صدامیان؟ ، تاریخ نیز ثابت خواهد کرد که این شکست خورده‌ی جنگ سیاسی و اقتصادی آمریکا خواهد بود. ملت ایران پیروز می‌شود. آن‌ها می‌گویند برای اینکه به برجام برگردیم، موشک‌های خود را کنار بگذارید و در امور منطقه دخالت نکنید.

,

روحانی با تاکید بر این‌که ایران نه سلاح دفاعی خود را کنار خواهد گذاشت و نه قدرت دفاعی خود را کم خواهد کرد، خاطرنشان کرد: این که شما از موشک‌های ما عصبانی هستید به معنای این است که موشک، اثرگذارترین سلاح‌ ماست.

,

وی افزود: شما از هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر به منطقه ما آمده‌اید که چه کنید؟ ما همیشه حافظ خلیج فارس و باب المندب بوده‌ایم. کشتی‌های تجاری کشورهای مختلف به این موضوع معترفند. ملت بزرگ ایران در قلب مردم عراق، سوریه، یمن و لبنان قرار دارند اما شما کجا هستید؟ ، شما بمب و سلاح را در اختیار دو کشور قرار داده‌اید تا مردم یمن را زیر گلوله‌های خودشان بگیرند.

,

رئیس جمهور در پایان با بیان این‌که دست‌آورد ما از کربلا ایثار، فداکاری، قدرت و در نهایت ذلت دشمنان است، تصریح کرد: ما عشق را از حسینمان آموخته‌ایم و در ادامه نیز از ایشان الگو می‌گیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه